Auteur Topic: zijn jullie kinderen ook zo dun?  (gelezen 11283 keer)

moeke

• Newbie
  • *
Re:zijn jullie kinderen ook zo dun?
« Reactie #15 Gepost op: mei 04, 2009, 10:37:13 »
ja hoi
nieuw hier op het forum,
Gisteren zat ik te lezen wat de kenmerken van kinderen zijn met coeliakie, Mijn zoontje is er wel op getest middels een bloedtest maar niets uitgekomen.
Als ik dan de kenmerken lees heb ik het idee dat hij het wel heeft ( eigenwijze moeder).
Hij is normaal van lengte maar te dun, ook dunne beentjes en armen en een opgezette buik, ook zijn tanden zijn erg slecht, snel gaatjes en hij klaagt regelmatig van buikpijn dus toch maar even glutenvrij laten eten was mijn mening en dan zien we wel wat er van komt ( we gaan maar thuisdokteren.
Wel typisch dat jullie kinderen ook zo dun zijn en idd van die afrika buikjes.
wordt vervolgt.

atsjesiderius

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • Bente 16-12-2005
« Reactie #16 Gepost op: mei 04, 2009, 11:07:42 »
Welkom hier op het forum. Maar dat zelf dokteren is echt geen goed idee.
Bente (16-12-2005) Coeliakie bekend sinds 06-12-2007, vastgesteld met een biopt.
Fleur (15-03-2007) al jaren obstipatie en een bolle trommelbuik, 28-06-2011 dagnose coeliakie, vastgesteld zonder biopt.
Jesse (01-07-2010). 01-06-2011 bloedonderzoek negatief.

lies merceij

• Global Moderator
  • Gold Member
« Reactie #17 Gepost op: mei 04, 2009, 18:31:24 »
Welkom op het forum  :welkom2
Ik ben het met mijn voorganger eens ga niet zelf dokteren.
Ten eerste is dit een heel zwaar dieet die je niet zomaar even doet.
Ten tweede is het vrij duur.
Ten derde stel je voor dat hij wel op gluten word getest dan kan je weer drie maanden gluten gaan geven.
Dus mijn advies is ga naar een goede ka en leg je problemen voor.
Succes met alles  ;)

Vrouw van Aad: Aad is glutenvrij en tarwezetmeelvrij en  MGD vrij sinds 2003 en lactosevrij.

sevdem

• Newbie
  • *
« Reactie #18 Gepost op: mei 04, 2009, 21:12:00 »
Na 5 jaar strikt dieet  begint mijn dochter dikker te worden. :jump:

marliesvde

• Sr. Member
« Reactie #19 Gepost op: mei 04, 2009, 21:45:49 »
o nooit zelf dokteren ook al ben je een eigenwijze moeder ga naar een arts die vertelt je precies wat je moet doen en laat je doorverwijzen naar het ziekenhuis door een biop heb je zekerheid
coeliakie pattient sinds 1997

Meike

• Full Member
  • Finn, Mees en Mare
    • Onze website
« Reactie #20 Gepost op: mei 06, 2009, 14:50:58 »
Mees is nog steeds klein helaas. :/ Wel bollere toet en meer spiermassa enzo dus hij ziet er goed uit. Maar ook nog steeds die "burgemeesterbuik" zoals de KA het noemde.  :)
Hoop dat ie nog gaat groeien maar de KA dacht dat ie later zo op 175 uit zou komen... :( Vind ik toch wel klein voor een jongen....Maar wat ik dus eigenlijk wil zeggen, volgens mij heeft lengte dus niet echt altijd iets met het dieet te maken.
Trotse mama van Finn en Mees (22-1-2005) en Mare (18-08-2007)!! Mees Coeliakie sinds april 2007. Finn en Mare hebben de genen DQ2 en DQ8 maar gelukkig (nog) geen Coeliakie. Van papa en mama worden de genen nog onderzocht.  Meer info op onze site; www.wijallemaal.nl

Lieske

• Gold Member
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
« Reactie #21 Gepost op: mei 06, 2009, 15:07:22 »
ik vind 1.75 niet echt klein hoor,maar ik ken een meisje waar de arts van het consultatie bureau van zei dat ze niet erg groot zou worden ,ze is nu 33 jaar en 1.85 ''klein''  :D
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.

