Auteur Topic: Schar B broodmix en BBM  (gelezen 3059 keer)

Marjon67

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Schar B broodmix en BBM
« Gepost op: september 22, 2009, 20:19:17 »
Ik weet het, er staan talloze topics in over brood.
Correct me if I m wrong.
Maar ik vind zelf dat het brood bakken best goed lukt.
Normaal maak ik 250 ml water, 4 eieren, 300 gr Teffmeel bruin, 150 gr schar B, 35 gr boter, scheutje BLue Band finesse en 5 g droge gist.
BBM glutenvrij programma, alles met elkaar 3,55 minuten.

Sinds ik er een baksteen :P opleg verdwijnt er geen valse lucht meer en zakt ie ook niet meer in.

Nu wilde ik een wit brood maken tbv tosti's, heb het recept van schar B gepakt op de verpakking maar die werd zelfs na 4,5 uur nog niet gaar! buitenkant keihard, binnenkant voor de helft gaar!.
Dit was het recept: 500 gr schar B, 500 ml lauwwarm water, zout, 10 g gist, 6 gr olie.
3,5 u BBM

alles netjes gedaan maar ................... helemaal niks was het dus!!. :duimlaag: :duimlaag: :duimlaag:

vandaag opnieuw gedaan, in plaats van water helft melk genomen (leek me lekkerder), en verder voor het eerst Fiberhusk gebruikt 6 gr.
vervolgens na 3,5 u 1 uur extra gedaan.....resultaat: buitenkant onder keihard, binnenkant NET (niet) gaar. maar dit eet t chris wel op.

nu vraag ik me af, zou het komen omdat er zoveel water in zit ten opzichte van het bruine brood (250 ml water op 450 gr) dat het niet goed gaart?

of zou mijn BBM niet warm genoeg worden ofzo?

vast bedankt voor de reactie

groetjes marjon
Moeder van 2 jongens met Diabetes 1 (sinds dec 2008), waarvan de jongste (7 jr.) ook Coeliakie heeft (ook vanaf dec 2008 vastgesteld maar sinds 6 april 2009 officieel).