Auteur Topic: Coeliakie en BSO  (gelezen 8146 keer)

* astrid *

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Coeliakie en BSO
« Reactie #30 Gepost op: februari 26, 2010, 21:04:08 »
wij betalen voor alles tot nu toe ( peuterspeelzaal en gastmoeder ) ook de volle mep, maar ik heb er nooit bij stil gestaan en denk eigenlijk ook niet dat we dat ooit gaan doen... voor ons is het eignelijk de normaalste zaak van wereld om dr alles zelf mee te geven ;-) wis tniet eens dat er geld gevraagt word voor het "eten"...

trouwens een kennis van ons uit belgiŽ moet ook alles betalen en dat vind ik dan wel raar... haar zoon gaat namelijk 4 dagen van 8 uur naar het KDV en eet daar ook warm ( wat ze zelf maar moet meegeven want het vlees apart houden ivm besmetting van panneermeel, krokantlaagje, kruiden enz vinden ze te lastig ) ook eten ze daar smorgens brood, smiddags een koek en nog een keer fruit en iets lekker... en alles moeten ze zelf verzorgen, zelfs drinken willen ze niet in een apart gehouden beker doen.... hun argument: dan moet je maar een andere oppas zoeken of zelf thuis blijven.... hun gaan daar moeite loos in mee omdat ze niet anders gewend zijn, maar ik zou mijn kind er niet met een fijn gevoel achter laten eigenlijk....  :/
naŽll: 20-11-2007<br />julynn: 20-09-2009<br /><br />- gestrand -

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #31 Gepost op: februari 27, 2010, 00:31:43 »
Zo dat is lekker gezegd en gedaan dan in Belgie op dat kdv?? Bij mij op het werk, kdv, kunnen kinderen ook warm blijven eten. Er kan wel rekening worden gehouden met dieeten, maar dan vooral met koemelkallergieeen, pinda...enz... Heb nog niet gehoord dat glutenvrij ook kan.
Als een kind een eigen voeding heeft kan dat wel gedeclareerd worden als ze al niet geld via de zorgverzekering terug krijgen.
Oja wauw, jullie school doet aan een allergie moeder.
Toen ik dat destijds meldde bij onze school(van tegenwoordig dik 700 ll) lachte ze mij half uit.
Die moeten het maar uitzoeken.
Onze school is een kleine dorpsschool, dat scheelt denk ik wel. En ik heb toen de diagnose bij Isabelle gesteld was en toen ook al in de oudercommissie zat, zelf voorgesteld om voor alle allergiekinderen dat soort dingen te regelen.
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

Keon mama

• Full Member
« Reactie #32 Gepost op: februari 28, 2010, 10:31:59 »
wij betalen nu 20 euro, onze kinderen gaan op schoolkamp, dat is 35 euro, dat betaal je dan later nog een keer.
en de kleuters gaan op kleuterdag, dat kost 5 euro.
Chantal, mama van Keon (6-1-03) en Tika (3-1-06), Keon heeft in augustus 2008 de diagnose coeliakie gekregen, in juli 2011 is gebleken dat de diagnose onjuist was. Wij zijn nu weer een glutenvol gezin.

marijkek

• Full Member
  • alles komt goed!
« Reactie #33 Gepost op: maart 01, 2010, 07:31:28 »
hier ook een kleine dorpsschool en gek genoeg is Isa de enige met een dieet, op enkele kinderen na die geen varkensvlees mogen om religieuze redenen. Op de BSO gaat het makkelijk: ze heeft zelf een trommeltje met snoepjes en koekjes, daar mag ze elke dag iets uit kiezen. Als het op is, dan zeggen ze dat. Bij vakantiedagen neem ik zelf brood mee, dan weet ik zeker dat het brood is dat ze lekker vindt en dat het vers is. Wel zo prettig vooral bij gv-brood. Wat ik wel jamemr vind is dat ze dan juist op die ene dag in de vakantie dat Isa er is, pannenkoeken gaan bakken en dat niet van tevoren zeggen. Gelukkig heeft Isa een hekel aan pannenkoeken, ook aan de gv-variant, dus ze vond het niet zo erg. Gelukkig ook dat ik zelf op een bso heb gewerkt en dus al ingeschat had dat er iets lekkers zou komen en om die reden voor de zekerheid maar een blikje knakworstjes in haar tas had gedaan.  Kwam alles toch weer gewoon goed!

groetjes Marijke
moeder van Isa (10-09-2003) en Mila (08-12-2004). Sinds maart 2009 is Isa glutenvrij. Bloedwaarde febr. 09: 49 en in juni 10. Volgende bloedwaarde prikken in juni 2010

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #34 Gepost op: maart 01, 2010, 21:40:31 »
Op onze dorpsschool zijn er 2 (waaronder mijn dochter) met coeliakie en heel makkelijk ze heten allebei Isabel(le).  :D
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

LAURY

• Newbie
  • *
« Reactie #35 Gepost op: maart 14, 2010, 20:31:34 »
Ik zie dat de meeste reacties gaan toch eens met de BSO.

Om even een reactie te geven: Tuurlijk kunnen wij ook eten voor onze kinderen kopen.We doen het ook! :D
Het gaat meer om een principe:je betaal voor iets dat je niet krijgt want normaal zit er eten erbij.
Het gaat mij meer dat je iets tegemoet  moet komen.
Per kind , per dag er is een bepaalde tarief vastgelegt.Als je geen gebruik van maakt lijkt me de normaalste zaak in de wereld om niets te moeten betalen.Elke kinderopvang organistie heeft eigen richtlijnen en regels.
Bij haar betaal je dus voor het lunch (tijdens vakanties) en tussendoortje (schooldagen).

En nochmaal: het verbaaste me echt dat (bijna) iedereen betaalt voor iets die ze nooit terug krijgen.