Auteur Topic: Lactose intolerantie en nu ook verdenking dat ik Coeliakie heb  (gelezen 14963 keer)

Marrianne

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • 'k hoop veel op te steken!!!
Re:Lactose intolerantie en nu ook verdenking dat ik Coeliakie heb
« Reactie #15 Gepost op: juli 18, 2009, 11:10:18 »
Inderdaad: ga voor een second opinion en een biopt.

Moeder van Patrick (13 jaar), weet sinds begin maart 2005 dat hij glutenvrij moet. Heeft hiernaast CGD (een afweerstoornis).

fish

• Sr. Member
« Reactie #16 Gepost op: juli 18, 2009, 11:28:55 »
Zou een second opinion laten doen en daarbij een biopt vragen.
Ja, zou ik ook doen, zal even lastig communiceren zijn met je huidige internist maar als je het op zijn manier doet krijg je een gedoe wat je alleen maar veel tijd en vooral veel last zal bezorgen dus maak je maar geen zorgen over het ego van deze arts die van coeliakie helaas gebrekkig kennis heeft maar stel je open en kritisch op, vraag hem om dat biopt of die second opinion want dan heb je direct duidelijkheid.

Dat biopt kun je laten doen met een roesje en dan merk je er nauwelijks iets van.

Het gv dieet is best een ingrijpende verandering in je eetgewoontes en het heeft weinig zin om dit voor zo'n korte periode uit te proberen, bij mij heeft het bijna 2 jaar geduurd (en dat is geen uitzondering lees maar hier op het forum) eer ik me er eindelijk beter door ging voelen en bij mij was wel een diagnose dus dan weet je tenminste waar je het voor doet.

Als je geluk hebt en vlot een second opinion en biopt geregeld kunt krijgen ben je aanzienlijk sneller klaar en weet je waar je aan toe bent. Blijkt het dan geen coeliakie te zijn dan wordt het verhaal anders.
November 2006 na jarenlang sudderende klachten: diagnose coeliakie, marsh 3b, tevens lactose beperking.

Kim30

• Newbie
  • *
« Reactie #17 Gepost op: juli 19, 2009, 23:15:51 »
Bedankt voor jullie berichtjes.

Ik denk dat ik idd voor een second opinion ga. Heb eerlijk gezegt helemaal geen zin om me 3 maanden aan een streng dieet te moeten houden als ik nog niet eens weet ofdat ik het heb en mezelf kennende heb ik dan ook niet de motivatie om me aan het dieet te houden dus heeft dan weinig zin denk ik. Ik moet 31 juli opnieuw naar de diŽtiste en zal dan met haar overleggen wat ik het beste kan doen.

Vond mijn internist zoiezo al geen prettige arts dus zou graag naar een ander gaan alleen de pest is dat mijn diŽtiste in hetzelfde ziekenhuis werkt en haar wil ik niet kwijt.

Lieske

• Gold Member
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
« Reactie #18 Gepost op: juli 20, 2009, 07:38:57 »
Waarom zou je haar kwijt raken als je een naar een ander ziekenhuis gaat voor de internist  :?
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.

Kim30

• Newbie
  • *
« Reactie #19 Gepost op: juli 20, 2009, 13:11:07 »
Ik hoef haar niet kwijt te raken maar omdat zij en mijn internist nauw samenwerken dacht ik juist dat het niet makkelijk is als ik naar een MDL arts ga in een ander ziekenhuis.

Lieske

• Gold Member
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
« Reactie #20 Gepost op: juli 20, 2009, 13:14:49 »
maar dat kan dan toch ook met een andere internist,of zie ik dat verkeerd   :?
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.

Lino

• Sr. Member
« Reactie #21 Gepost op: juli 20, 2009, 14:08:37 »
Hoi Kim,
Lijkt me ook heel verstandig hoor om een second opinion aan te vragen en op een biopt aan te dringen! Is echt onzin dat het in het bloed te zien moet zijn, en ik ging me pas na 1,5 jaar dieet echt beter voelen dus het is niet altijd goed te zeggen of het dieet helpt ook na een paar maanden niet.
Zou idd nu wel voor een MDL arts kiezen, hebben ze die niet in dat ziekenhuis waar je nu zit? Een MDL arts weet err gewoon veel meer van, dus daar kan je beter bij zitten. Heel veel succes en sterkte met alles! En als je tegen het biopt opziet, moet je om een roesje vragen, merk je er niks van.
coeliakie sinds april 2007; Marsh 3A
Erg gevoelig! Eet ook geen dextrose, maltodextrine en glucosestroop.

Kim30

• Newbie
  • *
« Reactie #22 Gepost op: juli 20, 2009, 21:06:34 »
maar dat kan dan toch ook met een andere internist,of zie ik dat verkeerd   :?

