Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
september 05, 2010, 13:28:26
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

+  Het coeliakieforum
|-+  Coeliakie
| |-+  Coeliakie en andere ziektes
| | |-+  Dochtertje met coeliakie en diabetes type 1, wel of geen vezels toevoegen?
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Omlaag Print
Auteur Topic: Dochtertje met coeliakie en diabetes type 1, wel of geen vezels toevoegen?  (gelezen 1646 keer)
Lieske
Gold Member
Geslacht: Vrouw

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

« Antwoord #15 Gepost op: februari 13, 2010, 11:55:50 »

die is idd heel erg lekker  tongue ook voor niet coeliaken  grin

Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en mag geen pinda's,noten,gluten,Koe-melk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel enz.
Angel76
Newbie
*

« Antwoord #16 Gepost op: februari 13, 2010, 15:43:04 »

Ja die van de aldi is idd lekker maar voor de communie erg klein hahaha (we snoepen allemaal graag). Als ik over de botercreme hagelslag of iets dergelijks doe? Lijkt me ook wel leuk uitzien, dan kan ik een fotootje van haar er bovenop laten maken van ouwel en die erop doen... chocolade lijkt me idd ook een optie. Dat word veel proeven de komende tijd  grin
Adreg50
Gold Member
Geslacht: Vrouw

Lachen is gezond

« Antwoord #17 Gepost op: februari 13, 2010, 15:54:42 »

Er staan ook erg veel leuke glutenvrije taarten op Internet, moet je maar eens kijken bij google, die van de aldi vind ik ook wel lekker, maar wel erg zoet, of die van ikea, zijn ook lekker.

Lief_29
Gold Member

« Antwoord #18 Gepost op: februari 14, 2010, 00:20:18 »

Ja die van de aldi is idd lekker maar voor de communie erg klein hahaha (we snoepen allemaal graag). Als ik over de botercreme hagelslag of iets dergelijks doe? Lijkt me ook wel leuk uitzien, dan kan ik een fotootje van haar er bovenop laten maken van ouwel en die erop doen... chocolade lijkt me idd ook een optie. Dat word veel proeven de komende tijd  grin

Je mag wel wat extra insuline inslaan dan grin

Glutenvrij sinds 08-08-08 (Marsh 3A)
Diabetes type I sinds 1982
Marsh 0 sinds januari 2010 jump
Mrk
Newbie
*

« Antwoord #19 Gepost op: juli 29, 2010, 20:02:31 »

Wat herkenbaar die waardes. Teun is glutenvrij sinds 2 juli dit jaar en sinds 9 juli krijgt hij sondevoeding. We zijn even bezig geweest maar hij is nu weer aardig goed ingesteld, maar af en toe van die hoge waardes ertussen... Vanmiddag voor de lunch op 9, 1,5 uur na de lunch even checken of de bolus goed was en dit bleek niet zo te zijn, dus iets gecorrigeerd (niet teveel want ivm de sondevoeding krijgt hij de bolus over een half uur en deze was nog niet uitgewerkt), maar weer 1,5 uur later zit hij op 29,5. Na een correctie zit hij snel weer goed maar zo'n hoge waarde is natuurlijk erg vervelend. Nog een kleine week sondevoeding en hopelijk gaat het dan weer iets beter.
Groetjes,
Marieke

Marieke, 10 jaar samen met Sander, moeder van Teun (02-04-2008) en Hugo (21-05-2010). Teun heeft diabetes sinds juni 2009 en in juni 2010 ook coeliakie ontdenkt, marsh 3c.
Lief_29
Gold Member

« Antwoord #20 Gepost op: juli 29, 2010, 22:29:11 »

Jemig..... Nog sondevoeding ook zeg. Ik ben niet jaloers op hem  undecided

Glutenvrij sinds 08-08-08 (Marsh 3A)
Diabetes type I sinds 1982
Marsh 0 sinds januari 2010 jump
Pagina's: 1 [2] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte