Auteur Topic: van een broodliefhebber naar een broodhater  (gelezen 9493 keer)

Ayla

• Jr. Member
  • **
van een broodliefhebber naar een broodhater
« Gepost op: maart 31, 2009, 10:40:10 »
sinds Aline op dieet is eigert ze nog een hap brood te eten, ze vind alles vies en wilt niets eten. Ik heb volgens mij 4 merken brood geprobeert, crackers, broodjes maar ze wil niets eten. Iedere dag tranen en huilbuien om 1 hapje brood. Terwijl ze voor vorige week nog liever een boterham at dan warm eten. Ik baal hier wel van. :(
Thuis kan ik haar nog wel iets anders geven maar voor de overblijf is dat heel moeilijk. Afgelopen donderdag heeft ze de hele dag niets gegeten omdat ze het brood niet lekker vond en de overblijf ook niet zo snugger was daarop te letten.

wie weet hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Avondeten gaat trouwens gelukkig best aardig, ze vind de GV pasta lekker en rijst lust ze ook graag.
Oudste heeft coeliakie.  Zelf sinds mei 2013 op gv dieet zonder diagnose. Maar wat geniet ik van een leven zonder buikpijn

Lieske

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Re:van een broodliefhebber naar een broodhater
« Reactie #1 Gepost op: maart 31, 2009, 10:47:47 »
misschien is cornflakes een idee,heeft mijn zoon veel gegeten,nu eet hij ook de Fette Croccanti van Schár.
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.

Ayla

• Jr. Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: maart 31, 2009, 10:56:41 »
ik heb nu een soort chocopops gevonden die ze wel lust, dus dat kan wel voor ontbijt. Echter dan zit ik nog steeds met het probleem van overblijven op school. en bijvoorbeeld het paasontbijt binnenkort
Oudste heeft coeliakie.  Zelf sinds mei 2013 op gv dieet zonder diagnose. Maar wat geniet ik van een leven zonder buikpijn

Rain

• Gold Member
« Reactie #3 Gepost op: maart 31, 2009, 11:26:36 »
Ik denk dat het toch even wennen is? Misschien kun je eens samen met haar broodjes maken? Vinden ze meestal erg leuk om te eten wat ze zelf gemaakt hebben. je kunt ook het kwarkbrood eens proberen ik heb daar een recept voor gepost een tijd geleden (even bij zoeken kijken) dat is met minder droog. Ik zou wel even proberen door te zetten met brood eten want ze is nog erg jong en kan nog goed aan de smaak wennen daar zal ze de rest van haar leven denk ik plezier van hebben (denk maar als ze later gaat werken enz).

succes er mee
Moeder van Ivy (2006) Niya en Yale (coeliakie) (2007) en ook man lief heeft coeliakie evenals zijn broertje.

Veldson

• Sr. Member
« Reactie #4 Gepost op: maart 31, 2009, 11:54:36 »
Ik zou het ook zeker blijven proberen zeker voor de lunch.
Heb je de zoete broodjes van Procelli al geprobeerd? Die zijn erg lekker, maar ook wel een beetje duur om dit voor elke dag te doen. Wij gebruiken ze alleen in het weekend...
Of probeer inderdaad eens met kwarkbrood evt. met rozijntjes erdoor. Daarmee heeft Jelle ook glutenvrij brood leren eten. En nu eet hij ook wel andere soorten brood.
moeder van 3 kinderen (2005),  (2006) en (2009). <br />Bij de middelste is in nov 2007 coeliakie vastgesteld.<br />Ikzelf en de jongste hebben de genen niet. De oudste wel, maar zij heeft geen klachten

Lirio

• Gold Member
« Reactie #5 Gepost op: maart 31, 2009, 12:45:12 »
Sluit me er helemaal bij aan. Ik kan er namelijk zelf haast niet aan wennen en eet dus ook haast geen brood meer.
Maar nu ze nog zo klein is kan ze het wel leren eten, en ze weet straks ook niet meer hoe gewoon brood smaakt. Dat is echt zoveel makkelijker!
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

Ayla

• Jr. Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: maart 31, 2009, 14:08:15 »
Het moeilijke is dat ze nu weigert te proeven, ze heeft zich voorgenomen om alles vies te vinden dus ook de broodjes die schoonmoeder vanmiddag speciaal voor haar had gebakken weigert ze te proeven en te eten. Tja een vierjarige koppige kleuter.