Ja dat denk ik wel. Zal het de 31ste aan haar navragen want zomaar wat uitproberen heb ik echt geen zin in. Ik ben al sinds november bezig, ben ik dalijk bijna 1 jaar verder  :cry.

Kim30

• Newbie
  • *
« Reactie #23 Gepost op: juli 20, 2009, 21:44:58 »
Zou idd nu wel voor een MDL arts kiezen, hebben ze die niet in dat ziekenhuis waar je nu zit? Een MDL arts weet err gewoon veel meer van, dus daar kan je beter bij zitten. Heel veel succes en sterkte met alles! En als je tegen het biopt opziet, moet je om een roesje vragen, merk je er niks van.

In het ziekenhuis in Veghel waar ik onder behandeling ben zit helaas geen MDL arts. Nog zoiets...de internist die heeft in het begin ook in het intake gesprek gezegt dat mocht hij een darmbiopt doen, hij dit zonder roesje doet want dan moet hij er een anesthesist bijhalen en zonder roesje kan hij het alleen doen. Gatver....die man staat me steeds meer tegen als ik erover nadenk  :duimlaag:.

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #24 Gepost op: juli 20, 2009, 23:37:44 »
In het ziekenhuis in Veghel waar ik onder behandeling ben zit helaas geen MDL arts. Nog zoiets...de internist die heeft in het begin ook in het intake gesprek gezegt dat mocht hij een darmbiopt doen, hij dit zonder roesje doet want dan moet hij er een anesthesist bijhalen en zonder roesje kan hij het alleen doen. Gatver....die man staat me steeds meer tegen als ik erover nadenk  :duimlaag:.

Er is wel een MDL afdeling anders dus het lijkt me dat er  ook MDl artsen aanwezig zullen zijn.  :)
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

Kim30

• Newbie
  • *
« Reactie #25 Gepost op: juli 21, 2009, 10:36:56 »
Er is wel een MDL afdeling anders dus het lijkt me dat er  ook MDl artsen aanwezig zullen zijn.  :)

Dit is helaas op een andere lokatie namelijk in Oss wat voor mij veel te ver rijden is. Ziekenhuis Bernhoven heeft 2 lokaties...in Oss en in Veghel en in Veghel zit er helaas geen MDL afdeling. Zelf woon ik bij Eindhoven met genoeg andere ziekenhuizen in de buurt dus ik overleg even met de diŽtiste en zoek dan een arts bij mij in de buurt.

Iig bedankt voor het meedenken  :).

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #26 Gepost op: juli 21, 2009, 10:40:40 »
Ik raad je het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven aan. Daar zijn volop goede MDL artsen aanwezig. :)
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

Kim30

• Newbie
  • *
« Reactie #27 Gepost op: juli 21, 2009, 11:24:21 »
Ik raad je het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven aan. Daar zijn volop goede MDL artsen aanwezig. :)

Ja?? Fijn dat je dat laat weten want wist niet naar welk ziekenhuis ik het beste kon gaan.

Bedankt  :duimop:

fish

• Sr. Member
« Reactie #28 Gepost op: juli 21, 2009, 19:05:12 »
Ja dat denk ik wel. Zal het de 31ste aan haar navragen want zomaar wat uitproberen heb ik echt geen zin in. Ik ben al sinds november bezig, ben ik dalijk bijna 1 jaar verder  :cry.

Hoi Kim, ik wil je veel sucses wensen met je vervolgstappen. Kan me voorstellen dat je van de huidige situatie niet blij wordt, al sinds november  :O allemachtig dan  wordt het echt wel tijd voor duidelijkheid. Je houd ons toch wel op de hoogte he.
November 2006 na jarenlang sudderende klachten: diagnose coeliakie, marsh 3b, tevens lactose beperking.

Kim30

• Newbie
  • *
« Reactie #29 Gepost op: juli 21, 2009, 22:12:30 »
Hoi Kim, ik wil je veel sucses wensen met je vervolgstappen. Kan me voorstellen dat je van de huidige situatie niet blij wordt, al sinds november  :O allemachtig dan  wordt het echt wel tijd voor duidelijkheid. Je houd ons toch wel op de hoogte he.

Dankjewel  :kus. Ik heb vanmiddag een mail gestuurd naar de diŽtiste. Moest zoiezo volgende week vrijdag de 31ste langs en moet dan beginnen met het glutenvrij dieet maar omdat ik toch eerst duidelijkheid en zekerheid wil heb ik haar gevraagd wat ik nu het beste kan doen. Morgen en donderdag is ze er niet dus hoop vrijdag iets te horen. Wordt vervolgt.