Auteur Topic: Wie heeft ook geen/bijna geen symptomen?  (gelezen 14369 keer)

-aatje-

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • van zaadje tot bloem
Re:Wie heeft ook geen/bijna geen symptomen?
« Reactie #15 Gepost op: mei 09, 2009, 23:09:40 »
Hoi Maddie,ik snap je echt helemaal,waar ik me nog het meest aan irriteerd is het "gedoe",altijd net iets anders eten dan wat iedereen op een feestje of gewoon in de stad eet,en bv al die  kookprogamma's op tv,of wat jij zegt zo van "nou dat kan ik dus ook niet meer doen" heb ik ook nog best vaak,maar ja ik probeer toch positief te blijven,en aan dingen te denken die wel allemaal kunnen,kom net terug van de meivakantie uit friesland,ben heerlijk uiteten geweest,mijn man vroeg of ik ook glutenvrij kon eten,en ja het kon!(ze hadden wel meer klanten gehad)ze hadden echt hun best gedaan,gebakken aardappeltjes apart gebakken voor mij.mijn eigen sla en groenten en voor de rest zag mijn menu hetzelfde eruit als de rest,alleen het vissausje was anders. en als klap op de vuurpijl speciaal voor mij een heerlijk toetje gemaakt ,dus zo kan het ook,daar word je weer vrolijk van.
dus positief blijven hoor Maddie :duimop:
coeliakie sinds 12 april 2007,marsh 3c

ééneiige tweelingzus van Ceetje,ook hier op het forum

geraldine

• Newbie
  • *
« Reactie #16 Gepost op: mei 17, 2009, 08:49:05 »
Kijk eens op het www.scdiet.nl daar help ik me heel goed mee.
Ik herken je klachten, want ik voelde me ook niet beter met gv. diet.
Ik was n.l. ook allergisch voor mais en daar worden alle glutenvrije artikelen vaak van gemaakt. Succes!

Maddie

• Newbie
  • *
« Reactie #17 Gepost op: mei 18, 2009, 12:05:06 »
hallo Natasja,
Ik ben sinds het dieet ook iets aangekomen. Ik ben een echte 'peer':  van boven dun en van onder steviger dan ik zou willen zijn. Ik heb wel een tijd gehad dat ik alles kon eten wat ik wilde, dat was na een periode waarin ik wat dikker was. Toen werd ik dus veel dunner en nu zit ik er (helaas) tussenin. Maar het heeft ook met mijn leeftijd te maken denk ik (ik ben 43), de kilo's gaan er gewoon niet zo makkelijk meer af vrees ik.

groetjes, maddie
Coeliakie en gv sinds nov 08. Nieuw biopt in maart 09, bleek dat darm nog niet goed hersteld is. Enige klacht is maagpijn bij lege maag.

Maddie

• Newbie
  • *
« Reactie #18 Gepost op: mei 18, 2009, 12:08:06 »
Ik heb even bij het scdiet gekeken maar daar werd ik niet vrolijk van! Dan mag je bijna niets meer eten... Ik geloof niet dat ik dat ga doen, ik voel me verder prima als ik maar direct iets eet na het opstaan.
groet, Maddie
Coeliakie en gv sinds nov 08. Nieuw biopt in maart 09, bleek dat darm nog niet goed hersteld is. Enige klacht is maagpijn bij lege maag.

marliesvde

• Sr. Member
« Reactie #19 Gepost op: mei 18, 2009, 15:05:20 »
Ook dit is niet waar hoor je kan ondanks je gluten allergie zwaarder worden dat is bij mij ook gebeurd het is niet standaard dat je erg afvalt ( wou dat dat bij mij was hoefde ik niet zo te vechten tegen mijn gewicht niet dat ik erg zwaar ben maar een paar kilo minder mag van mij wel )
coeliakie pattient sinds 1997

