Auteur Topic: tips voor een recept  (gelezen 1920 keer)

scheres

• Newbie
  • *
tips voor een recept
« Gepost op: april 01, 2009, 18:06:43 »
Hallo,

Ik ben nieuw hier want sinds enkele weken hebben we voor onze zoon van  ook een gluten en koemelkvrij dieet. Het help tot op heden goed. Ik maak vanalles voor hem zodat hij toch ongeveer hetzelfde (uitziende) kan eten als wij. Nu is mijn vraag. Onze oudste zoon doet binnenkort zijn communie en dan wil ik graag wat gehaktballetjes in tomatensaus maken. Maar Heeft iemand een recept wat gluten en koemelkvrij is maar ook zeker door de kids lekker gevonden wordt (gaat om de tomatensaus).

Andere recepten voor kinderen zijn ook altijd welkom. Ik probeer ook vaker koekjes of zo te maken maar tot op heden moet ik zeggen lukt niet elk recept even goed.

alvast bedankt.

yvonnezet

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:tips voor een recept
« Reactie #1 Gepost op: april 01, 2009, 18:10:42 »
Staat er niets in het receptenarchief?
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

Lirio

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:tips voor een recept
« Reactie #2 Gepost op: april 01, 2009, 18:19:06 »
Ik heb wel een recept voor je.
De gehaktballetjes maken zoals je gewend bent of:
500-750 gram gehakt, 1 ei, 1 grote eetlepel gv paneermeel, een fijngesneden uitje en kruiden. Gehaktballetjes draaien
In een pan de gehaktballetjes aanbraden in 3 eetlepels olijfolie.
Voeg nu een pak gezeefde tomaten van 500 ml toe (bijv Heinz, lekker en gv).
Laat de gehaktballetjes in de saus een kwartiertje sudderen.
Klaar!
In het recept wat ik heb gaan er ook nog doperwten bij, maar dat hoeft niet.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"