Auteur Topic: ook een lactosetest?  (gelezen 2265 keer)

Ayla

• Jr. Member
  • **
ook een lactosetest?
« Gepost op: april 06, 2009, 09:48:13 »
we weten nu zeker dat Aline coeliakie heeft, maar nu lees ik regelmatig dat een lactose intolerantie een zij-effect kan zijn. Of dat de combinatie coeliakie en LI vaak voorkomt. Daarnaast weet ik dat ik zelf LI heb. Is het zinnig om vanmiddag bij de kinderarts aan te dringen op een aanvullende LI test? En kunnen ze dat nu meten of moeten we daar eerst een paar maanden mee wachten?
Oudste heeft coeliakie.  Zelf sinds mei 2013 op gv dieet zonder diagnose. Maar wat geniet ik van een leven zonder buikpijn

Rain

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:ook een lactosetest?
« Reactie #1 Gepost op: april 06, 2009, 10:33:01 »
Als ze er geen last heeft zou ik het verder laten voor wat het is. Zat mensen hebben daar geen last van hoor.  :)
Moeder van Ivy (2006) Niya en Yale (coeliakie) (2007) en ook man lief heeft coeliakie evenals zijn broertje.

meelmuis

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: april 06, 2009, 11:06:15 »
Sluit ik me helemaal bij aan. Mocht ze na een tijdje GV niet opknappen, kun je het altijd overwegen om alsnog de LItest te doen.
Good gaon!!

Ayla

• Jr. Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: april 07, 2009, 10:48:22 »
dat zei de kinderarts ook al, waarschijnlijk heeft ze nu door de coeliakie al LI maar dat zal waarschijnlijk wegtrekken. Mocht ze nu over 3 maanden nog steeds buikpijn hebben dan kunnen we het overwegen
Oudste heeft coeliakie.  Zelf sinds mei 2013 op gv dieet zonder diagnose. Maar wat geniet ik van een leven zonder buikpijn