Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
september 05, 2010, 12:57:57
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

+  Het coeliakieforum
|-+  Coeliakie
| |-+  Medisch
| | |-+  zwanger en coeliakie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] Omlaag Print
Auteur Topic: zwanger en coeliakie  (gelezen 3403 keer)
MirjamH
Sr. Member
Geslacht: Vrouw

« Antwoord #60 Gepost op: juli 27, 2010, 12:28:02 »

Ik heb even getwijveld of ik moest reageren op jouw opmerking:

Alleen wel: de kinderen lijden er niet onder! Alles wat ze nodig hebben krijgen ze gewoon via de placenta, ik had kinderen van 9,5 en 8 en 8,5 pond.
Waarschijnlijk heeft dat wel bij mij mijn laatste reserves opgebruikt, maar gelukkig is dat bij jou nu niet meer van toepassing.

Besloten om het niet te doen, tot nu.
Helaas heb ik de ervaring dat de kinderen niet altijd krijgen wat ze nodig hebben.
En aan de andere kant heeft mijn eerste zwangerschap ook al mijn reserves opgebruikt, waardoor uiteindelijk de coeliakie ontdekt is.

Ennuh, een onbezorgde zwangerschap wens je natuurlijk idereen toe!
Ik geniet van deze zwangerschap meer dan iedereen ooit voor mogelijk had gehouden!

Coeliakie geconstateerd mrt. 2007, na 3 maanden zeer ernstige klachten en 14 jaar hele lichte klachten.
Dochter Eva (geboren mei 2008) heeft het HLA-DQ8-gen, maar (vooralsnog) geen klachten en antistoffen. Zij doet mee aan het onderzoek Prevent CD.
http://home.versatel.nl/mirjam.holleman
lucia
Full Member

Place Personal Text Here

« Antwoord #61 Gepost op: juli 27, 2010, 15:41:38 »

Fijn dat je toch kan genieten. Natuurlijk wens ik  je een heerlijk onbezorgde zwangerschap wel toe, maar na het lezen van jouw verhaal klonk het zo goedkoop.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen op de "regel" dat de placenta alles geeft wat het kind nodig heeft...
Maar ik ken meerdere mensen die met onontdekte coeliakie gezonde kinderen kregen, en ik heb zelf die ervaring dus ook.
Tegelijkertijd heb ik een vriendin waar niks mis mee is maar die toch een kindje had met een groeiachterstand in de baarmoeder.
Het is de vraag waar dan de oorzaak ligt, die is blijkbaar heel persoonlijk bepaald.

Ik hoop van harte dat dit kindje alles krijgt wat het nodig heeft en gezond ter wereld komt!!
Voel je je al wat beter?

Bij toeval in 2001 coeliakie ontdekt na jarenlange onbegrepen klachten. Beginnende botontkalking en allerlei andere "vage" klachten als gevolg.
MirjamH
Sr. Member

« Antwoord #62 Gepost op: juli 29, 2010, 11:23:52 »

Ja!
Gelukkig voel ik me weer een stuk beter. Na een paar dagen rust, veel slapen en een grote stapel tijdschriften, werd ik dinsdag opeens wakker zonder hoofdpijn en misselijkheid!
Nu moet ik die rust proberen vol te houden...
Morgen weer een afspraak bij mijn gyn. Hij gaat controleren of het kindje eventueel een open ruggetje heeft (gerelateerd aan open schedeltje).
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het kindje een (ernstige) afwijking heeft en verheug me vooral op de afspraak van morgen.

Coeliakie geconstateerd mrt. 2007, na 3 maanden zeer ernstige klachten en 14 jaar hele lichte klachten.
Dochter Eva (geboren mei 2008) heeft het HLA-DQ8-gen, maar (vooralsnog) geen klachten en antistoffen. Zij doet mee aan het onderzoek Prevent CD.
Lirio
Gold Member

« Antwoord #63 Gepost op: juli 29, 2010, 19:59:58 »

Ik ga duimen voor je Mirjam! En fijn dat je je niet meer zo rot voelt!

19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"
Adreg50
Gold Member

Lachen is gezond

« Antwoord #64 Gepost op: juli 29, 2010, 21:25:58 »

Ik duim ook voor je Mirjam, wel heel bijzonder deze zwangerschap voor jullie. duim omhoog

lucia
Full Member

Place Personal Text Here

« Antwoord #65 Gepost op: juli 30, 2010, 09:55:59 »

Fijn dat het beter gaat. Blijkbaar heb je je rust nodig.

Hoe was de echo?

Bij toeval in 2001 coeliakie ontdekt na jarenlange onbegrepen klachten. Beginnende botontkalking en allerlei andere "vage" klachten als gevolg.
MirjamH
Sr. Member

« Antwoord #66 Gepost op: augustus 02, 2010, 20:31:39 »

Echo was fantastisch! Alles is (in aanleg) goed aanwezig.
We hebben uitgebreid alle organen e.d. bekeken:
De hersentjes, het hartje, de aorta en de longslagader, de niertjes, de blaad en de navelstreng. Tot slot vroeg ik nog of we een fotootje mochten hebben. Tja, dat was wat moeilijk, om het kind goed in beeld te krijgen. Maar uiteindelijk hebben we weer 2 mooie foto's voor het album!
Op naar de 20-weken-echo!

Adreg50
Gold Member

Lachen is gezond

« Antwoord #67 Gepost op: augustus 02, 2010, 20:33:06 »

Gefeliciteerd Mirjam,  jump

Lirio
Gold Member

« Antwoord #68 Gepost op: augustus 02, 2010, 21:49:47 »

Geweldig Mirjam! Wat fijn voor jullie smiley

19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"
lies merceij
Global Moderator
Gold Member

het livaad is onmisbaar

« Antwoord #69 Gepost op: augustus 02, 2010, 22:40:08 »

Gefeliciteerd Mirjam  wink

Vrouw van Aad: Aad is glutenvrij en tarwezetmeelvrij maart 2003
lizet
Gold Member

« Antwoord #70 Gepost op: augustus 02, 2010, 23:50:24 »

duim omhoog duim omhoog duim omhoog

sept 08 gv dieet.
DQ2 pos DQ8 neg. Zeer waarschijnlijk Coeliakie. Advies arts: gv en twz vrij blijven. 12 mrt coloscopie voor verwijderen poliep. 31 mrt de uitslag: goedaardig. Juli '10 glutenbelasting. Na 4 wkn torenhoge antistoffen. Diagnose MDL-arts: Coeliakie.
Ajta
Gold Member

« Antwoord #71 Gepost op: augustus 03, 2010, 18:23:05 »

Fijn  Mirjam! Dat is alvast een geruststelling.

Coeliakie sinds februari 2008
jetje
Gold Member

« Antwoord #72 Gepost op: augustus 03, 2010, 21:56:54 »

Gefeliciteerd! en een fijne zwangerschap toegewenst!

Zoontje (sept. 2005) coeliakie (marsh 3C) sinds jan. 2010
                    Gluten- en tarwezetmeelvrij
lucia
Full Member

Place Personal Text Here

« Antwoord #73 Gepost op: augustus 04, 2010, 13:07:27 »

Heel erg fijn voor jullie!
 jump

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte