Auteur Topic: AD  (gelezen 2361 keer)

zorgertje

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
AD
« Gepost op: mei 23, 2009, 12:19:12 »
Vandaag in het AD in de bijlage, medisch, een flink stuk over coeliakie, en het onbegrip hier over, leuk om te lezen.
Vrouw van Peter die sinds aug. 2007 GV is, maar zelf geen intolerantie(s) heeft.

Teddy

• Jr. Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Moeder van 4 coeliakie-kinderen
Re:AD
« Reactie #1 Gepost op: mei 24, 2009, 10:51:44 »
Als geïntervieuwde wil ik nog er nog op wijzen dat de intentie van het interview met het AD vooral was accent op de verhalen van de andere mensen van mijn ervaringsverhalenboek te leggen. Persoonlijk vind ik jammer dat het in dit artikel wat uit z'n verband is gehaald. Immers mijn kinderen zijn al bijna volwassen, terwijl in het AD het leek of ze nog jong waren en de diagnose net achter de rug is. Dit is niet overeenkomstig de teneur van het interview en ook niet overeenkomstig de realiteit. De verhalen in het boek zijn actueler en daar heeft de journalist helaas niets mee gedaan, ondanks dat ik daar wel nadrukkelijk om had gevraagd. Natuurlijk is er soms nog onbegrip maar er kan tegenwoordig zoveel meer dan in de tijd dat mijn kinderen jong waren. Gisteravond hebben we nog met  z'n achten gegeten in een groot restaurant, perfect en glutenvrij!!! Zo positief kan het nu allemaal zijn, dat was voor ons gezin in mijn woonplaats( toen nog 67.000 inwoners) destijds in de jaren 90 ondenkbaar, er is erg veel ten goede veranderd.
Een grote misser vind ik ook dat in het artikel gesproken wordt over gluten-allergie terwijl ik dat woord zelf NOOIT bezig, in mijn boek en in het interview is er geen moment over glutenallergie gesproken. Vreemd dat dit er toch weer van is gemaakt. Recent van de journaliste van het interview vernomen dat de redactie voor dat woord "glutenallergie"verantwoordelijk was, zij had intolerantie in de kop gezet. Tja...het zal wel.
Het stukje over de coeliakie-poli is natuurlijk wel heel mooi, dat kan best nog publiciteit gebruiken!!
"Een broodje kaas...zonder broodje!", ervaringsboek met 18 verhalen in 4 leeftijdscategorieën.
www.coeliakie-ervaringsboek.nl