Auteur Topic: Cake van rijstemeel en ketanmeel  (gelezen 49957 keer)

lies merceij

• Global Moderator
  • Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Cake van rijstemeel en ketanmeel
« Reactie #30 Gepost op: augustus 21, 2004, 20:40:04 »
Onze bus word zondags helemaal vol gegooid met folders.
Gr Lies.
 ;D
Vrouw van Aad: Aad is glutenvrij en tarwezetmeelvrij en  MGD vrij sinds 2003 en lactosevrij.

irene

• Gold Member
  • daimairah
« Reactie #31 Gepost op: augustus 21, 2004, 21:19:50 »
moet je net als ik in een gereformeerde buurt gaan wonen,dan heb je er absoluut geen last van.ook niet van buitenspelende kinderen,behalve die van mij dan,die houden de buurt wel levend op zondag hoor.
ivory en daimairah 20-01-2001,daimairah is 7 jaar gluten en tarwevrij.lengte 136 -25kg.

Mootje

• Gold Member
  • Maak je vandaag geen zorgen
« Reactie #32 Gepost op: augustus 21, 2004, 22:41:23 »
Nou, de folders zijn een avondje eerder dan 'normaal'. Nee, helemaal normaal vind ik het ook niet dat er folders op zondag komen, maar ik stoor me er niet aan. Als ik dat wel zou doen, zou ik dus gewoon een sticker op de brievenbus plakken. Mij maakt het niet uit. Mensen moeten doen wat ze willen doen. Ze vallen mij er niet lastig mee. Ik ben overigens wel gelovig, maar dat doet er voor mij niet toe.

Afijn, ik wijk weer eens af  ;D, krijg ik steeds vaker last van. Komt vast van de cider, hips, maar ik heb dus even snel gekeken en nagedacht, ja, ja, op de late avond. Maar de Blokker-folder komt altijd apart van de andere, net als die van de AH, maar daar ging het hier niet om. Maar om een lang verhaal niet nog langer te maken  ;), bij de Kruidvat (hoeveel reclame mag er per boodschap?) is een BBM in de aanbieding! Een Bodin (?) voor nog geen 30 euri's. Dus dinsdag daar maar eens kijken. Ik ken het merk niet, maar eerst maar eens zoeken. Daar kan ik mooi de vrije zondag voor gebruiken, val ik verder maar niemand lastig  ;D ;D ;D.

Monique.
Groetjes, Monique
moeder van Nienke (4 jaar), geen coeliakie. Wel klachten in het verleden gehad.

Rozemarijn

• Gold Member
  • Het is beter gluten te geven dan te eten.
« Reactie #33 Gepost op: augustus 21, 2004, 23:27:23 »
Van dat merk heb ik nog nooit gehoord. Maar dat had ik ook niet van de mijne toen ik hem kocht. Dus dat zegt helemaal niets. Je kan het beste even kijken in de gebruiksaanwijzing als je in de winkel bent, denk ik. Of hij wel makkelijk te bedienen is en of je een geschikt programma kan vinden voor gv-brood. Das wel makkelijk als je hem daar voor koopt.
Groetjes, Rozemarijn
Groetjes, Rozemarijn
Diagnose DH (okt 2003) en coeliakie (2004)
2 dochters, Sofie (2008) en Lotte (2010)
Sofie heeft sinds okt 2011 diabetes type 1 en nu waarschijnlijk ook coeliakie. In januari 2013 volgt de scopie.

Mootje

• Gold Member
« Reactie #34 Gepost op: augustus 22, 2004, 09:09:37 »
Ja dat is ook zo! Maar degene die we nu hebben heeft wel een speciaal programma voor glutenvrij brood (kwam ik gisteren per ongeluk achter ;D), maar die kun je dan weer niet gebruiken voor het rozijnenbrood, want hij geeft geen signaal dat je er iets bij kan doen, zoals de krenten. Doet die van jou dat wel Rozemarijn? Of gebruik je dan het programma voor gewoon brood?

Monique, de bakster, want het krentenbrood is heeeeeerlijk. Alleen wel machtig, na een halve boterham hoefde onze dochter het niet meer. Onze zoon vond het echt niet lekker, maar die eet altijd iets nieuws niet zo makkelijk (hij heeft gelukkig geen coeliakie!)
Groetjes, Monique

Rozemarijn

• Gold Member
« Reactie #35 Gepost op: augustus 22, 2004, 11:52:21 »
Ik gebruik verschillende programma's om een optimaal brood te creeren. Korte programma's hebben namelijk vaak ook maar een korte rijstijd. Ik gebruik eerst een lang programma, waarvan ik de eerste kneed en eerste rijs van gebruik (18 min en 40 min). Daarna zet ik hem op bake-only en bak het 70 minuten. Dan wordt het echt een supermooi brood. Hij geeft alleen een piepje voor toevoegen bij bepaalde programma's, dus ik verzin zelf wanneer ik iets toevoeg. Dat doe ik meestal als de machine nog 5 minuten moet kneden. Anders zakken alle zaden en pitjes namelijk erg ver naar beneden en ik wil het graag goed door het brood heen hebben.
Groetjes, Rozemarijn
Groetjes, Rozemarijn
Sofie heeft sinds okt 2011 diabetes type 1 en nu waarschijnlijk ook coeliakie. In januari 2013 volgt de scopie.

Mootje

• Gold Member
« Reactie #36 Gepost op: augustus 22, 2004, 22:55:38 »
Je bent je roeping misgelopen, je had kok/bakker moeten worden. Wij veranderen nooit van programma tussendoor, wist niet eens dat dat kon. Staat dat in de beschrijving??
Morgen ga ik eerst maar even bellen met de Kruidvat, kijken of zij voor mij in de gebruiksaanwijzing kunnen en willen kijken. En dan maar hopen dat ze er een fors aantal ingeslagen hebben.

