Auteur Topic: ik ben even stuk  (gelezen 5209 keer)

Tamaramv3

• Jr. Member
  • **
Re:ik ben even stuk
« Reactie #15 Gepost op: april 07, 2009, 20:31:52 »
Ach nou, zo voelt het wel of je hele gezin even op zijn kop staat he? Heel veel succes ermee! Ook wij zitten er nog middenin. We weten vanaf december (2008) dat mijn middelste coeliakie heeft, de jongste (2 jaar) hebben we direct laten testen, maar mijn  oudste wil zelf niet, en we geven haar wat tijd. (Zij heeft al een heftige notenallergie; huisstofmijt; katten; en astma, en zij is dus echt niet van plan die "vieze" boterhammen te eten! Ze zijn inmiddels niet meer vies hoor! Maar wel even wennen)

Mijn zoontje had inderdaad op het laatst ook heel erg weinig energie. Sliep nog altijd  s middags, maar dat kon niet meer toen hij naar school moest. Vaak lag ie dan voor pampus op de bank als hij van school kwam. Je kunt ook erg moe worden/ zijn door de coeliakie, je gaat toch voedingsstoffen missen. En van pijn word je ook moe! In ieder geval heel veel sterkte! En echt waar, je went er aan, maar dat duurt wel even! Ik ben nog steeds worstelend met het dieet. (Nu dus 4 maanden!) Mijn ventje ligt nu weer met erge buikpijn in bed en ik heb geen idee waar het is misgegaan!
Jean-Luc (2003) heeft coeliakie (marsh 3a en 2 keer het DQ8 gen). Zijn zusjes (2002 (noten-allergie) en 2007) hebben ook het DQ8 gen maar geen antistoffen, net als mama.