Auteur Topic: bloedtest negatief, toch allerlei klachten  (gelezen 2565 keer)

cathleen

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Vrouw
bloedtest negatief, toch allerlei klachten
« Gepost op: juni 22, 2009, 21:58:33 »
Omdat mijn dochter coeliakie heeft,raadde de arts ons aan om ook te testen.Huisarts vond dit al niet echt nodig,maar aangezien ik al jaren zere spieren heb,veel pijn in nek,laatste tijd last van maag en meer van dat soort dingen wilde ik het wel en was eigenlijk overtuigd dat ik het ook zou hebben. Bloedtest was echter goed,dus de huisarts vindt het daarmee afgedaan, maar ik ben niet overtuigd.
Wie heeft ervaring? :?
dochter , 6 jaar, weet sinds mei 2009 dat ze coeliakie heeft.

lies merceij

• Global Moderator
  • Gold Member
Re:bloedtest negatief, toch allerlei klachten
« Reactie #1 Gepost op: juni 22, 2009, 22:16:13 »
Als je niet overtuigt bent zou ik me toch verder laten onderzoeken.
Een bloeduitslag bij volwassenen is nooit betrouwbaar (bij kinderen meestal wel.).
Dus probeer een goede MDL te vinden en leg daar je klachten uit misschien kan het wel via de arts van je dochter  :?
Succes er mee  ;)

Vrouw van Aad: Aad is glutenvrij en tarwezetmeelvrij en  MGD vrij sinds 2003 en lactosevrij.

jikke

• Full Member
« Reactie #2 Gepost op: juni 24, 2009, 13:07:34 »
Wat is er met de bloedtest getest. Antistoffen tegen coeliakie of echt DNA test. Misschien kan je een verwijzing naar een MDL arts krijgen en met hem overleggen. Als je twijfelt zou ik laag drempelig gaan voor een biopt omdat je anders de rest van de je leven blijft twijfelen.
coeliakie sinds 1977 (toen 3 jaar). weet dus niet beter. 2 kids zonder coeliakie

bloemel

• Jr. Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: juni 24, 2009, 13:33:00 »
bij ons (moeder + dochter)kwam ook niets uit de gewone bloedtest, wel bij de gentest en later ook bij de biopsie. dus laat je niet afschepen met er is niets...volg je gevoel, dat heeft ons al zo vaak geholpen om uiteindelijk toch alles goed terecht te laten komen  :roll

cathleen

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: juni 26, 2009, 22:47:09 »
Kijk, dit helpt! :) Ik heb een verwijzing naar een mdl-arts gekregen.
Bedankt voor de reacties!
Ik denk ook dat het volgen van je gevoel beter is en ik wist niet dat bloedtesten bij volwassenen minder betrouwbaar waren.
Volgens mij zijn alleen de antistoffen bekenen met de bloedtest.
dochter , 6 jaar, weet sinds mei 2009 dat ze coeliakie heeft.