Auteur Topic: buikklachten en diaree  (gelezen 2138 keer)

HarryE

• Newbie
  • *
buikklachten en diaree
« Gepost op: augustus 09, 2009, 19:59:31 »
Mijn kleinzoon heeft coeliakie, hij is nu op de camping.
Tegende camping aan ligt en groot tarweveld , wat nu gemaaid wordt.
Zou het kunnen dat hij nu extra last krijgt van zijn buik en diaree.
i v m met stofdeeltjes   ???
Weet iemand antwoord ??
laat het me a u b snel weten???

lies merceij

• Global Moderator
  • Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:buikklachten en diaree
« Reactie #1 Gepost op: augustus 09, 2009, 20:26:39 »
Hoi Harry.
Wat een aparte vraag die hebben we nog nooit gehad.
Maar ik denk dat het geen kwaad kan omdat het nog een korrel is en geen meel.
En stofdeeltjes komen niet in je darmen terecht  ;)
Vrouw van Aad: Aad is glutenvrij en tarwezetmeelvrij en  MGD vrij sinds 2003 en lactosevrij.

Keon mama

• Full Member
« Reactie #2 Gepost op: augustus 23, 2009, 19:52:28 »
hallo net terug van vakantie, mijn vader had deze vraag geplaatst. Idd kreeg Keon diarree tijdens de dagen dat het tarweveld gemaaid werd. Alles zat onder het stof, de tent, de tafel, stoelen etc. Misschien dat hij toch op deze manier iets binnen kreeg, hadden verder geen fouten gemaakt in het dieet....
Raar maar waar! twee dagen nadat het maaien gestopt was, was ook de buikpijn over.
Chantal, mama van Keon (6-1-03) en Tika (3-1-06), Keon heeft in augustus 2008 de diagnose coeliakie gekregen, in juli 2011 is gebleken dat de diagnose onjuist was. Wij zijn nu weer een glutenvol gezin.

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #3 Gepost op: augustus 23, 2009, 22:41:05 »
Wij waren vorig jaar in Denemarken en gingen bij familie op bezoek waar aan hun huis ook een tarweveld grenst. Bij mij kwam toen ook de vraag in mij op of Isabelle daar last van zou kunnen krijgen..... grappig om nu hier iets over te lezen.
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.