Auteur Topic: afvallen door lactoseintolerant en anticonceptiepil  (gelezen 7986 keer)

elisa28

• Newbie
  • *
afvallen door lactoseintolerant en anticonceptiepil
« Gepost op: april 05, 2009, 21:11:07 »
Doordat ik zoveel af ben gevallen (NU 46 kg voorheen 58 kg) bij een lengte van 1.67) en darmproblemen heb ben ik via de huisarts door gestuurd naar de internist na veel onderzoekingen bleek ik lactose intolerant te zijn, ik heb een h2o ademtest gehad daar bleek dat de uitslag behoorlijk afwijkend is, nu ben ik ook onderzocht op de ziekte van crohn maar in dit onderzoek bleek dat er niets is uitgekomen. ik ben nu sinds kort op dieet maar ik blijf veel naar het toilet gaan, ik denk zelf dat er nog iets anders is. mijn vraag is heeft iemand dezelfde klachten en is diegene ook zo veel afgevallen door lactoseintolerantie. En ik heb nog een probleem ik slik bijna een jaar de yasmin pil ( anticonceptiepil) en heb last van voortijdige bloeding, heb ook nog andere pillen geslikt maar ook dezelfde klachten. In de pil zit lactose is deze pil nog 100 % veilig. heeft iemand hier ervaring mee. want ik word er een beetje moedeloos van :oops

groetjes elisa

lizet

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:afvallen door lactoseintolerant en anticonceptiepil
« Reactie #1 Gepost op: april 05, 2009, 21:18:40 »
Ik wil even reageren op t feit dat je nog maar net op dieet bent en nog steeds veel naar de wc moet. Ik was ook niet gelijk van de diarree af, heeft wel een maand of anderhalf geduurd voordat het wat minder werd. Ik weet niet hoelanf je op dieet bent, maar wat dat betreft moet je wel even geduld hebben.
Verder wens ik je heel veel sterkte!

ttirb

• Newbie
  • *
Re:afvallen door lactoseintolerant en anticonceptiepil
« Reactie #2 Gepost op: mei 16, 2009, 21:34:00 »
Hallo...

Dat heb ik me ook afgevraagd of de pil toch nog veilig is.... De huisarts gaf mij het antwoord van niet.... Ten eerste omdat er lactose inzit en ten tweede omdat je bij lactose intolerantie toch vaak diarree hebt en dat zorgt ervoor dat de pil niet goed opgenomen wordt... Ik ben meteen overgestapt naar de nuvaring... Veel handiger, geen lactose en geen problemen met opname bij diarree....

Ik ben nu sinds 3 weken aan het lactose vrije dieet begonnen... Ik merk helemaal geen verschil... Heb nog steeds heel veel buikklachten. Van de kerutabs merk ik helemaal niets... dus dat koop ik ook niet meer....

succes...
groetjes...