Auteur Topic: jong en glutenvrij, hoe is dat?  (gelezen 2551 keer)

Weidelied

• Jr. Member
  • **
jong en glutenvrij, hoe is dat?
« Gepost op: november 19, 2009, 21:54:37 »
Hoi,

Binnen jong en glutenvrij maak ik deel uit van de PR commissie. PR denkt erover om misschien iets meer met voorlichting te gaan doen. Graag wil ik jullie daarom een vraag stellen:

Hoe is het voor jou als jongere om coeliakie te hebben?
waar moet jij als glutenvrije jongere rekening mee houden?

alle reacties zijn meer dan welkom.

Lidewij

Ellie

• Gold Member
Re:jong en glutenvrij, hoe is dat?
« Reactie #1 Gepost op: november 19, 2009, 23:27:57 »
Hoi Lideweij,

Hoe het voor mij is om op een glutenvrij dieet te zijn:
In de eerste plaats een enorme opluchting, voordat er met het dieet begonnen werd was ik regelmatig ziek. Hierdoor heb ik een behoorlijke studievertraging opgelopen :(

Ik vind dat je vrij veel tijd kwijt bent met zelf dingen koken, ik sta soms wel een uur per dag in de keuken om brood en dergelijke te maken. Verder merk ik dat je veel moet plannen als je met vrienden op vakantie of op stap bent, omdat je overal je eigen eten bij je moet hebben. Dat haalt soms wel wat spontaniteit weg.  Met stappen is het best lastig, het staat zo knullig om biertjes niet te kunnen aannemen. Gelukkig verkoopt mijn stamkroeg GV bier, en het personeel is goed op de hoogte :) En in bevriende studentenhuizen zwerven tegenwoordig wat flesjes Glutaner, zodat ik eigenlijk altijd een pilsje kan meepakken.

Sommige vrienden en kennissen hebben mij een keer gezien tijdens een dieetfout. Daar is men best van geschrokken, vooral omdat mijn buik dan zo dik wordt. Ik word echt zichtbaar hondsberoerd, ze snappen dus wel dat het heel belangrijk is dat er geen besmetting optreedt. Op feestjes en dergelijke heb ik dan ook gewoon mijn eigen schaaltjes met eten, dat wordt alleen maar aangemoedigd. Hmm, ik heb best mazzel met zulke vrienden :)
()_()
(^.^)
'(")(")'