Auteur Topic: Kwarkbrood van Consenzamix  (gelezen 42206 keer)

Lirio

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kwarkbrood van Consenzamix
« Reactie #105 Gepost op: september 27, 2010, 15:19:34 »
Ik neem het altijd bevroren mee naar het werk en laat het dan dus ontdooien en dan kan ik het om 12 uur beleggen met beleg uit de kantine en dat gaat prima. Ik bewaar er dan ook nog 2 voor 's middags, want ik ben pas om 7 uur thuis uit werk, dus dan kan ik ook nog wat gebruiken. Deze zijn dan ook nog goed te eten, mits je er wel 'nat' beleg op doet. Ik doe meestal smeerkaas (met sambal). Anders vind ik het wat aan de droge kant om 4 uur.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

lucia

• Full Member
  • All I have seen teaches me to trust the Creator...
« Reactie #106 Gepost op: september 27, 2010, 19:04:24 »
'k Ga het morgen eens proberen!
Juni 2013: GEEN COELIAKIE aangetoond in biopten. Waar de vlokatrofie in 2001 dan vandaan kwam is een raadsel en zal het ook wel blijven.
2011: oudste zoon heeft HLA-DQ 8 gen van vader, tweede zoon heeft gen van mij, namelijk DQ5 en 7

Lirio

• Gold Member
« Reactie #107 Gepost op: oktober 24, 2010, 20:50:12 »
Nog een tip.
Mijn brood wil de laatste tijd niet zo goed rijzen. En ik had om te proberen 1 zakje bakpoeder in de koelkast gelegd. Had 1 brood met dat koude zakje gemaakt en 1 met gewoon. En die met het koude zakje was haast 2 keer zo hoog als die met het op kamertemperatuur.
Kortom om het beter te laten rijzen leg je bakpoeder eens in de koelkast.

En de 175 graden is prima voor een heteluchtoven. Het brand dan ook niet aan van boven.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.

Lennert

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Man
« Reactie #108 Gepost op: oktober 25, 2010, 16:43:13 »
Ik heb het recept geprobeerd en mijn dochter vind het echt lekker, ik vind het trouwens ook niet verkeerd.
Maar dan moet het wel vers zijn...als het een paar uur oud is (als het gesneden is) of als het ontdooit is dan klaagt ze dat het zuur is.
Is dit normaal? of doe ik iets verkeerd? kan ik er iets aan doen?

Groet, Lennert
Vader van Anna (8jr) en Lotte (6jr). Anna coeliakie september 2010 (marsh 3c), Lotte coeliakie december 2010 (marsh 3a).

Renate48

• Gold Member
« Reactie #109 Gepost op: oktober 25, 2010, 20:28:12 »
Ik piep het brood altijd even op.
Man heeft in
juli'08: lage HB-waarde tijdens test Sanquin
december"08: diagnose Marsh IIIB
geen klachten alleen bloedarmoede en osteoporose

Lennert

• Jr. Member
  • **
« Reactie #110 Gepost op: oktober 25, 2010, 21:17:34 »
oppiepen, in ons geval met de broodrooster, helpt inderdaad.
Maar ja, als mijn dochter moet overblijven is dat lastig.

Hoewel ik er al wel aan denk om daar een broodrooster neer te zetten. ;)
Vader van Anna (8jr) en Lotte (6jr). Anna coeliakie september 2010 (marsh 3c), Lotte coeliakie december 2010 (marsh 3a).

Lirio

• Gold Member
« Reactie #111 Gepost op: oktober 25, 2010, 22:00:26 »
Geef je haar het brood bevroren mee? Of al ontdooid.
Ik neem het altijd bevroren mee en dan is het tegen 12-en wel ontdooid en goed te eten. Maar veel langer dan dat moet het inderdaad niet duren. Dan vind ik het ook niet meer zo heel smakelijk.

Lennert

• Jr. Member
  • **
« Reactie #112 Gepost op: oktober 27, 2010, 08:12:15 »
Meestal net ontdooit omdat ze het 's ochtends ook eet.
Zal bevroren eens proberen

lucia

• Full Member
  • All I have seen teaches me to trust the Creator...
« Reactie #113 Gepost op: oktober 27, 2010, 10:33:22 »
Ik vind het ook het lekkerst als het bevroren in de broodrooster gaat, en dan behoorlijk lang roosteren, bij ons is dat de knop helemaal opdraaien, dan doet hij er ongeveer 5 minuten over...

Lekker krokant wordt het dan, heerlijk met zowel zoet als hartig beleg.
Als ik het alleen maar ontdooi vind ik het ook snel niet echt lekker meer.

hoort blijkbaar bij gv brood...
Juni 2013: GEEN COELIAKIE aangetoond in biopten. Waar de vlokatrofie in 2001 dan vandaan kwam is een raadsel en zal het ook wel blijven.
2011: oudste zoon heeft HLA-DQ 8 gen van vader, tweede zoon heeft gen van mij, namelijk DQ5 en 7

Renate48

• Gold Member
« Reactie #114 Gepost op: maart 17, 2011, 20:50:47 »
Ik heb gisteren weer 2 kwarkbroden gebakken, 1 met Fullkorns BrŲd van Mixwell (daar zitten vrij veel pitten in) en 1 appelbrood van Mix-it van DS en 150 gram gedroogde appeltjes, bovenop bestrooid met kaneelsuiker en die is heel goed gelukt (al zeg ik het zelf). Ik voeg trouwens tegenwoordig 100 ml water toe en 3 zakjes bakpoeder als er veel extra gewicht bij komt. Zal kijken of ik straks nog een foto kan maken en plaatsen.
Man heeft in

Angela76

• Gold Member
« Reactie #115 Gepost op: april 26, 2011, 22:38:25 »
Ohhh, wat is dit lekker brood.

Heb hem met aarbeien kwark, rozijnen en spijs gemaakt. Met conzensa meergranen. 3 zakjes bakpoeder toegevoegd. Hij is heerlijk en na 2 dagen nog te eten. Heb ook kwarkbolletjes gemaakt van twello's wit en de appelcake van mix c. Heerlijk goed gelukt allemaal.  Mijn paasweekend kon niet meer stuk :x
Coeliakie sinds januari 2008
Als je om je heen kijkt, zie je dat alles gekleurd is!

Renate48

• Gold Member
« Reactie #116 Gepost op: mei 24, 2011, 22:56:02 »
Ik heb vandaag maar weer eens het kwarkbrood gebakken in 2 variaties. Een bruine met Finax vezelmix met 2 zakjes bakpoeder en een witte met Jizerka meel en met Cranberrymix met nog een handje vol rozijnen erbij en hier dan 3 zakjes bakpoeder. Oh ja, ik voeg tegenwoordig 100 ml water toe en 10 gram fiberhusk, maar dan gebruik ik wel 500 gram meel.   
Man heeft in

Angela76

• Gold Member
« Reactie #117 Gepost op: mei 31, 2011, 21:59:20 »
Heeft iemand dit brood al eens in een skottelbraai (met deksel zonder temp meter.)gemaakt? Ben op zoek naar een goed te doen recept. Dit lijkt me wel wat. Is niet zo ingewikkeld qua ingrediŽnten en je hoeft het niet te laten rijzen.

Ik kan niet goed tegen de kant en klare broodjes. Wil ook nog wat andere dingen proberen als pan brood en bkb, maar dit lijkt me ook handig
Coeliakie sinds januari 2008
Als je om je heen kijkt, zie je dat alles gekleurd is!