Ik ga deze week nog eens proberen brood te bakken maar ben twee dagen laat van mijn werk dus heb daar pas vrijdag de tijd voor.

glutenvrije mama

• Jr. Member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: maart 31, 2009, 16:07:52 »
Je zou eventueel ook koude pannekoeken kunnen meegeven voor de lunch en daarnaast wel blijven proberen brood te geven.
Mijn zoon (oktober 2005) heeft coeliakie, mijn moeder trouwens ook. Bij zoon diagnose en gv dieet sinds februari 2008, moeder diagnose en dieet vanaf 2009.
Ik schrijf een weblog: http://glutenvrijemama.nl

Rain

• Gold Member
« Reactie #8 Gepost op: maart 31, 2009, 16:48:22 »
Mijn dochter heeft een tijdje overal een hapje van genomen om het weer uit te spugen en zeggen dat het vies is.. *zucht* We hebben ons er maar weinig van aangetrokken en ze is vanzelf wel gaan eten want ze kreeg toch wel honger ;) Klinkt als of ze jullie aan het uitdagen is en het dus niet zo zeer om het brood zelf gaat.. Denk dat je daar dan ook het best op kan inspelen. Dus eigenlijk zo weinig mogelijk van aantrekken hoe rot dat ook voeld ze zal gerust niet dood gaan van de honger. Hoe meer aandacht je er aan geeft hoe meer je haar gedrag beloont en als je haar iets vervangents geeft als ze geen brood eet dan heeft ze geen stimulans meer om het brood wel te eten.
Moeder van Ivy (2006) Niya en Yale (coeliakie) (2007) en ook man lief heeft coeliakie evenals zijn broertje.

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #9 Gepost op: april 01, 2009, 19:22:00 »
Isabelle is ook heel kieskeurig met brood. Ze eet nu elke dag met de lunch 2 sneetjes busbrood (classic) van Proceli. In de ochtend eet ze cornflakes van Schar. Tussendoor snack a jacks cheese of caramel. In het weekend eet ze puntbroodjes van Proceli of een BKB-broodje (zie receptenarchief) met de helft aan kaas erin of een panbroodje (zie receptenarchief).
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

anitavh

• Jr. Member
  • **
« Reactie #10 Gepost op: april 01, 2009, 20:04:17 »
Heb je het brood van bakkerij poensgens al eens geprobeerd en dan vooral het wit brood lijkt veel op het 'normale' brood, ik weet dat smackli food het heeft en dat ze ook bezorgen, misschien een tip om eens te proberen
En zelf heb ik voor het eerst de vorige week brood gebakken met glutafin broodmix en een beetje fiberhusk toegevoegd en ik vind dit brood ook heel goed te eten en ziet er ook lekker uit, vooral het witbrood lijkt weer erg op het reguliere brood.
Succes.
Op 2 februari 09  diagnose coeliakie na darmbiopt.

Ayla

• Jr. Member
  • **
« Reactie #11 Gepost op: april 01, 2009, 20:27:52 »
aanstaande zaterdag ga ik naar poesgen. Ik rij met een vriendin mee die ook coeliakie heeft. Ht brood van Smackli wilde ze niet. In ieder geval, ze heeft nu gegeten en wel de zoete broodjes van schar, met een dikke laag chocopasta heeft papa haar kunnen overhalen en vanavond wilde ze geen nasi maar een broodje met pindakaas en honing. Hoeraaaaa

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #12 Gepost op: april 01, 2009, 20:47:54 »
De glutafin broodmix is met tarwezetmeel, gebruikte ik ook eerst, maar daar kan Isabelle niet tegen.
Isabelle eet het busbrood ook alleen met dikke boter en dik zoet beleg. Eerst ook de puntbroodjes met zoet beleg, maat tegenwoordig het liefst met een gekookt eitje.
Zo zie je maar, het is echt een kwestie van wennen en smaak verandert ook steeds...
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

muis

• Jr. Member
  • **
« Reactie #13 Gepost op: april 01, 2009, 23:01:29 »
hoi,

ik maak zelf brood van mix b van schär. Dit piep ik altijd even op in de magnetron anders willen mijn dochters het ook niet eten. Ze eten ook veel crackers. De fette crocante van schär vinden de het lekkerst. Ik denk dat je gewoon moet blijven proberen, waarschijnlijk zal er vanzelf iets tussen zitten wat ze wel lekker vindt.
De jongste heeft ook het eerste half jaar alleen maar rijstwafels, rijstcrackers en crackers van schär gegeten. Zo nu en dan brood geprobeerd en opeens vond ze het wel lekker. Niet te veel druk opleggen denk ik. Ze krijgen wel binnen wat moet. Dan maar wat meer warm eten en fruit.

Succes ermee, het is niet makkelijk. Ik schrijf dit wel makkelijk op maar ik was toen ook vaak radeloos. Maar het komt goed! Houd dat voor ogen.

groetjes
moeder van twee dochters 10 en 7 (bijna 8) die allebei coeliakie hebben. De jongste vanaf april 2006 en de oudste februari 2007

marliesvde

• Sr. Member
« Reactie #14 Gepost op: april 02, 2009, 10:46:48 »
De glutafin broodmix is met tarwezetmeel

Je hebt twee soorten van glutafin een is er ook zonder tarwezetmeel die heb ik ook altijd Alleen mijn reformhuis verkoopt het niet meer
coeliakie pattient sinds 1997