Auteur Topic: tips om aan te komen?  (gelezen 11455 keer)

-aatje-

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • van zaadje tot bloem
Re:tips om aan te komen?
« Reactie #15 Gepost op: april 16, 2009, 22:21:41 »
Ook ik kan je heel goed begrijpen,ik vind dat je veel eet hoor,ik krijg zoveel niet weg op 1 dag,ik woog 2 jaar geleden 48 kg en nu dus 54 kg en ben 1.73 lang,dus ook nog steeds ondergewicht,en ook nog steeds wat gerommel in mijn darmen terwijl ik streng het dieet volg,ik ga een lactose test doen,volgens mijn internist zou het ook daarom kunnen komen,dat ik te weinig aankomt.Heel veel sterkte hoor ik vind het ook altijd moeilijk als mensen een oordeel klaar hebben over mijn gewicht,alsof je erom vraagt :/,alsof het door jezelf komt  :/
coeliakie sinds 12 april 2007,marsh 3c

ééneiige tweelingzus van Ceetje,ook hier op het forum

sassiey

• Newbie
  • *
« Reactie #16 Gepost op: juni 05, 2009, 00:45:41 »
Hee

Ik ben ook nieuw hier en heb sinds 8 maanden een gluten vrij dieet. Ook ik ben veel afgevallen, omdat ik niet echt serieus werd genomen in het begin en bijna twee maanden geen eten binnen hield. Ik ben dus veel afgevallen, maar nu met het dieet gaat het veel beter. Het is allemaal erg wennen dus ik begrijp hoe jij je voelt. Wat mij is geleerd is om idd om de 3 uur wat te eten zodat je darmen gevuld blijven. Je komt er vanzelf achter wat je mag eten en je vindt wel een oplossing. Ik geniet nu van wat ik allemaal wel mag en dat is best veel met wat aanpassingen. Ook eet ik vaker twee keer op een dag warm eten, oomdat ik het brood niet lekker vind. Inmiddels ben ik weer redelijk op gewicht. Het lijkt allemaal vermoeiend in het begin, maar over een paar maanden zijn de meeste mensen er wel aan gewend en houden ze rekening met je.

Succes ermee.

Anges

• Jr. Member
  • **
  • Als je loslaat heb je 2 handen vrij.
« Reactie #17 Gepost op: juni 16, 2009, 22:28:58 »
Ik denk dat het drinken van sapjes of limonade ook zal helpen
Even stilstaan en ontspan...   is de oplossing voor veel van onze kwalen.

dreetje

• Newbie
  • *
« Reactie #18 Gepost op: juli 10, 2009, 14:27:51 »
Hallo allemaal,

Even een berichtje van mij. Het is voor het eerst dat ik dit forum lees, en wilde eigenlijk ook meteen een vraag stellen.
Ik heb sinds bijna 3 jaar coeliakie (ben nu 39). Afgelopen januari heb ik daar gewrichtsontstekingen bij gekregen. Dit wordt nu met de medicatie methotrexaat behandeld als zijnde reumatoide artritis. Waarschijnlijk heb ik daar minder eetlust van, want ik ben in die tijd (weer) drie kilo afgevallen. Ik weeg nu 45 kg. bij een lengte van 160.5 cm
Ik ben vorige week bij de dietiste geweest en zij adviseert mij om slagroom en boter door produkten heen te doen. Terwijl de dietiste van de coeliakievereniging hier ook geen voorstander van is. En als ik hier zo bij de reactie's lees, zie ik ook dat  vetten juist je darmen weer stil leggen. Ik ben dus ook wel gebaat bij tips om aan te komen.
Ik merk ook doordat ik twee kinderen heb (3,5 en 6,5 jaar) ik het erg druk heb en daardoor ook te weinig tijd neem om mijn eten voor te bereiden. Bijvoorbeeld als je een dagje naar het strand gaat, leef ik vaak op rijstwafels, yoghurt en fruit. Heeft iemand een idee voor een lekkere, gemakkelijke lunch, als je een dagje weggaat.?
Nog twee vragen;
Zijn er nog meer mensen die coeliakie hebben in combinatie met reumatoide artritis. Hoe zit het met het verband hiertussen ?
Zijn er ook mensen die hun kinderen hebben laten testen, terwijl zij geen klachten hadden. Mijn M.D.L.-arts vindt het niet nodig om ze te laten testen, omdat ze geen klachten hebben. Echter brengt mij in de war dat er ook mensen coeliakie hebben die geen klachten hebben. Graag jullie reactie en bedankt alvast

Daantjek

• Jr. Member
  • **
« Reactie #19 Gepost op: juli 18, 2009, 14:54:42 »
Hallo Allemaal,

Aan het begin van het dieet viel ik ook bijna 10 kilo af. Nu: twee jaar later, zit het er weer lekker aan hoor. Inderdaad die BKB's helpen goed haha. Ik denk dat je lichaam echt een tijd moet wennen aan nieuwe dieet, herstellen enz. De internist raadde mij af om veel boter/slagroom en andere vette producten te eten, omdat hij vaker had meegemaakt dat mensen afvallen, maar enkele jaren later toch flink aankomen. Rustig doorgaan met gezond eten is mijn advies.

Voor Andrea: ik had in het begin ook moeite met lekkere dingen als lunch meenemen. De brazilaanse kaasbroodjes (www.livaad.nl en dan naar bkb's, zoals hier al eerder vermeld) zijn echt lekker en vullend om mee te nemen. Ik bak er vaak veel, doe ze in de vriezer en eet er een hele week van. Verder neem ik in de zomer heel vaak een (pasta)salade mee; met lekker van alles er door heen: mozarella, tomaatjes, sla, pijnboompitjes. (je kan echt van alles uitproberen) Huppakee in een bakje, vorkje mee en heb ik lekker eten tijdens de lunch!

Over je kinderen laten testen: mijn familie is ook getest (heb geen kinderen, maar ouders en zusje) terwijl er ook geen klachten voorkwamen. Meer voor ons eigen gevoel; dus dat kan ook een reden zijn. Wel alleen bloedonderzoek (terwijl dat geen uitsluitsel kan geven), maar verder hebben zij ook geen klachten. Dus ligt denk meer aan jouw gevoel!

Groetjes!