Auteur Topic: Wat zouden jullie doen?  (gelezen 5593 keer)

Martine R

• Newbie
  • *
Re:Wat zouden jullie doen?
« Reactie #15 Gepost op: november 30, 2009, 21:57:17 »
Ik zou ook eens een kinderdietist naar de voeding van je kindje laten kijken. Gewoon voor de zekerheid. Waarschijnlijk zal ze je vragen om gedurende 3 dagen alles op te schrijven wat hij eet en als er bepaalde symptomen (zoals diarree) zijn deze erbij te schrijven.
Via de Nederlandse Vereniging voor Dietisten (NVD) kan je uitzoeken welke dietist bij jou in de buurt veel weet van allergieen.
Overigens moet je enorm uitkijken met diarree bij zulke kleine kinderen. Binnen een paar dagen kan er uitdroging optreden. Je kind wordt dan slap en apatisch....
De kapotte wangen, spugen en darmkrampen etc zouden ook kunnen wijzen op.... koemelkallergie........ De enige manier om dit te testen is via het CB of de kinderarts een eliminatie/provocatietest te doen. Veel kinderen groeien er overheen als ze een jaar of 2-3 zijn, maar sommige kinderen blijven er last van houden (zoals onze zoon... :-) ). Ga geen soya melk of melk van andere dieren gebruiken, omdat 50% van de kinderen die koemelkallergie hebben ook een allergie ontwikkelen voor soya melk.

AndreaF

• Newbie
  • *
« Reactie #16 Gepost op: december 01, 2009, 08:20:15 »
Hoi Martine,
Dank je wel voor je antwoord.
Ondertussen zijn we al ruime tijd verder en hebben nog steeds geen antwoord op zijn klachten. Toen hij ongeveer een half jaar was zijn we begonnen met eliminatie/provocatie, nadat hij een antibioticakuur heeft gehad, ging het een heel stuk beter en eet hij ondertussen alles weer (Hij is nu 2 jaar).
Hij blijft klein, hiervoor blijven we ook onder controle bij de kinderarts en zijn ontlasting is nog steeds niet wat het zou moeten zijn volgens ons (Overigens geen echte diarree hoor). Hij drinkt nu, op advies van de kinderarts, volle melk. Dit werkt enigzins, met enige regelmaat heeft hij wat dikkere ontlasting.
Aangezien de eerste keer niets uit z'n bloed kwam w.b glutenintollerantie, wil ze daar niet nog een keer naar kijken, maar ik geef het de volgende keer wel weer aan.
De vorige keer heeft ze niet naar z'n ijzer gekeken, aangezien hij toen Roosvicee Ferro kreeg, maar de keer daarvoor was z'n ijzer ook weer gezakt en ik heb het idee dat dat nu weer is, volgende keer wordt het weer nagekeken.

AndreaF

• Newbie
  • *
« Reactie #17 Gepost op: april 15, 2010, 13:35:57 »
Lang geleden, maar daar ben ik weer:
Vince groeit redelijk, zit nog wel steeds onder de onderste curve, blijft hiervoor dus op controle komen.
De laatste keer is z'n bloed weer helemaal nagekeken en alles zag er goed uit (Geen bloedarmoede/ijzertekort, geen allergiŽn, bloedstolling prima in orde).
Afgelopen dinsdag is z'n neusamandel verwijdert, aangezien hij ook altijd verkouden is en de dunne ontlasting ook daarvandaan zou kunnen komen.
Mocht dit niet helpen, dan moeten we 3 weken lang op een lactose-vrij dieet. Als dat aanslaat, worden we doorverwezen naar de diŽtiste.

jerlet/Demi

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • mijn glutenvrije meisje
« Reactie #18 Gepost op: april 15, 2010, 14:08:00 »
Fijn dat zijn bloeduitslagen goed waren.
Hopelijk gaat het nu beter met hem
Succes.
Groetjes Nicolette, moeder van Demi (geboren 4 0kt 2002)die sinds mei '04 coeliakie heeft en een dochter (juni '04) en een zoontje (juli '06) beide zover bekend geen coeliakie.