Auteur Topic: bloedonderzoek negatief  (gelezen 2135 keer)

peetbeen

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Vrouw
bloedonderzoek negatief
« Gepost op: maart 26, 2009, 10:01:31 »
Hoi allemaal
Ik ben een tijdje niet zo actief geweest omdat ik alles even wilde laten bezinken voor mezelf en de tijd nemen om aan het dieet te wennen. Omdat de kindjes een beetje achterblijven in hun groei hebben we ze vorige week laten bloed prikken. De huisarts heeft alleen op antistoffen laten prikken en dat was goed.  :jump: maar moet ik nu nog door zetten om ook die erfelijkheidstest te laten doen of kan ik het nu hier bij laten?????
Dank voo rhet meedenken weer.
Groeten, Petra

yvonnezet

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:bloedonderzoek negatief
« Reactie #1 Gepost op: maart 27, 2009, 16:26:59 »
Als je twijfelt ivm klachten die zouden kunnen duiden op coeliakie, kan je de erfelijkheidstest laten doen. Mijn oudste had klachten en is meteen op antistoffen en gen getest, gen bleek aanwezig, toen werden manlief en ik ook nieuwsgierig of wij het gen zouden hebben. Ik blijk ook het gen te hebben. Nu weten wij wel dat wij het kunnen ontwikkelen en alert zijn op klachten.
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.