Auteur Topic: foutje met het brood  (gelezen 1614 keer)

wendys

• Jr. Member
  • **
foutje met het brood
« Gepost op: augustus 02, 2009, 19:23:20 »
Net terug van een heerlijke vakantie in Canada, waar het heel goed toeven is voor coeliakiepatienten.
In elke supermarkt is brood te krijgen en elk restaurant weet waar je het over hebt en de meesten hebben zelfs een aparte kaart,
Maar... ik had per ongeluk het verkeerde brood voor timo gekocht. Het lag een plank boven het gv brood en ik was er van uitgegaan dat het ook gv was, maar het bleek later biologisch brood te zijn.

Timo heeft er 2 sneetjes van gegeten voordat ik tot mijn grote schrik merkte dat het verkeerd brood was. Hij vond het wel heel lekker. Ik vond het zo stom van mezelf. We zouden die dag een grote wandeling in een natuurpark maken en zag dat toen niet zo zitten. We zijn toch gegaan, met schoon ondergoed en een toiletrol in de rugzak.
Maar.... timo heeft er helemaal niet opgereageerd. Geen buikpijn, geen rare ontlasting. Helemaal niets.
Heeft iemand hier ook wel eens ervaring mee gehad. Ik was zo verbaasd dat hij nergens op reageerde nadat hij 2 sneetje brood had gegeten.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring hiermee.
Moeder van Timo geboren 13 juli 2001. We weten sinds mei 2007 dat timo coeliakie heeft.

nicol

• Jr. Member
  • **
Re:foutje met het brood
« Reactie #1 Gepost op: augustus 06, 2009, 18:24:35 »
ja hoor bij ons reageren ze ook niet op een "foutje" dat kan helaas weleens voorkomen,  aan de ene kant natuurlijk erg fijn, maar soms ook wel lastig omdat ze doordat ze er niet ziek van worden ze ook wel minder voorzichtig zijn. zo had mijn dochter dit schooljaar gewoon een speculaasje gegeten met sint,  ze dacht dat het GV was (jaja)  maarja ik zeg altijd je kunt niet meer doen dan je best en je moet vooral niet de coeliakie je leven laten beheersen
Moeder van 3 kinderen waarvan de oudste twee (10 en 8 jaar) sinds nov 2006 GV.

wendys

• Jr. Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: augustus 08, 2009, 11:02:45 »
Dank je voor je reactie. Gelukkig heeft hij er geen last van gehad. Ik vraag me alleen af wat het dan voor de darmen betekent. Worden die dan wel afgebroken of blijft dat door 1 foutje goed??
Moeder van Timo geboren 13 juli 2001. We weten sinds mei 2007 dat timo coeliakie heeft.

nicol

• Jr. Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: augustus 11, 2009, 11:49:09 »
natuurlijk zorgt het wel voor een aanslag op de darmen, en onze arts vertelde ook dat je de darmvlokken ook kunt vergelijken met een elastiek, wanneer je hem heel vaak helemaal uitrekt is op een gegeven moment de rek eruit, zo is het met de darmvlokken ook, wanneer je er steeds een aanslag op pleegt dan herstellen ze zich steeds moeizamer.
hopelijk is de uitleg duidelijk
succes verder
Moeder van 3 kinderen waarvan de oudste twee (10 en 8 jaar) sinds nov 2006 GV.

wendys

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: augustus 11, 2009, 13:16:01 »
Het blijft altijd een lastige kwestie, maar het is gebeurd en hopelijk heeft het niet te veel schade aangericht. Bedankt voor je antwoord