Auteur Topic: DISOLACT® bij lactose-intolerantie  (gelezen 15209 keer)

Hadassa

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Love is above al the gift of oneself.
    • mijn you tube kanaal
DISOLACT® bij lactose-intolerantie
« Gepost op: september 01, 2009, 14:57:56 »
Hoi lieve allemaal,

Net ontving ik de nieuwsbrief voor diëtisten (ben ik niet hoor, was wel met soortgelijke opleiding bezig toen ik steeds zieker werd). Maar goed, daar in las ik iet over een nieuw soort tabletje voor mensen met lactose-intolerantie. Nu weet ik dat er hier ook heel wat mensen zijn die daar ook nog eens last van hebben en misschien hebben jullie er iets aan.

Citaat
DISOLACT® bij lactose-intolerantie

DISOLACT®Dankzij de producten van het bedrijf DISOLUT kunnen mensen met lactose-intolerantie toch genieten van zuivelproducten en gerechten waarin zuivel verwerkt is. DISOLUT levert namelijk DISOLACT® lactase capsules en DISOLACT® lactase drops. De DISOLACT® lactase capsules (3000 FCC) zijn bedoeld om gelijktijdig met het melkproduct in te nemen. Ze zijn smaakloos en kunnen gemakkelijk doorgeslikt worden. Men kan de capsules ook eenvoudig openen en de inhoud over de voeding uitstrooien. De capsules zijn per 50 verpakt in een handig mee te nemen blikje. Ook is er een navulpot (150 capsules) verkrijgbaar. Prijs: € 14,95 (blikje 50 stuks) en € 37,50 (pot 150 stuks).
DISOLACT® lactase drops zijn bedoeld om melk lactosearm te maken vóór gebruik. Voor 1 liter melk zijn 5 druppels nodig. De melk moet na toevoeging van de drops 24 uur in de koelkast worden bewaard. Daarna is het lactosegehalte met 92% gedaald en is de melk verder als gewone melk te gebruiken. Eén flesje (14 ml) is voldoende voor 56 liter melk en kost € 13,25. Kijk voor meer informatie op www.disolut.com.
Je kunt nu voor je cliënten gratis proefmonsters DISOLACT® lactase capsules aanvragen. Stuur hiervoor een mail aan info@disolut.com onder vermelding van “actie Nieuws voor diëtisten” en je adres.

:bye:
Mijn medisch verhaal
Mijn You Tube kanaal
Mijn site (in de maak)
God bestaat echt hoor, ik heb Hem vanmorgen nog gesproken.

Suzy

• Jr. Member
  • **
Re:DISOLACT® bij lactose-intolerantie
« Reactie #1 Gepost op: december 18, 2009, 19:25:14 »
Wij gebruiken de capsules en ze zijn handig, het poeder wat erin zit smaakt licht zoetig en kun je ook aan kinderen makkelijk op een lepeltje geven of ergens doorheen doen  :duimop:.
Wat niet handig is dat sommige apotheken heel erg moeilijk doen of het niet voor je kunnen/willen bestellen als het niet in het assortiment van hun groothandel is opgenomen  :duimlaag:
Suzanne, moeder van Laura (okt \'04) en Lucienne (juni \'07) die al heel snel na de eerste broodkorst bleek geen gluten te kunnen verdragen, dus sinds juni \'08 glutenvrij

ijsliefhebber

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: april 03, 2010, 21:11:14 »
Ik zag op de site van lactolerant dat ze de disolact nu in de aanbieding hebben! Een blikje (die zijn echt leuk!) en een flesje druppels (iemand ervaring mee?) voor 12,50 echt goedkoop!

Suzy

• Jr. Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: april 04, 2010, 16:16:30 »
Wij gebruikten tot nog toe de kerulac druppels maar dat zal niet veel verschil uitmaken denk ik. Het enige onhandige is dat je het 24 uur moet laten staan nadat je de druppels hebt toegevoegd, dus je moet ruim vantevoren plannen wat je gaat maken. In ongeklopte slagroom werkt het heel goed ;-))) dus de mogelijkheden voor zelf ijs maken zijn onbeperkt....
En ik gebruik het ook om gecondenseerde melk lactosevrij te maken zodat je daar dan weer dulce de leche van kunt maken  :duimop:
Suzanne, moeder van Laura (okt \'04) en Lucienne (juni \'07) die al heel snel na de eerste broodkorst bleek geen gluten te kunnen verdragen, dus sinds juni \'08 glutenvrij

