Auteur Topic: ilse heeft biopsie gehad vandaag!!  (gelezen 2165 keer)

lieske1972

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Vrouw
ilse heeft biopsie gehad vandaag!!
« Gepost op: april 03, 2009, 15:29:24 »
Goede middag allemaal,

heerlijk genieten van het zomer zonnetje op deze 3e april.

Ilse moest om 9 uur binnen zijn voor biopsie. Ze werd om 10 uur geholpen. Om 10.15 was ze al klaar. ze heeft een middel tegen de pijn en misselijkheid gehad. Ze had moeite om wakker te worden.
Om 11.30 kwam ze pas van de uitslaapkamer af en gingen we weer naar de afdeling. Na wat gedronken en gegeten te hebben mochten we gaan.
Ik hoopte eigenlijk toch wel een beetje om al iets te horen. Maar nee.
Op 20 april is er weer een afspraak. Dan krijgen we de uitslagen. Er is ook nog een beetje bloed afgenomen om te kijken naar vitamine's Waarom weet ik niet?
We hebben de zuster gevraagd of we al dieet moeten volgen maar dat moeten we afwachten tot 20 april.
dus nog maar afwachten.
Nu is ze nog even weesten buiten spelen in de tuin. Kan ook met dit weer. Maar we merken dat ze moe is. ligt nu op de bank tv te kijken.
Zo dit zit er alvast op. En nu maar weer afwachten. 20 april duurd nog lang. (ongeduldig ben ik hoor).

geniet allemaal maar lekker van de zon.

groetjes van lieske
20 april 2009 bekend dat ilse 5,5 jaar coeliaki heeft marsh 2.

yvonnezet

• Gold Member
Re:ilse heeft biopsie gehad vandaag!!
« Reactie #1 Gepost op: april 03, 2009, 17:47:49 »
Fijn dat het er op zit. Succes met wachten.
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

Lirio

• Gold Member
« Reactie #2 Gepost op: april 03, 2009, 20:55:14 »
Als ze al langer rondloopt met beschadigde darmen dan nemen haar darmen geen of nog maar weinig vitamines op uit haar voedsel. Dat willen ze dus graag even nakijken of het misschien nodig is om haar wat aanvulling te geven in de vorm van vitaminepillen o.i.d.
Ik vind het wel goed dat ze dat doen!

Fijn dat het biopt achter de rug is! Dat is toch het vervelendste onderzoek.
Sterkte met wachten op de uitslag.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

Lotte29

• Jr. Member
  • **
  • mama van Nienke (26-06-2006) en Anna (28-03-2008)
« Reactie #3 Gepost op: april 05, 2009, 12:14:02 »
Hoi Lieske,

Spannend hoor! Ik weet het nog van mijn oudste, wij hadden echter het geluk dat de ka meteen de volgende dag al belde met het nieuws dat ze volledige vlokatrofie had en dat we glutenvrij konden gaan, de afsrpaak later die maand was voor de verdere info en uitleg, maar we hoefden niet zolang in spanning te zitten. Sterkte met wachten!

gr Lotte

Nienke (26-06-2006) heeft Coeliakie. Glutenvrij sinds 23/01.Biopt gaf totale vlok-atrofie. Klachten in volgorde: verstopt, veel ziek, slecht slapen (sliep nooit door) gewichtsverlies,  braken, bleek, bolle buik. Anna heeft ook klachten binnenkort biopt, bloeduitslag gaf nog geen positief resulaat.