Auteur Topic: alternatief circuit?  (gelezen 1817 keer)

hanniehan

• Full Member
alternatief circuit?
« Gepost op: maart 28, 2009, 22:55:03 »
Hallo, wij zijn een tijdje weggeweest van het forum, maar ik lees me vaak wel bij....we zijn al een tijdje aan het sukkelen omdat het met mijn dochter die nu 3,5 jaar is niet heel lekker loopt, ze heeft vaak buikpijn, is moe, bleek en heeft enorme peuterbuien waarvan ik me afvraag of het samenhangt met zich niet lekker voelen. Bloedonderzoek is goed, geen tekorten en glutenwaarden zijn goed, maar de arts stelde voor (eigenlijk vroeg ik ernaar, maar goed) om toch maar lactoservrij te proberen. Nou levert dit volgens mij een dunnere buik en een iets blijer kind op, maar ook enorm veel strijd over melk en toetjes en het niet lusten van sojamelk. Ik vroeg me af of iemand van jullie goede ervaringen heeft met een alternatieve manier om te achterhalen waar bij haar de intoleranties kunnen liggen zodat we met wat meer stelligheid de melk kunnen wegelaten...(gluten schrappen vond ik niet zo moeilijk omdat dat gewoon 100% duidelijk was dat het niet meer kon, dit vind ik lastiger te verkopen aan mijn weerbarstige peuter omdat het meer 'proberen'is.) alvast hartelijk dank, als je echte aanraders in de omgevind van amsterdam hebt hoor ik ze graag via een pb!
moeder van dochter van 13, dochter van 11-sinds jan 2008 coeliakie -  een zoon van 10 en een zoontje van 6( lactose-intolerant/kma?).

Rain

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:alternatief circuit?
« Reactie #1 Gepost op: maart 29, 2009, 13:30:37 »
Het moeilijke met alternatieve manieren is dat het te weinig zekerheid geeft naar mijn idee. Vaak komen er de gekste dingen uit mensen die ineens niet tegen 30 dingen kunnen.. Wat je daar dan mee opschiet?? Wat je wel kunt doen is lactase tabeltjes halen dan kan ze toch een toetje eten. Je kunt ook rijstmelk proberen dat smaakt wat zoeter dan soya mijn dochters vinden dat lekkerder. Ik zou het naar je dochter toe ook niet brengen als proberen dat klinkt als of het niet moet maar gewoon zeggen dat de dokter vind dat ze dit moet doen tegen de buikpijn. Peuters zijn vaak al niet makkelijk en als het te vrijblijvend is dan willen ze het gewoon niet.

succes er mee
Moeder van Ivy (2006) Niya en Yale (coeliakie) (2007) en ook man lief heeft coeliakie evenals zijn broertje.

MvA

• Jr. Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: maart 29, 2009, 15:04:20 »
Hoi Hannie,
mijn dochter ook 3,5 heeft ook heel veel buikpijn en zij is juist heel bereid om mee te werken aan het lactosevrije dieet. Als ik haar vertel, dat zij buikpijn krijgt van bv smeerkaas (dat was de afgelopen week het strijdonderwerp, ik had het een keer meegenomen voor mijn oudste dochter) dan is ze wel teleurgesteld, maar accepteert het wel.
Helpt een goede uitleg?
Wij hebben eerst 3 weken een proefdieet gedaan en na 3 weken haar op zaterdagmorgen een beker koemelk gegeven, nou de reactie was overduidelijk....ook voor haar.

Misschien een tip?

Heb je de varianten van sojamelk al geprobeerd? En de toetjes van Alpro gaan er hier goed in, ook bij mijn andere dochter. Er is ook rijstemelk en in het koelvak is nu ook een gekoelde alprosoja melk en yoghert puur en met vruchtjes? Mijn buurmeisje drinkt alleen de gekoelde versie.

Succes der mee. Ik heb geen ervaring met het alternatieve circuit. Wij zijn wel 3x bij een osteopaat geweest, maar ik vond dat een hoop geld kosten en we hadden geen resultaat.

Hartelijke groet Monique

Dochter (2005) LV sinds nov 08 en GV/eivrij sinds okt 09
Sinds 15 juli 2011 glutenbelasting
DQ2-positief

hanniehan

• Full Member
« Reactie #3 Gepost op: april 11, 2009, 00:15:09 »
Hoi, inderdaad was het beter geweest als we het hadden gebracht alsof het zou helpen tegen de buikpijn, maar omdat het ook echt proberen is merk ik dat ik heet zelf lastiger vind. hoe werken die lactase tabletjes ook weer? het is wel duidelijk dat het werkt trouwens, maar zelf ontkent mevrouw dat het aan de melk ligt. lastig vind ik ook dat de andere kindjes ook graag yoghurt en melk enzo willen en dat zij dan weeer iets niet mag...... maar goed, het werkt dus moet zij dat misschien ook maar eens ervaren inderdaad, dagje melk en goed praten over hoe het dan gaat. inderdaad kun je van alternatief ook soms niet wijzer worden, maar op de gok proberen of het zonder melk beter gaat vind ik eigenlijk ook niks, we blijven zoeken...hoop dat ze zich binnenkort wat beter voelt. ze is overigens dol op 'dingetjes', choco letters van schar als ontbijt, maar met soja of rijstemelk vindt ze ze niet lekker, echt sneu. dank voor de reacties
moeder van dochter van 13, dochter van 11-sinds jan 2008 coeliakie -  een zoon van 10 en een zoontje van 6( lactose-intolerant/kma?).