Zelf brood bakken

(1/2) > >>

Finnegan:
Ik ben nieuw op dit forum en probeer sinds ruim een week glutenvrij brood te bakken (met BBM) voor mijn man. Wij kochten eerst glutenvrij bevroren brood bij onze bakker, maar nadat die ineens 1 1/2 week geen brood had, moesten we zelf wel wat gaan doen. Nu heb ik twee keer brood gebakken met Schar B, rees bij mij inderdaad ook de pan uit, maar het brood vond mijn man lekker en luchtig. Alleen, één helft eet hij die dag op, de andere helft vriezen we in en eet hij de volgende dag, maar het is dan zoveel minder lekker! :/ Gisteren bruin meel gebruikt wat ze bij AH verkopen en dat was vers lekker, maar ook na het uit de vriezer gehaald te hebben, viel het eenmaal gesneden, helemaal uit elkaar. Hebben jullie dat ook? Is glutenvrij brood alleen vers te eten? En waar snijden jullie dat verse én half bevroren brood mee, want als het vers is duwen we het in elkaar en half bevroren krijgen wij het nauwelijks :( gesneden.

lies merceij:
Je kan het beter in sneetjes invriezen en de volgende dag even opwarmen in de magnetron of broodrooster.
En snijden gaat heel goed met een goed scherp broodmes of een elektrisch mes.
Succes er mee.

Lieske:
ik gebruik fiberhusk,dat zorgt ervoor dat het brood niet uit elkaar valt/kruimelt,en je kunt het beter gesneden in de diepvries doen,en als het ontdooit is leg je het in de magnetron,dan is het weer bijna vers.
als hij het de volgende dag eet hoef je het trouwens niet in de diepvries te leggen,gewoon even in de magnetron,ik doe 1 minuut voor 6 sneden brood.

soezepoes:
Je kunt het brood het beste snijden als het afgekoeld is. T. doet zijn brood altijd even in de broodrooster. :)

Finnegan:
Dank voor jullie adviezen!  :duimop: Ik ga ze allemaal proberen.

Navigatie

[0] Berichten index

[#] Volgende pagina