Auteur Topic: Glutenvrije beauty producten  (gelezen 4485 keer)

Jannies

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
Glutenvrije beauty producten
« Gepost op: april 06, 2009, 16:23:22 »
Ma. 6 april 2009. Het laatste nieuws lees je het eerst op NU.nl |
Beautyproducten nu ook glutenvrij
Uitgegeven: 6 april 2009 13:05
Laatst gewijzigd: 6 april 2009 13:06

AMSTERDAM - Het is bekend dat sommige mensen last hebben van een glutenallergie, en nu schijnt dat niet alleen van voedsel te komen. In verschillende beautyproducten zitten namelijk ook gluten.

Deze gluten in verzorgingproducten kunnen huiduitslag, irritaties en zwellingen veroorzaken. Haarverzorgingsmerk Alterna heeft het ingrediŰnt recentelijk uit de producten gehaald, gedeeltelijk omdat verschillende klanten met een glutenallergie met klachten kwamen.

Alterna zegt dat mensen vaak ontdekken dat ze allergisch zijn voor gluten door het gebruik van beautyproducten en niet door voedingmiddelen.

Reactie

Cosmetica-chemist Jim Hammer bevestigt dat de onbewerkte vorm van tarweprote´nen gluten kan bevatten en een allergische reactie kan geven.

Volgens Jim Hammer is er geen reden voor zorgen: "Veel van de tarweprote´nen die gebruikt worden in haar en huidverzorging is chemisch aangepast om de moleculen groter te maken. Zoveel groter dat het zijn effect als allergie-opwekker verliest", aldus Hammer tegen Allure.
Coeliake geconstateerd toen ik 1 jaar was. Vanaf toen altijd glutenvrij. Sinds een jaar aan het modderen met dokter die IBS denkt, maar niet gediagnosticeerd. Suikervrij dieet helpt enigszins, maar niet altijd.

jippie1984

• Jr. Member
  • **
Re:Glutenvrije beauty producten
« Reactie #1 Gepost op: april 07, 2009, 18:49:24 »
hmm vraagje. Ik heb in mijn gezicht en hals last van pukkeltjes. Nu gebruik ik van dokte van der Hoog de gezichtverzorgingsproducten. Ik heb geven gekeken en daar zit glutamate of te wel glutaminezuur in. Wil dit zeggen dat er dus gluten in zitten? Wie weet dat daarvan mijn pukkeltjes komen haha.

Groetjes Janneke

Lieske

• Gold Member
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
« Reactie #2 Gepost op: april 07, 2009, 19:29:11 »
http://www.food-info.net/nl/e/e620.htm

kijk bij dieetbeperkingen  ;)
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.

lizet

• Gold Member
« Reactie #3 Gepost op: april 07, 2009, 19:30:42 »
hahaha, je smeert oude kaas met moedermelk en sardientje op je gezicht. das vrij apart :D

Jannies

• Sr. Member
« Reactie #4 Gepost op: april 08, 2009, 14:53:33 »
volgens mij heeft glutamaat niets te maken met gluten....

Mijn eerste reactie hierbij was...goh sinds wanneer gooien we shampoo door de pastasaus?
Maar misschien mensen met de huidcoeliakie ofzo? Geen idee....denk eigenlijk dat dit weer een fabeltje is allemaal...

Trouwens Janneke, ik heb er nog eens over nagedacht. Maar je hebt tijden niet je menstruatie gehad toch? Dan zijn je hormonen gewoon van slag...dat kan zijn weerslag hebben op je huid.
Coeliake geconstateerd toen ik 1 jaar was. Vanaf toen altijd glutenvrij. Sinds een jaar aan het modderen met dokter die IBS denkt, maar niet gediagnosticeerd. Suikervrij dieet helpt enigszins, maar niet altijd.

Ajta

• Gold Member
« Reactie #5 Gepost op: april 08, 2009, 22:24:09 »
hahaha, je smeert oude kaas met moedermelk en sardientje op je gezicht. das vrij apart :D
Ik zou dan ook nog wat toiletverfrisser gebruiken, ivm de geuren... :D
Coeliakie sinds februari 2008

lizet

• Gold Member
« Reactie #6 Gepost op: april 08, 2009, 22:35:41 »
 :D :D :D