Het krentenbrood is wel lekker, alleen het brood is vrij groot, dus snij ik de plakjes maar weer door de helft. Anders krijgt die kleine meid er een hele hap aan. Haar hele bord ligt vol met een snee(tje) brood, en dat doet zo vol aan  ;).

Monique.
Groetjes, Monique

Rozemarijn

• Gold Member
« Reactie #37 Gepost op: augustus 23, 2004, 00:01:15 »
Ik denk niet dat kok mijn roeping is, want ik ben een stresskip in de keuken. Banketbakker lijkt me wel wat. Maar dan ben ik de hele dag van mijn lekkere creaties aan het proeven en dat is niet zo goed voor mijn gewicht. Doe ik dus maar niet.
Ik heb met pasen nog een heerlijke paas- cq kerststol gecreeerd, waar ik zelf helemaal weg van ben. Die zal ik binnenkort nog even bij de recepten zetten. Echt te lekker namelijk.
Dat wisselen van programma heb ik zelf een beetje uitgedokterd. Je kan in ieder geval altijd een programma afbreken. Dan gewoon opnieuw een ander programma starten. Maar middenin een programma beginnen kan mijn BBM niet hoor. Dus ik gebruik beginstukken van programma's.
Groetjes, Rozemarijn
Groetjes, Rozemarijn

Mootje

• Gold Member
« Reactie #38 Gepost op: augustus 23, 2004, 12:56:16 »
Ik kom net bij de Blokker vandaan. Het is een bbm van Home Electronics, jouw merk toch Rozemarijn?.
Typenr. HEBR660.
Bij de Kruidvat wisten ze niet of die van hun geschikt is voor glutenvrij, maar ik ga nog even bellen.

Wordt vervolgd.....

Monique ;)
Groetjes, Monique

Rozemarijn

• Gold Member
« Reactie #39 Gepost op: augustus 23, 2004, 13:31:28 »
Ik heb de HEBR400. Maar ik neem aan dat dit type gewoon nieuwer is en ongetwijfeld even goed zal functioneren. Ben benieuwd welke ze hebben bij Kruidvat.
Groetjes, Rozemarijn
Groetjes, Rozemarijn

Mootje

• Gold Member
« Reactie #40 Gepost op: augustus 23, 2004, 13:56:07 »
Bij de Kruidvat hebben ze een Bodin (?). Heb net gebeld met hun service-lijn in Winschoten. Heb niks tegen Winschoten, maar het leken wel op een stelletje boeren daar aan de lijn  :-\.
De dame bij de receptie vond het een technische vraag, dus ik kreeg de TD aan de lijn, die wist het niet en verbond me door met een andere man. Die had nog nooit van gluten gehoord en vroeg of je dan iets moest toevoegen (?). Eh, nee dus. Maar toen ik ging uitleggen dat er gewoon meel in ging moest het volgens hem zeker kunnen om er glutenvrij brood mee te bakken.

In de winkel stonden ze al achter (dat weet ik omdat er een kennisje gewerkt heeft  ;D), maar het winkelmeisje heeft alles gelezen en kon er niks van bakken  ;D ;D.

Dus ja, het scheelt 10 euro met die van de Blokker, maar ik heb daar misschien wel meer vertrouwen in. Ik ga wel voor goedkoop, maar het moet ook betrouwbaar zijn, toch??

Ik twijfel nog, ik ga nog nadenken!! :ffdenken:

Monique.
Groetjes, Monique

Rozemarijn

• Gold Member
« Reactie #41 Gepost op: augustus 23, 2004, 14:38:48 »
Moeilijk he, kiezen. Gelukkig heeft mijn moeder toendertijd voor me gekozen. Ze liep tegen een aanbieding aan en kocht hem gewoon. Als ik het niets vond, nam zij hem wel zelf. Handig zo'n moeder.
Schrijf anders even alle voors en tegens op. Dan heb je het misschien iets helderder en kan je makkelijker kiezen.
Groetjes, Rozemarijn
Groetjes, Rozemarijn

lies merceij

• Global Moderator
  • Gold Member
« Reactie #42 Gepost op: augustus 23, 2004, 14:50:32 »
Hoi Monique.
Volgens mij kan je in elke broodmachine glutenvrij brood bakken.
Waarom niet?????
Gr Lies.
 :D
Vrouw van Aad: Aad is glutenvrij en tarwezetmeelvrij en  MGD vrij sinds 2003 en lactosevrij.

Mootje

• Gold Member
« Reactie #43 Gepost op: augustus 23, 2004, 14:52:29 »
Weet ik niet? Het stond hier ergens vermeld dat ik daar naar moest vragen, vanwege de kortere rijstijd of zo? Ja, ikke is beginneling, dus vandaar dat ik ernaar vroeg.

Monique.
Groetjes, Monique

AnitaR

• Gold Member
  • kijk eens op mijn web-site
    • www.anitaroeland.nl
« Reactie #44 Gepost op: augustus 23, 2004, 14:58:10 »
Mijn BBM (3 stuks ;D) hebben ook geen appart programma voor gv brood en ze doen het allemaal even goed (gewoon het zelfde)
GROETJES ANITA
Moeder van Maurice ( 11 ) hij heeft Coeliakie  en is  nu 9  jaar op gv en tv dieet.

Zelf gv sinds 1 september 2007 , voor 1 jaar dan glutenbelasting en een biopt in 2009