Auteur Topic: De medische molen  (gelezen 7490 keer)

Tulp

• Newbie
  • *
De medische molen
« Gepost op: april 01, 2009, 16:31:53 »
Nou, net de uitslag gehad van het bloedonderzoek: zowel negatief voor tarwe- als voor glutenallergie/intolerantie. Tsja. Wat nu..? Dat wordt weer naar de dokter om een verwijzing te vragen vrees ik.
Klinkt raar misschien, maar ik baal er best wel van dat de uitslag negatief is. Ik merk zoveel verschil in buikpijn, stoelgang, opgeblazen gevoel en humeur wanneer ik wel en wanneer ik geen tarwe eet, dat het bijna geen toeval kan zijn. Ik heb een paar dagen na het bloedonderzoek boekweitpannenkoeken op, gelijk 4 pannenkoeken zonder buikpijn of misselijkheid. Nog nooit meegemaakt, na 1 tarwepannenkoek zit ik al bomvol en krijg ik flinke buikpijn.

Nou ja, afspraak maken dan maar weer en wellicht een beetje rustig aan doen met de gluten (wel gewoon blijven eten, maar beetje opletten)?

Lirio

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:De medische molen
« Reactie #1 Gepost op: april 01, 2009, 16:37:45 »
Heeft je huisarts dit bloedonderzoek laten doen?
Ik zou toch een doorverwijzing vragen naar een MLD arts. Een bloedonderzoek kan bij volwassenen ook vals negatief zijn. Er lopen hier zat mensen rond die ook een negatieve uitslag hadden en dus volgens hun bloed geen coeliakie. Maar die na een gastroscopie toch coeliakie bleken te zijn met niet geringe schade aan de darmen.
Sterkte!
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

Jannies

• Sr. Member
« Reactie #2 Gepost op: april 01, 2009, 16:47:45 »
wat zij zegt  :D
Naar de MDL en dan alles aan hem/haar vragen!
Coeliake geconstateerd toen ik 1 jaar was. Vanaf toen altijd glutenvrij. Sinds een jaar aan het modderen met dokter die IBS denkt, maar niet gediagnosticeerd. Suikervrij dieet helpt enigszins, maar niet altijd.

Marrianne

• Gold Member
  • 'k hoop veel op te steken!!!
« Reactie #3 Gepost op: april 01, 2009, 18:11:28 »
Enne gewoon gluten blijven eten, anders kan je een vals negatieve uitslag krijgen, omdat je darmwand zich hersteld als je geen gluten eet.

Moeder van Patrick (13 jaar), weet sinds begin maart 2005 dat hij glutenvrij moet. Heeft hiernaast CGD (een afweerstoornis).

Juul22

• Full Member
    • Parasieten worden vaak over het hoofd gezien
« Reactie #4 Gepost op: april 02, 2009, 17:52:47 »
Tarwen ed zijn slecht verteerbaar. Idd een gastroscopie aanvragen. Wat ook nog kan is bijv een ontsteking aan je darmen of darmparasieten (testen dmv TFT test) of wat anders.

Hebben ze getest voor allergie (RAST test?)? Of echt op coeliakie dmv IgA-EMA en IgA-tTGA? Die laatste twee moeten namelijk gebeuren voor coeliakie.
Sept'07: parasieten Dientamoeba F en Blastocystis H behandeld
Apr'08: geen coeliakie
Jul'09: veel allergiŽn, op dieet
Okt'09: ziekte van Lyme, VlsE IgG, p39 IgM, p41 IgM, bloedkweek positief

Tulp

• Newbie
  • *
« Reactie #5 Gepost op: april 02, 2009, 19:03:39 »
Bedankt voor alle berichten.
Er geen RAST-test gedaan, wel de goede echte coeliakietest zeg maar.
Ik ga ook gewoon door met gluten eten hoor, maar bedankt voor de tip :D Naar de huisarts dus maar weer. We zullen zien...