Auteur Topic: mais  (gelezen 3076 keer)

margrieta

• Full Member
  • Geslacht: Vrouw
  • sinds sept 2009, gluten, melk en sojavrij.
    • http://harmamargrieta.wordpress.com/
mais
« Gepost op: november 11, 2009, 17:06:22 »
hoi, ik ben al een tijdje actief op dit forum, ik was op basis van klachten overtuigd dat ik coeliakie had, dat was het niet, ik heb een zeldzame vorm van een chronische darmontsteking, collagene colitis (ook wel bekend als microscopische of lymfocitaire colitis). Eerst dacht ik hoi hoi hoef ik ook niet glutenvrij, tot ik een forum vond over deze ziekte en daar duidelijk ook de link met gluten werd gelegd (+ nog zuivel en soms ook soja). Een onderzoek loopt op dit moment en afhankelijk van de resultaten wordt het dus gluten, zuivel en als ik pech heb ook nog soja vrij.

Mijn vraag gaat over wat anders. Ik eet inmiddels vijf weken glutenvrij, wat in eerste instantie goed te doen was. Echter laatste weken kamp ik met veel buikpijn, geen diarree of opgeblazen gevoel maar wel krampen en idee van verkrampte darmen. Ik weet dat ik niet tegen mais kan. Mais als groente zeg maar als het eruit ziet als echte mais. In heel veel glutenvrije producten pasta, brood, crackers zit maismeel. Toen ging me een lichtje branden, zou dat de problemen veroorzaken. Het lijkt erop. Dus dat ik niet meer. Maar nog steeds pijn, tot ik op de fles slasaus van AH keek. Daar zit maiszetmeel in. Zou dat dan zelfs de klachten kunnen veroorzaken vraag ik me nu af.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, die zeg maar net zo heftig op mais en de derivaten daarvan reageren als de meesten hier op gluten. Vraag me af of dit mogelijk is en of dit vaker voorkomt.

Elke reactie is welkom want ik zit er erg mee.
"As the sense of identity shifts from the imaginary person to your real being as presence awareness, the life of suffering dissolves like mist before the rising sun

Anges

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • Als je loslaat heb je 2 handen vrij.
Re:mais
« Reactie #1 Gepost op: november 14, 2009, 22:00:37 »
Ik heb niet zulke reacties op mais.
Maar ik vroeg mij even af of je Ricedream al had ontdekt voor vervanging melk/soya.
Even stilstaan en ontspan...   is de oplossing voor veel van onze kwalen.