Auteur Topic: Enorme buikpijn met name na ontlasting  (gelezen 5422 keer)

jantien73

• Newbie
  • *
Enorme buikpijn met name na ontlasting
« Gepost op: maart 16, 2009, 21:04:15 »
Hallo,

Vorige week hebben we te horen gekregen dat onze zoon van 6 jaar coeliakie heeft. Hij had sinds november buikpijn en dat werd steeds erger. Bovendien is hij erg dun (wel lang), erg moe, wit, en snel boos en verdrietig. Tot een half jaar geleden hadden we een heerlijk mannetje met veel energie en altijd vrolijk. Hopelijk krijgen we dat vrolijke energieke mannetje snel terug door een gv dieet.
"s morgens als hij wakker wordt, gaat hij binnen een kwartier enkele keren naar de wc en dan komt er veel ontlasting. Als hij dan leeg is, komt meteen de buikpijn opzetten, heel heftig. Voordat hij naar school gaat is dat weer over. 's avonds als hij in bed ligt, moet hij vaak weer naar de wc en dan begint het hele gedoe weer opnieuw. Zijn er mensen die dit herkennen?

zoon van 6 jaar (nov 2002) heeft coeliakie (vastgesteld dmv biopsie maart 2009)

jantien73

• Newbie
  • *
Re:Enorme buikpijn met name na ontlasting
« Reactie #1 Gepost op: maart 18, 2009, 14:05:43 »
Is er niemand die dit herkent?
zoon van 6 jaar (nov 2002) heeft coeliakie (vastgesteld dmv biopsie maart 2009)

marliesvde

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Enorme buikpijn met name na ontlasting
« Reactie #2 Gepost op: maart 18, 2009, 14:37:32 »
Wel hevige buikpijn en zo maar dat gaat bij mij gepaard met rennen naar de wc en braken verder ken ik dit niet als ik leeg ben dan zakt de buikpijn af totdat ik weer wat eet en dan begint het gedoe gewoon opnieuw maar voordat ik leeg ben ben ik wel een paar uur verder.
coeliakie pattient sinds 1997