giggle

• Full Member
« Reactie #20 Gepost op: mei 26, 2009, 11:39:29 »
Ik vecht ook tegen de kiloos, ik ben nooit een lichtgewicht geweest, maar sinds ik gv eet ben ik (in 6 mnd) iets van 7 kilo aangekomen! Zie dat er maar weer eens af te krijgen! Ik snoep veel, enerzijds omdat ik baal van mijn andere eetgedrag, anderzijds omdat ik gv brood bv. niet heel lekker vind, daar weinig van eet en mezelf beloon met een snicker als ik het brood weggegeten heb. De knop moet nog om .....
sept 2008: Coeliakie Marsh 3

lizet

• Gold Member
« Reactie #21 Gepost op: mei 26, 2009, 11:48:05 »
Hier t zelfde probleem. Sinds mn dieet (ruim 6 mnd) ook 6 kilo erbij. Ik snoep juist helemaal niet, ook geen chips oid en toch kom ik aan en krijg ik t er zoooo moeilijk weer af.

Ink

• Gold Member
« Reactie #22 Gepost op: mei 26, 2009, 12:14:35 »
idem  :/

Lieske

• Gold Member
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
« Reactie #23 Gepost op: mei 26, 2009, 12:28:11 »
Hier t zelfde probleem. Sinds mn dieet (ruim 6 mnd) ook 6 kilo erbij. Ik snoep juist helemaal niet, ook geen chips oid en toch kom ik aan en krijg ik t er zoooo moeilijk weer af.

is misschien je ''echte''gewicht   :roll
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.

lizet

• Gold Member
« Reactie #24 Gepost op: mei 26, 2009, 12:30:26 »
In het boek: Broodje kaas, zonder brood, staat een verhaal waarin iemand zegt dat de dietiste (van NCV) had gezegd dat 15 kilo aankomen in de loop der jaren, heel normaal is. Mijn hemel, das niet niks, 15 kilo!

Lieske

• Gold Member
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
« Reactie #25 Gepost op: mei 26, 2009, 12:32:08 »
das idd niet niks,hoewel je,als je ouder wordt,altijd zwaarder wordt   :duimlaag:
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.

lizet

• Gold Member
« Reactie #26 Gepost op: mei 26, 2009, 12:33:31 »
ja, maar dan nog, dan hooguit kilo per jaar, maar 6 kilo in een hlaf jaar, dat zijn geen grappen meer :/

Esmee1984

• Newbie
  • *
« Reactie #27 Gepost op: mei 29, 2009, 10:56:32 »
Ik ben nu net een week begonnen, en las ook in dat boek 15 kilo aankomen! Kijk, aankomen vind ik echt geen probleem (1.75, 53 kg), maar wil geen hele nieuwe kledingkast moeten aanschaffen, om het zo maar even te zeggen.

Het is werkelijk zo: Mensen die dikker zijn, die vallen af en mensen die dun zijn, die worden dikker!

Ach, gezondheid voorop, laten we stellen!  :D

Groetjes Esmee

Ajta

• Gold Member
« Reactie #28 Gepost op: mei 29, 2009, 16:57:34 »
Mijn gewicht is helemaal niet veranderd sinds ik glutenvrij eet, dus dat kan ook!
Coeliakie sinds februari 2008

conny doppen

• Newbie
  • *
« Reactie #29 Gepost op: juni 10, 2009, 12:13:25 »
ook mijn dochter esmée(11 jaar)had geen klachten,maar door bloedonderzoek voor haar diabetes er achter gekomen dat ze coeliakie heeft(marsh 3c)
Ik vind het een erg zwaar dieet voor haar,ze is vaak verdrietig omdat ze iets niet mag.
Vorige week gingen ze vanuit school naar een project over milieu,aan het einde van de morgen kregen alle kinderen pannekoeken,de juffrouw was vergeten dat esmée dit niet mag,anders had ik thuis een glutenvrije paanekoek kunnen bakken en mee kunnen geven!!Ze was erg boos en verdrietig. :cry
Ik vraag me af hoe groot de kans is kanker te krijgen,procentueel??
Is daar iets over bekend??
Natuurlijk houden we ons strikt aan het dieet,maar ze heeft nooit ergens last van,dus de motivatie is voor haar moeilijk. :(
groeten conny