Auteur Topic: Nieuwe huisarts  (gelezen 1877 keer)

Ellie

• Gold Member
Nieuwe huisarts
« Gepost op: oktober 26, 2009, 10:10:53 »
Vandaag ben ik voor een kennismakingsgesprek naar een nieuwe huisarts geweest, en ik ben er helemaal vrolijk van geworden :) Hij is het wel met de vorige huisarts eens dat coeliakie (voornamelijk bij volwassenen) moeilijk te diagnosticeren is, maar hij vindt wel dat er nooit zomaar de "diagnose" spastische darm gesteld had mogen worden. Dit is namelijk een diagnose die er gesteld wordt als alle andere darmonderzoeken niets hebben opgeleverd, en dit soort darmonderzoeken zijn bij mij nooit uitgevoerd.

Gelukkig, eentje die weet waar hij het over heeft. Uit het gesprek heb ik opgemaakt dat hij net zo kritisch is als ik betreffende "tussen de oren"-diagnoses. Ik ga dus mooi overstappen, maar hopelijk heb ik hem niet al te vaak nodig ;)
()_()
(^.^)
'(")(")'

Renate48

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nieuwe huisarts
« Reactie #1 Gepost op: oktober 26, 2009, 10:14:22 »
Wat fijn voor je dat je nu een huisarts hebt gevonden die je niet met een kluitje in het riet stuurt maar je begrijpt en met je meedenkt.  :duimop:
Man heeft in
juli'08: lage HB-waarde tijdens test Sanquin
december"08: diagnose Marsh IIIB
geen klachten alleen bloedarmoede en osteoporose

fish

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nieuwe huisarts
« Reactie #2 Gepost op: oktober 26, 2009, 19:14:35 »
Fijn Ellie, dat je nu de kans krijgt naar een goeie huisarts te gaan. Moet bij jou nog een biopt genomen worden, hopenlijk krijg je dan duidelijkheid en ben je van dat "tussen de oren" vooroordeel af.
Helaas komt het nog steeds voor dat niet alle onderzoeken gedaan worden en toch zo'n "diagnose" gesteld wordt, tjsa, wie heeft het dan tussen de oren?. Veel sucses.
November 2006 na jarenlang sudderende klachten: diagnose coeliakie, marsh 3b, tevens lactose beperking.