Auteur Topic: Even voorstellen en het verhaal van caitlin (11 maanden oud)  (gelezen 6129 keer)

marielle1982

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re:Even voorstellen en het verhaal van caitlin (11 maanden oud)
« Reactie #15 Gepost op: april 01, 2009, 22:54:57 »
Hallo,

We zijn nu een week bezig met glutenbelasting, en het gaat eigenlijk  erg goed. :jump: Ze slaapt alleen een stuk slechter, Ze is 's nacht om de haverklap wakker, en met vreseijk huilen, maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn.... Ze maakt best wel veel mee op een dag! Zou ze nu al klachten moeten vertonen? Ik wil me uiteraard niet blij maken met een dode mus.
onze kleine Caitlin word verdacht op Coeliaki..

Lotte29

• Jr. Member
  • **
  • mama van Nienke (26-06-2006) en Anna (28-03-2008)
« Reactie #16 Gepost op: april 05, 2009, 12:37:30 »
Hoi,

Welkom op het forum allereerst. Onze Anna (12mnd) wordt ook verdacht van het hebben van Coeliakie. Haar klachten zijn: gewichtsverlies/groeiachterstand, bleek, veel ziek, slecht slapen (nog nooit een nacht doorgeslapen) en een slechte eetlust behalve voor melk. Haar luiers zijn over het algemeen dun en zuur, maar als je niet veel eet zit er ook net veel in je darmen....Maandag krijgen we de uitslag van haar bloedonderzoek en weten we of ze een grote kans maakt op Coeliakie, als die test positief is moet ze nog een biopt ondergaan, daarna pas hebben we echt zekerheid.  Wat me bevreemd is dat ze geen onderzoek hebben gedaan toen je dochter klachten had, er moeten echt eerst een langere tijd gluten in haar systeem zitten om het te kunnen meten. Wij geven Anna nu elke dag iets met gluten, aangezien onze avondmaaltijden altijd glutenvrij zijn (oudste heeft Coeliakie). Zorg desnoods voor een second opion en laat je goed voorlichten. Een levenslang glutenvrij dieet is niet eenvoudig en behoorlijk belastend, dat wil je niet even uitproberen.

Succes en sterkte, het is nooit makkelijk je kind te zien lijden/worstelen met de gezondheid.

gr Lotte
Nienke (26-06-2006) heeft Coeliakie. Glutenvrij sinds 23/01.Biopt gaf totale vlok-atrofie. Klachten in volgorde: verstopt, veel ziek, slecht slapen (sliep nooit door) gewichtsverlies,  braken, bleek, bolle buik. Anna heeft ook klachten binnenkort biopt, bloeduitslag gaf nog geen positief resulaat.

Steefy

• Jr. Member
  • **
« Reactie #17 Gepost op: april 22, 2009, 19:11:34 »
Tot dat ik eens ging googelen op coeliaki. En schrok verschrikkelijk van wat het nu precies in hield. Ik dacht namelijk dat ze er gewoon over heen kon groeien. Niet dus!

Ik kreeg van mijn huisarts te horen dat 50% van de kinderen er overheen groeien?
Dochter (2001) heeft coeliakie.
Marsh III B diagnose in juni 2009 gesteld, augustus 2009 gestart met glutenvrij dieet.

Lirio

• Gold Member
« Reactie #18 Gepost op: april 22, 2009, 20:49:51 »
Ik kreeg van mijn huisarts te horen dat 50% van de kinderen er overheen groeien?

Je huisarts heeft ongelijk. Je kan niet over coeliakie heengroeien.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

Steefy

• Jr. Member
  • **
« Reactie #19 Gepost op: april 22, 2009, 22:48:09 »
Je huisarts heeft ongelijk. Je kan niet over coeliakie heengroeien.

:cry
Dochter (2001) heeft coeliakie.
Marsh III B diagnose in juni 2009 gesteld, augustus 2009 gestart met glutenvrij dieet.