Auteur Topic: Erfelijkheid/onderzoek  (gelezen 7374 keer)

SR

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Re:Erfelijkheid/onderzoek
« Reactie #15 Gepost op: maart 24, 2009, 13:16:05 »
Vanmorgen heb ik bloed laten afnemen en er wordt gekeken naar antistoffen. Ik had nu mij vaste huisarts en zonder moeite een doorverwijzing voor bloedafname. Nu een paar weekjes wachten....
dochterje van 4 jaar(okt 2007) met coeliakie (jan 2009 geconstateerd)subtotale vlakatrofie. Nu gaat het supergoed en geen antistoffen meer in het bloed (okt.2010). Vader positief HLA DQ2, ik HLA DQ8 pos. en zoontje (5jr) HLA DQ2 positief.

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #16 Gepost op: maart 24, 2009, 14:26:19 »
Onderzoek naar antistoffen is iets anders dan erfelijkheidsonderzoek. Of is dat ook aangevraagd ?
Ik meen me te herinneren dat je wat vage klachten hebt ?
Wie weet komt er iets uit, nog even geduld hebben. :)
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

SR

• Jr. Member
  • **
« Reactie #17 Gepost op: april 02, 2009, 11:36:40 »
ik heb de uitslag er is uiteindelijk alleen op IgA getest en deze waarde was 0,9 dus negatief. Dan kan ik dit van me afzetten.

dochterje van 4 jaar(okt 2007) met coeliakie (jan 2009 geconstateerd)subtotale vlakatrofie. Nu gaat het supergoed en geen antistoffen meer in het bloed (okt.2010). Vader positief HLA DQ2, ik HLA DQ8 pos. en zoontje (5jr) HLA DQ2 positief.

Lirio

• Gold Member
« Reactie #18 Gepost op: april 02, 2009, 12:17:08 »
Lees even een paar berichtjes terug, daar heeft soes uitgelegd dat alleen IgA testen helaas niet voldoende is voor het uitsluiten van coeliakie.
Daarvoor moeten nog 2 dingen getest worden. En zelfs als die negatief zijn kan je nog coeliakie hebben, alleen een biopt geeft uitsluitsel.
Helaas.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"