Lirio

• Gold Member
« Reactie #4 Gepost op: april 05, 2010, 14:53:54 »
Wij gebruikten tot nog toe de kerulac druppels maar dat zal niet veel verschil uitmaken denk ik. Het enige onhandige is dat je het 24 uur moet laten staan nadat je de druppels hebt toegevoegd, dus je moet ruim vantevoren plannen wat je gaat maken. In ongeklopte slagroom werkt het heel goed ;-))) dus de mogelijkheden voor zelf ijs maken zijn onbeperkt....
En ik gebruik het ook om gecondenseerde melk lactosevrij te maken zodat je daar dan weer dulce de leche van kunt maken  :duimop:
Bij de AH verkopen ze ook lactosevrije melk. Het staat bij de houdbare melk. (daarom had ik het nog nooit gezien, dat koop ik nooit) Heb het gebruikt voor een saus en dat ging prima. Was zelfs bechamelsaus.
Het ziet er zo uit:

19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

lizet

• Gold Member
« Reactie #5 Gepost op: april 05, 2010, 15:10:15 »
Zou dat beter te hachelen zijn dan die niet lang houdbare, die vink zooo goor... maarja, knikker t door mn koffie, ik drink t nooit meer "puur"

Suzy

• Jr. Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: april 05, 2010, 18:39:17 »
Die Immergut lust ik niet in de koffie hoor, hij smaakt zoet en koffie met suiker is niet mijn ding  :D
Maar voor pudding koken en dat soort dingen gebruiken wij die wel.

lizet

• Gold Member
« Reactie #7 Gepost op: april 05, 2010, 23:34:30 »
ik lust ook geen zoete koffie, ik wil ook geen zoete melk, was verzot op melkunie calciumplus.... zooo lekker, binnenkort maar weer es proberen of t goed gaat, dan ga ik weer lactosevol :-)

sillaah

• Newbie
  • *
« Reactie #8 Gepost op: mei 07, 2010, 09:09:16 »
Koffiemelk.. een drama.. Ik lust het niet zwart.
ik gebruik nu de kleine pakjes van alpro soya, kun je 5 dagen bewaren en dan is precies mijn pakje op. Die druppels en capsules lijken me wel wat !
glutenallergie, koemelk/schaap/geit allergie, hazelnootallergie.
4-9-10 bevallen van onze 2e, een kerngezonde zoon !

Suzy

• Jr. Member
  • **
« Reactie #9 Gepost op: mei 07, 2010, 11:37:19 »
Let op sillaah! De druppels en capsules zijn alleen om je lichaam te helpen bij het afbreken van de lactose in melkproducten! Als je een echte koemelkallergie hebt helpen die dus niet en zul je toch een reactie krijgen!!!! Lijkt me helemaal geen goed plan als je nog zwanger bent ook!

maro

• Newbie
  • *
« Reactie #10 Gepost op: december 18, 2010, 23:15:36 »
hallo allemaal,

mijn dochter moet lactose beperkt eten/drinken en dat gaat opzich allemaal goed.
ze moet lactose vrije melk/vla/yogurt ect. drinkten.
nu is het probleem dat er bij ons in de buurt steeds minder lv vla te krijgen is.
als mijn dochter nu elke dat zo'n capsule inneemt, kan ze dan gewoon met ons mee eten?

groetjes maartje

Suzy

• Jr. Member
  • **
« Reactie #11 Gepost op: december 19, 2010, 10:06:34 »
In principe wel, al zul je er proefondervindelijk moeten achter zien te komen of 1 capsule per keer voldoende is voor haar.
En simpelweg s'morgens een capsule en dan de rest v/d dag gewoon lactosevol zal niet werken, je moet het wel echt voor, of tegelijk met het melkproduct innemen.
Wij koken zelf vla, is weinig moeite, en ik heb inmiddels een grote collectie puddingvormpjes  :D

12cook

• Gold Member
« Reactie #12 Gepost op: december 19, 2010, 12:08:00 »
Je zou ook nog kunnen overwegen om groot in te slaan. Wat ik doe, is als er een leuke aanbieding is, meteen 12 pakken choc.vla en 12 pakken vanillevla meenemen. Kan je ff vooruit :)

Met pillen is t idd even uitproberen hoeveel je nodig hebt, maar t werkt wel.
Ik doe het zelf trouwens zelden. Maar alpro soja is hier in alle supermarkten te krijgen, dus ik heb geen bevoorradingsproblemen.

maro

• Newbie
  • *
« Reactie #13 Gepost op: december 19, 2010, 21:19:38 »
alpro soja is hier steeds slechter te verkrijgen, vooral die kleine kuipjes vla. wel de grote verpakking, maar die moet binnen een paar dagen op en dat redt ze niet.

12cook

• Gold Member
« Reactie #14 Gepost op: december 19, 2010, 21:27:52 »
Ja, dat is lastig. Aan de andere kant: je kan ook zelf mee-eten. Dan gaat t een stuk sneller op.
Wat je ook nog kunt proberen, is een deal te sluiten met de manager van je supermarkt filiaal. heb ik ook wel eens gedaan. moet je wel in 1 keer een grotere hoeveelheid afnemen, maar de BBQworstjes van Zandvliet vind ik ook in de zomer heel lekker :D