Astrid

• ERElid (Platina member)
  • Gold Member
« Reactie #22 Gepost op: mei 06, 2009, 16:07:55 »
Volgens mij heeft lengte inderdaad niet veel of niets met het dieet te maken. De kinderarts heeft uitgerekend dat Thymen ongeveer 1.85m wordt, dat is nog wel 15 centimeter kleiner dan zijn broer maar die is dan ook wel heel erg groot en 7 centimeter groter dan zijn zus, en 3 centimeter groter dan ik en ongeveer 10 centimeter groter dan zijn vader  :D Dus best een grote kerel  :lol2:
Moeder van Thymen, 22 jaar. Thymen bleek na 7 jaar glutenvrij te hebben gegeten toch geen coeliakie te hebben.

Poema

• Sr. Member
« Reactie #23 Gepost op: mei 06, 2009, 17:29:38 »
Volgens mij heeft lengte inderdaad niet veel of niets met het dieet te maken. De kinderarts heeft uitgerekend dat Thymen ongeveer 1.85m wordt, dat is nog wel 15 centimeter kleiner dan zijn broer maar die is dan ook wel heel erg groot en 7 centimeter groter dan zijn zus, en 3 centimeter groter dan ik en ongeveer 10 centimeter groter dan zijn vader  :D Dus best een grote kerel  :lol2:

Nee niet met het dieet op zich. Maar wel met het niet groeien vr je op dieet gaat. Door het onvoldoende binnenkrijgen van alle noodzakelijke bouwstoffen kan de groei van je kind behoorlijk achterblijven. Gaat je kind  op dieet dan komt alles weer goed binnen en dan gaan ze meestal lekker groeien zoals ze dat eigenlijk al lang hadden moeten doen. Maar er zijn natuurlijk ook altijd gewoon mensen die wat kleiner worden/blijven en die zich lekker niets van gemiddelde groeicurves aantrekken. DIe moeten er ook zijn!  :kus

Belangrijk is ook om het dieet in de pubertijd goed vol te houden wanneer er bepaalde mineralen aan je skelet worden toegevoegd die de kans op osteoporose op latere leeftijd af doen nemen. En die pubertijd is nou net zo'n periode waarin het nog wel eens mis wil gaan met het dieet....
 :O
Groetjes van Poema<br />Moeder van Lisa (19 jaar), sinds maart 2005 gv, Marsh 3b.

Astrid

• ERElid (Platina member)
  • Gold Member
« Reactie #24 Gepost op: mei 06, 2009, 17:46:50 »
Toen bij Thymen coeliakie werd ontdekt was hij niet echt klein voor zijn leeftijd, gewoon gemiddeld, maar hij was wel heel erg mager. En begint nu hij in de puberteit zit ook goed in de breedte te groeien, hij is nu helemaal niet meer mager.

Tot nu toe houdt hij zich goed aan zijn dieet, hoewel ik natuurlijk niet alles weet  :D Maar hij is heel erg bang om ziek te worden zoals voor we wisten dat hij coeliakie had, ik heb er wel vertrouwen in dat hij zichzelf genoeg discipline kan opleggen om zich aan het dieet te houden. Hij kent de gevolgen.
Moeder van Thymen, 22 jaar. Thymen bleek na 7 jaar glutenvrij te hebben gegeten toch geen coeliakie te hebben.

Marrianne

• Gold Member
  • 'k hoop veel op te steken!!!
« Reactie #25 Gepost op: mei 06, 2009, 22:45:55 »
Bij Patrick was juist het achterblijven in de groei reden voor de kinderarts om te zoeken naar een oorzaak die daarvoor medeverantwoordelijk was.
Bij CGD hoort gedeeltelijk achterblijven in groei, maar Patrick groeide helemaal niet meer, heeft ongeveer 3 jaar maat 92 van broeken aangehad, 98 bleef te groot (toen was hij al 5 jaar). Na het starten van het dieet zag je de groeicurve gewoon weer zowat loodrecht omhoog gaan richting de lijn waar hij als baby op gestart was.

Moeder van Patrick (13 jaar), weet sinds begin maart 2005 dat hij glutenvrij moet. Heeft hiernaast CGD (een afweerstoornis).

moeke

• Newbie
  • *
« Reactie #26 Gepost op: mei 07, 2009, 09:07:06 »
oke ik zal jullie advies opvolgen en langs de arts gaan, maar nu na een paar dagen gluten vrij staat zijn buikje niet meer zo strak en is zijn ontlasting normaal, hij klaagt ook niet meer over buikpijn.
Kan dat al zo snel, morgen even langs de huisarts.
wordt weer vervolgt.