Auteur Topic: koffie en tonic drinken op het terras  (gelezen 3635 keer)

maatje

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Man
koffie en tonic drinken op het terras
« Gepost op: juli 29, 2009, 23:13:44 »
Hallo Forummers,

Met het mooie weer zitten we regelmatig op een terrasje met een kopje koffie met vaak een los koekje dan wel kruimels op het schoteltje. Hoe gaan jullie daar mee om? Vragen jullie koffie zonder koekje en dat ze opletten dat ze niet kruimelen in de koffie? Of is dit veel te overdreven? Ik bestel ook vaak tonic (meestal geserveerd met ijs en schijfje citroen). Dit wordt dan met blote handen in het glas gedaan, waarmee net eerder misschien wel een kruimelig spritje is aangeraakt. Beter een pure tonic bestellen of gaat ook dit veel te ver? Ik benieuwd naar jullie mening en ervaringen.

Zomerse groeten van Maatje
Klachten sedert 1999.
In september 2007 diagnose coeliakie.

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
Re:koffie en tonic drinken op het terras
« Reactie #1 Gepost op: juli 29, 2009, 23:27:00 »
We hebben een paar adresjes waar we regelmatig een kop koffie drinken en daar krijg je altijd van die voorverpakte koekjes om eerlijk te zijn. Alleen in het restaurant van het ziekenhuis krijg je een onverpakt koekje en daar zeggen we idd dat er geen koekje bijhoeft.
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #2 Gepost op: juli 29, 2009, 23:48:30 »
Met frisdrank vraag ik altijd of ze een flesje hebben met een rietje, maar ja Isabelle is nog jong he.  ;)
Ik kan mij wel voorstellen dat het schijfje citroen niet altijd op een gv ondergrond gesneden wordt?! En bij koffie zou ik toch vooraf vragen of ze geen koekje erbij willen leggen met het oog op besmetting.
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

Lieske

• Gold Member
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
« Reactie #3 Gepost op: juli 30, 2009, 06:42:32 »
Voor een volwassene kun je toch óók een (dicht) flesje vragen,maar dan wel zónder rietje  ;)
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #4 Gepost op: juli 30, 2009, 18:37:22 »
Voor een volwassene kun je toch óók een (dicht) flesje vragen,maar dan wel zónder rietje  ;)
Ja hoor natuurlijk kan dat  :D
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

lizet

• Gold Member
« Reactie #5 Gepost op: juli 30, 2009, 18:39:05 »
Ik vraag ook altijd koffie zonder koek, geen probleem

Renate48

• Gold Member
« Reactie #6 Gepost op: juli 30, 2009, 19:49:49 »
In datgeval neem ik het koekje van hem erbij :D
Man heeft in
juli'08: lage HB-waarde tijdens test Sanquin
december"08: diagnose Marsh IIIB
geen klachten alleen bloedarmoede en osteoporose

M. & T.

• Jr. Member
  • **
  • Bram en Tijn.
    • Bram en Tijn's glutenvrije weblinks
« Reactie #7 Gepost op: augustus 01, 2009, 22:00:01 »
... en dat rietje dan? is dat met schone handen gepakt of zit dat in zo'n bakje met allemaal rietjes waar iedereen in grabbelt? ik vind dat een lastig dillema, onze jongens willen graag een rietje!

T.
Tijn (geb. aug '05, diagnose jan '08, Marsh IIIc)
Bram (geb. juni '03, diagnose jun '08, Marsh IIIb)
M. (diagnose jun '08, Marsh IIIb)
T. (geen afwijkingen in biopt)

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #8 Gepost op: augustus 01, 2009, 22:03:30 »
Inderdaad ook een besmettingskans, maar ja ik kan haar moeilijk in een glazen kastje zetten  :D, alles wat ze aanraken kan besmet zijn en daarna steekt ze doodleuk haar vingers weer in haar mond.

glutenvrije mama

• Jr. Member
  • **
« Reactie #9 Gepost op: augustus 17, 2009, 21:57:04 »
O jee, ik heb nog nooit stil gestaan bij de rietjes!!! Je zou rietjes mee kunnen nemen.
Mijn zoon (oktober 2005) heeft coeliakie, mijn moeder trouwens ook. Bij zoon diagnose en gv dieet sinds februari 2008, moeder diagnose en dieet vanaf 2009.
Ik schrijf een weblog: http://glutenvrijemama.nl