Auteur Topic: glutenvrij in het buitenland  (gelezen 6507 keer)

manizzel

• Newbie
  • *
glutenvrij in het buitenland
« Gepost op: augustus 09, 2009, 02:21:55 »
hey ik kom net terug uit italie, mijn eerst vakantie glutenvrij... best wennen!!!!
ik vond het best lastig om het elke keer maar weer opnieuw uit teleggen...en voor dat ze het daar dan begrijpen ben je zo weer een half uur verder.

nu ga ik volgend jaar waarschijnlijk naar kroatie, en nou weet ik eidenlijk niet wat ik het beste kan doen. zelf al het eten hier in nederland in laten blikken, of niks meenemen.

ik hoop hier antwoord op tekunnen krijgen.

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
Re:glutenvrij in het buitenland
« Reactie #1 Gepost op: augustus 09, 2009, 12:18:23 »
Wat wij altijd hebben gedaan in het buitenland is zelf al het brood meenemen en verder alles daar kopen.
Met een dieetpasje in de taal van het land waar je naartoe gaat kom je een heel eind. Daarnaast maakte ik ruim van tevoren een lijstje met belangrijke 'glutenwoorden' erop in die taal. Dat is makkelijk bij het boodschappen doen.
Nu moet ik wel erbij zeggen dat wij nooit in een hotel hebben gezeten. We zijn eerst jaren gaan kamperen met een tent en later hebben we bungalows of iets dergelijks gehuurd zodat we gewoon zelf konden koken.
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

lies merceij

• Global Moderator
  • Gold Member
« Reactie #2 Gepost op: augustus 09, 2009, 17:43:22 »
Hoi Manizzel.

Welkom op ons forum  :welkom2

Als je bovenaan even met de zoekfunctie naar Kroatië laat zoeken kom je een aantal topic tegen van mensen die daar op vakantie zijn geweest. ;)
Vrouw van Aad: Aad is glutenvrij en tarwezetmeelvrij en  MGD vrij sinds 2003 en lactosevrij.

Ajta

• Gold Member
« Reactie #3 Gepost op: augustus 09, 2009, 22:44:31 »
Met een dieetpasje in de taal van het land waar je naartoe gaat kom je een heel eind. Daarnaast maakte ik ruim van tevoren een lijstje met belangrijke 'glutenwoorden' erop in die taal. Dat is makkelijk bij het boodschappen doen.

Die pasjes kun je in diverse talen bestellen bij de NCV www.glutenvrij.nl
Ideaal! :duimop:
Coeliakie sinds februari 2008

Maddemelein

• Gold Member
  • Een top forum !
« Reactie #4 Gepost op: augustus 10, 2009, 08:47:26 »
Hallo Manizel,

Welkom hier. Waarom zou je je eten inblikken? Je kunt daar ook alles krijgen hoor.

Wij gaan bijna ieder jaar naar Kroatie en je kunt daar heerlijk eten.

En ik weet niet waar je naartoe gaat in Kroatie, maar in vele grote plaatsen vind je een DM. Dit is een drogisterijketen. Daar verkopen ze altijd brood en koekjes enzo van Schärr.
Op 2 jarige leeftijd diagnose gekregen. Op 9 jarige leeftijd genezen verklaard. Op 38 jarige leeftijd opnieuw diagnose gekregen.