Auteur Topic: Na hoeveel gluten kun je je baby laten testen?  (gelezen 8337 keer)

* astrid *

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Na hoeveel gluten kun je je baby laten testen?
« Reactie #15 Gepost op: februari 20, 2010, 21:10:15 »
Hey, ik zal eens een deel van ons verhaal "versneld" doen ik denk dat je er wat aan hebt!

wij hebben onze dochter met 6 weken "verdikking" ( op graan basis ) door haar melk gedaan omdat ze zo ontzettend veel spuugde, gevolg ons vrolijke muppie veranderde in een doodziek muisje die 6 weken lang in t ziekenhuis lag. maar coeliakie KAN NIET op die leeftijd ... toen ze 4 maanden was en hapjes kreeg leek het goed te gaan tot de gemengde hapjes er aan kwamen ( en dus de gluten die op het "vlees" zaten ) liga 2e stap: drama... na lang wikken en wegen was ze inmiddels 8 maanden en kreeg ze brood hapjes... na een week lag ze 4 maanden ( met tussen stopjes in het ziekenhuis ) ze had dus wel coeliakie, en haar darm was zwaar beschadigt ( ze nam geen voedingsstoffen meer op ) de arts die als eerste zij coeliakie kan niet bij jonge kinderen OMDAT ze tot 6 maanden inprincipe allemaal reageren op graan ( zijn de darmpjes nog niet rijp voor ) had deels gelijk maar ook niet. ons kind reageerde zo heftig op haar eerste graantjes dat ze wel haar darm hadden moeten onderzoeken... en die arts heeft oprecht zijn excuses in een aangetekende brief laten blijken.

met mijn verhaal wil ik je niet bang maken, maar alleen zeggen dat het zeker wel kan bij jonge kinderen!!! het feit dat jouw dochter het heeft wil niet zeggen dat je zoon het ook heeft!, en voor kinderen tot 4 jaar is het heel normaal dat ze 2x op 1 dag poepen.
naŽll: 20-11-2007<br />julynn: 20-09-2009<br /><br />- gestrand -

MiekevL

• Full Member
  • Senne & Ella
« Reactie #16 Gepost op: februari 23, 2010, 15:34:25 »
Hey Astrid,

Bedankt voor je reactie, daar heb ik zeker wat aan! De kinderarts heeft al aangegeven dat ik langs mag komen met Dani (een meisje overigens). Ook al lijkt het alweer wat beter met haar te gaan, ik ga haar toch laten onderzoeken (ook de genen) want anders blijf ik er altijd over twijfelen.

Gr.
Mieke
Moeder van drie dochters: Ella, Senne en Dani. Ella & Senne hebben Coeliakie. Nu maar hopen dat Dani het niet krijgt...

Veldson

• Sr. Member
« Reactie #17 Gepost op: februari 23, 2010, 15:40:32 »
Met onze jongste hebben we meegedaan met het prevent cd onderzoek en zij heeft de genen niet, dus ze kan ook geen coeliakie krijgen. Dat vind ik wel heel fijn om te weten, want ik weet zeker dat ik anders ook continu zou gaan twijfelen. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat je zekerheid wilt.
Fijn dat je bij de kinderarts terecht kan en sterkte!
moeder van 3 kinderen (2005),  (2006) en (2009). <br />Bij de middelste is in nov 2007 coeliakie vastgesteld.<br />Ikzelf en de jongste hebben de genen niet. De oudste wel, maar zij heeft geen klachten

vanessabrosius

• Jr. Member
  • **
« Reactie #18 Gepost op: februari 23, 2010, 22:21:13 »
ik wil het ook graag weten dus ik hoop dat ze hem op het gen willen testen

grappig mijn jongste heet ook dani maar is een jongen :D
Moeder van jayden (geboren op 3-12-2006) en Dani (30-08-2009 )
Bj Jayden is in Januari 2008 coeliakie geconstateerd en Dani heeft het gen maar nog geen symptomen

* astrid *

• Gold Member
« Reactie #19 Gepost op: maart 08, 2010, 21:40:55 »
onze jongste dochter heeft gisteren voor de aller eerste keer fruithapje met graan gegeten ( van de kruidvat ? ) we hebben dr echt al bijna 24 uur ZIEK... flinke diaree en wat ons opvalt: dr broek past niet meer dicht.... vrees ervoor... we gaan morgen naar de kinderarts en ( die afsrpaak hadden we al ivm andere problemen ) en willen dan aanvragen of ze juul op het gen wil prikken... naŽll had dat ook namelijk en die heeft wel coeliakie

jerlet/Demi

• Gold Member
  • mijn glutenvrije meisje
« Reactie #20 Gepost op: maart 08, 2010, 21:56:34 »
Dat is wel heel heftige reactie dan voor de 1e keer. Veel succes morgen bij de kinderarts.
Groetjes Nicolette, moeder van Demi (geboren 4 0kt 2002)die sinds mei '04 coeliakie heeft en een dochter (juni '04) en een zoontje (juli '06) beide zover bekend geen coeliakie.

* astrid *

• Gold Member
« Reactie #21 Gepost op: maart 08, 2010, 22:00:04 »
naŽll lag na dr eerste flesje met "bijvoeding" meteen 6 weken in t ziekenhuis... dus ik HOOP dat juul ietsje minder gevoelig heeft.... ik vind het voor het 2e kind natuurlijk ook SUPER vervelend, daar niet van, maar voor naŽll, in huis en het dieet opzich zou het niet een grote ramp zijn als juul ook glutenvrij moet... k zit me al af te vragen hoe ik mijn kind van 2 ga uitleggen dat dr zusje wel een broodkorst van mama mag eten.... maar goed, grote kans dat dat niet hoeft...  :cry

Renate48

• Gold Member
« Reactie #22 Gepost op: maart 08, 2010, 22:07:57 »
Ik hoop het voor jullie dat het niet zo heftig wordt als met jullie oudste.
Aan de andere kant kan het misschien wel een stuk makkelijkker zijn als ze allebei het dieet volgen.
Man heeft in
juli'08: lage HB-waarde tijdens test Sanquin
december"08: diagnose Marsh IIIB
geen klachten alleen bloedarmoede en osteoporose

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #23 Gepost op: maart 08, 2010, 22:12:08 »
Heftig hoor een 2e ook met coeliakie, maar inderdaad maakt het ook wel weer makkelijker. Zijn jullie als ouders ook getest??
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

* astrid *

• Gold Member
« Reactie #24 Gepost op: maart 08, 2010, 22:17:06 »
nee... eigenlijk hebben we allebei nergens last van en het ons niet kunnen beletten voor de maak van t tweede geitje ;)

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #25 Gepost op: maart 08, 2010, 22:19:18 »
Wij waren gewoon benieuwd bij wie het vandaan kwam.  :D
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

* astrid *

• Gold Member
« Reactie #26 Gepost op: maart 08, 2010, 22:26:57 »
ik iets minder ;-) hihi.... zelfbescherming :?

ach weetje het is gewoon voor dr zelf super vervelend! maar voor dr zus wel 100x makkelijker...

Renate48

• Gold Member
« Reactie #27 Gepost op: maart 08, 2010, 22:52:14 »
nee... eigenlijk hebben we allebei nergens last van en het ons niet kunnen beletten voor de maak van t tweede geitje ;)
Mijn man had ook nergens last van, maar toch wel Marsh 3 b.   
Man heeft in
juli'08: lage HB-waarde tijdens test Sanquin
december"08: diagnose Marsh IIIB
geen klachten alleen bloedarmoede en osteoporose