Auteur Topic: 25 kilo in 1 jaar tijd aangekomen!  (gelezen 76871 keer)

Heleen-tjuh

• Full Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Sinds nov. 09 coeliakie na biopt en bloedonderzoek
Re:25 kilo in 1 jaar tijd aangekomen!
« Reactie #15 Gepost op: januari 01, 2010, 17:02:49 »
Ik heb bij de arts geweest maar mensen met lactose- glutenintolerantie vallen over het algemeen af, en sneller af! Ik ben militair dus ik moet elke dag van de baas sporten! Ik eet gezond, maar toch zit er in een maand tijd 5 kilo aan. Ik dacht zelfs dat zwanger was, ik heb een zo'n buikje! Hij word steeds groter en is kei en kei hard! Ik heb een test gedaan die was negatief, maar dan ga je denken, deed hij het niet goed, was de waarde te laag! Ook denk ik weleens dat er een gezwel in mijn groeit (klinkt echt hard maar zo denk ik eerlijk) met Mijn schoenen vast maken ben ik buiten adem, ook met praten! ik ben moe, vette wallen onder mijn ogen! ik heb haar uitval!

Ik heb bloedtest moeten doen en urine in moeten leveren voor schildklier, nieren, en suikerziekte, ik krijg maandag de uitslag en moet dus naar het ziekenhuis komen! Al komt er niks uit, dan ben ik aan mijn eind van mijn latijn want ik word gek van het denken wat het kan zijn! Ik ben positief ingesteld, maar al woog je gezond en nu niet meer en weeg je 100 kilo is dat echt niet fijn!
Dochter (2011) ook coeliakie. Januari 2014 vastgesteld. Antistofwaarde van 128.

Lirio

• Gold Member
« Reactie #16 Gepost op: januari 01, 2010, 17:39:00 »
Ik ben benieuwd heleen.
Ik moet woensdag voor de uitslag. Ben ook geprikt op schildklier en suikerziekte.
Heb jij ook nog darm of maagklachten erbij?
Ik heb ongeveer 1 week per maand flinke maagklachten.

Als je iedere dag sport en gezond eet dan kan het niet dat je zonder reden zoveel aankomt.
Sterkte maandag!
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

Heleen-tjuh

• Full Member
« Reactie #17 Gepost op: januari 01, 2010, 18:17:28 »
geen maag of darm klachten! Gewoon een hele grote buik en hard! Naja gewoon is het niet, het is geen vet!! Jij ook sterkte, woensdag ik hoop ook voor jou dat het wat duidelijker word!!!

lucia

• Sr. Member
  • All I have seen teaches me to trust the Creator...
« Reactie #18 Gepost op: januari 02, 2010, 21:33:15 »
Succes morgen, hoop dat er iets uit komt waar je wat mee kan.

Je klachten passen bij verschillende ziektes, maar het lijkt er op dat je goed onderzocht wordt.

Ik ben ook wel aangekomen sinds het gv dieet, ongeveer net als MirjamH: 58 kg voor het dieet en nu 65. Ben bij een dietiste geweest om af te vallen toen ik naar de 70 ging (dat is echt te zwaar bij mijn lengte) maar lager dan 65 wil het niet.
Ik aanvaard het maar als "mijn gewicht". Mijn man zegt altijd dat ik te mager was toen ik nog niet wist van de coeliakie, en daar heeft hij wel gelijk in.

Bij jou is het wel erg extreem, dat is niet normaal! Gelukkig hoor je overmorgen meer.
En houd vol, ook als er in eerste instantie niks uit komt!
Artsen zijn geen wonderdokters, ze kunnen het mis hebben, of iets over het hoofd zien enz.
Helaas heb ik daar ervaring mee, de coeliakie is pas op mijn 31e ontdekt terwijl ik al op mijn 16e met klachten naar de huisarts ging.
Mijn zoon heeft jaren met gewrichtsklachten gelopen en blijkt nu jeugdreuma te hebben... terwijl 4 (!) artsen het groeipijnen hebben genoemd...

Ga af op je intuitie en luister naar je eigen lichaam.

Groeten, Lucia
Juni 2013: GEEN COELIAKIE aangetoond in biopten. Waar de vlokatrofie in 2001 dan vandaan kwam is een raadsel en zal het ook wel blijven.
2011: oudste zoon heeft HLA-DQ 8 gen van vader, tweede zoon heeft gen van mij, namelijk DQ5 en 7

Heleen-tjuh

• Full Member
« Reactie #19 Gepost op: januari 02, 2010, 21:55:47 »
dankje wel voor je reactie lucia en de rest! Ik wil het ook volhouden, maar het is erg lastig! Ik heb echt een rare buik, ook denk vanalles! Ook dus zwangerschap :/ schildklier, ik ben zoveel aangekomen in een korte tijd dat het niet van het eten komt, ook de dietist vind dat! Ik sporten 2 maanden geleden zoveel, nu kan ik dat niet omdat ik "op" ben.. Door zoveel aan tekomen en de vorm van mijn buik denk zelfs aan een gezwel :/ maar ja het is menselijk dat je op een gegevend moment zo gaat denken!!!!

