Auteur Topic: hoe snel klachten van lactose?  (gelezen 17514 keer)

geraldine

• Newbie
  • *
Re:hoe snel klachten van lactose?
« Reactie #15 Gepost op: mei 29, 2009, 13:18:55 »
In Weert (limburg) heb ik een test laten doen  via het bloed en toen heb ik ontdekt dat ik een histamine allergie heb. Ik heb me vergist met lactose dat is een test geweest in Duitsland, maar die zijn hier ook te doen. Een uitgebreide Vegatest kan het ook aantonen.

Suzy

• Jr. Member
  • **
« Reactie #16 Gepost op: juli 12, 2009, 21:18:07 »
Wat je heel eenvoudig kunt proberen is of lactose vrije melk verschil maakt. Verkrijgbaar bij AH (Immergut) of Super de boer (Minus L), staat bij de houdbare melk. Wij kwamen er achter dat onze jongste lactose intolerant was omdat ze wel (harde) kaas verdroeg maar verder geen melkprodukten  :?. Inderdaad gelijk binnen het kwartier/20 min diarree, ook bij yoghurt of kwark.
Lactosevrije melk bleek gelijk prima te gaan  :duimop:. Produkten waar melk of weipoeder in zit gaan meestal niet goed, hangt van de relatieve hoeveelheid af, sommige dingen kan ze wel aan, andere niet. Geen Snack-a-jacks kaassmaak, wel Pom bär chips, bijvoorbeeld. Wel is ze een tijd lang gevoeliger als het met de gluten misgegaan is.
Lactosevrije melk bevat trouwens wel een heel klein beetje lactose, als je heel gevoelig bent heb je er dus helaas toch niks aan.
Suzanne, moeder van Laura (okt \'04) en Lucienne (juni \'07) die al heel snel na de eerste broodkorst bleek geen gluten te kunnen verdragen, dus sinds juni \'08 glutenvrij

Ayla

• Jr. Member
  • **
« Reactie #17 Gepost op: juli 21, 2009, 09:16:38 »
Aline krijgt gegarandeerd bij lactose binnen een half uur buikpijn en diarree. Ik heb zelf ook LI maar niet zo heftig als zij. Ze krijgt nu idd minus L en harde kazen en voor de rest niks met lactose
Oudste heeft coeliakie.  Zelf sinds mei 2013 op gv dieet zonder diagnose. Maar wat geniet ik van een leven zonder buikpijn