Heleen-tjuh

• Full Member
« Reactie #20 Gepost op: januari 02, 2010, 22:09:53 »

lies merceij

• Global Moderator
  • Gold Member
« Reactie #21 Gepost op: januari 02, 2010, 22:13:32 »
Sterkte Maandag hoop voor jouw dat ze gauw de oorzaak vinden  ;)
Vrouw van Aad: Aad is glutenvrij en tarwezetmeelvrij en  MGD vrij sinds 2003 en lactosevrij.

Heleen-tjuh

• Full Member
« Reactie #22 Gepost op: januari 04, 2010, 22:33:45 »
voor de mensen die het willen weten,

helaas is er niks uit het bloedonderzoek gekomen! Naja helaas, het is ook natuurlijk goed!

Nu moet ik nog 1 test doen urine van 24 uur opsparen en gaan ze kijken of te veel bijschors uitscheid!

Hij denkt dat ik nog de naweeŽn heb van de gluten heb, die half nov. is vastgesteld. Sowieso moet ik stoppen met de anticonceptie omdat daar waarschijnlijk die haar uitval vandaan komt! Ik moet dus stoppen met de prikpil, en ik mag sowieso niet de (slik)pil! vanwege lactose! Hebben meer mensen dit? Er blijft alleen dus nog periodieke onthouding over en ja een condoom! Dat laatste vind ik vreselijk!! Mensen hiermee ervaring?

anitavh

• Jr. Member
  • **
« Reactie #23 Gepost op: januari 05, 2010, 21:04:09 »
Misschien inderdaad toch nog wat meer geduld voor dat het dieet echt aanslaat, en wat de anticonceptie betrefd heb je als een gedacht aan het mirenaspiraaltje, dit geeft maar een minimum aan hormonen af.
Groetjes ANita
Op 2 februari 09  diagnose coeliakie na darmbiopt.

Lirio

• Gold Member
« Reactie #24 Gepost op: januari 05, 2010, 21:06:16 »
Jammer dat er niks is uitgekomen maar fijn dat je geen last van je schildklier of suikerziekte hebt!

Ik kan ook niet goed tegen lactose en weet dat er in de pil lactose zit, maar dat is maar zo'n ietsie beetje dat ik daar geen last van heb hoor.
Dus volgens mij kan dat wel.
Prikpil kan inderdaad veel bijwerkingen hebben, de huisarts vond het voor mij toendertijd geen goed idee om die reden
En mirena is ook een goede optie inderdaad.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

Heleen-tjuh

• Full Member
« Reactie #25 Gepost op: januari 05, 2010, 22:21:51 »
Ja daar heb ik het met de arts overgehad maar die raad dat af, ik ben nog maar erg jong! 19! Ik ben nog niet bevallen van een kind dus daar is het erg "krap" wat allemaal complicaties op kan leveren! Dus dat is ook geen optie! Ik ben idd erg blij met de uitslag geen suikerziekte of schildklier!

Renate48

• Gold Member
« Reactie #26 Gepost op: januari 05, 2010, 22:51:53 »
Sowieso moet ik stoppen met de anticonceptie omdat daar waarschijnlijk die haar uitval vandaan komt! Ik moet dus stoppen met de prikpil, en ik mag sowieso niet de (slik)pil! vanwege lactose! Hebben meer mensen dit? Er blijft alleen dus nog periodieke onthouding over en ja een condoom! Dat laatste vind ik vreselijk!! Mensen hiermee ervaring?

Er bestaat ook nog zoiets als een spiraaltje, die zijn er toch ook zonder hormonen. Die heb ik zelf heel lang gebruikt omdat ik niet goed tegen de pil kon en sterilisatie toen nog geen optie was.
Man heeft in
juli'08: lage HB-waarde tijdens test Sanquin
december"08: diagnose Marsh IIIB
geen klachten alleen bloedarmoede en osteoporose

Heleen-tjuh

• Full Member
« Reactie #27 Gepost op: januari 05, 2010, 23:27:30 »
kijk voorgaand bericht!

Renate48

• Gold Member
« Reactie #28 Gepost op: januari 05, 2010, 23:48:55 »
Sorry Heleen, ik reageerde op meer op het feit dat je geen hormonen meer mocht en ging voorbij aan het feit dat een spiraaltje lastig/afgeraden wordt als je nog niet zwanger bent geweest. Is ook al zo lang geleden voor mij dat ik dat vergeten was.
En zo'n speciale thermometer? Daar kun je mee meten of je een eisprong hebt en dan maatregelen nemen en als je cyclus regelmatig is wil dat misschien ook wel.
Had ooit een goede kennis/vriendin die aan de hand van haar baarmoederslijmproduktie wist wanneer ze vruchtbaar was.
Man heeft in
juli'08: lage HB-waarde tijdens test Sanquin
december"08: diagnose Marsh IIIB
geen klachten alleen bloedarmoede en osteoporose

Heleen-tjuh

• Full Member
« Reactie #29 Gepost op: januari 06, 2010, 07:48:42 »
geeft niet hoor!! Daar heb ik nog nooit van gehoord :lol2: IK ga is kijken op internet! Bedankt!!! :lol2: :lol2: