Auteur Topic: Herkenning van symptomen bij 4-jarig jongetje  (gelezen 7832 keer)

annewil

• Newbie
  • *
Re:Herkenning van symptomen bij 4-jarig jongetje
« Reactie #15 Gepost op: maart 16, 2009, 09:34:16 »
Weet je al meer van de uitslag?

Hier zitten we een beetje met de handen in het haar. De kinderarts heeft voor drie weken hele zware laxeermiddel voorgeschreven en nu is ze de hele dag aan de diaree (nou ja, water met een kleurtje)/ Zo erg dat ze gewoon niet naar school kan. Ik vind dit eigenlijk wel heel erg raar. Ze moet nu dus 2.5 week thuisblijven.

Ik werk gelukkig vanuit huis, dus dat is niet zo'n groot probleem. Ik zie er wel tegenop om haar met haar gedrag en buien twee en een halve week thuis te hebben.
maar goed, het is voor een goed doel

Ben zo benieuwd hoe de biopt ging bij je zoontje.

En over die lange uitslag: Ze willen ook eerst de werking van het laxeermiddel afwachten. Dat zal wel de reden zijn dat het zo lang duurt. Ze willen alles in een keer bespreken.
Lastig is het wel.

Nou, ik ben benieuwd.

Groetjes!!

Rain

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16 Gepost op: maart 16, 2009, 10:32:09 »
Klinkt of dat laxeermiddel veel te zwaar is ik zou niet afwachten en de dokter er over bellen! Lange tijd zware diarree is erg schadelijk..  :/
Moeder van Ivy (2006) Niya en Yale (coeliakie) (2007) en ook man lief heeft coeliakie evenals zijn broertje.

Lirio

• Gold Member
« Reactie #17 Gepost op: maart 16, 2009, 12:06:48 »
Ben het helemaal met rain eens! Ik heb door langdurige diarree een kaliumtekort gekregen en dat is echt heftig.

En dat laxeermiddel is alleen symptoombestrijding en geen geneesmiddel, dus lijkt me niet dat ze daar op wachten....
Kortom ik zou meteen de huisarts bellen.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

annewil

• Newbie
  • *
« Reactie #18 Gepost op: maart 16, 2009, 15:11:11 »
Tja, ik heb de kinderarts hierover gebeld en ze zei dat het normaal was .Dat dit nodig was om alle ontlasting uit haar te krijgen zodat ze dan pas een goed beeld van haar konden krijgen.
De apotheek heeft hier ook over gebeld en zei ook dat het wel vaker voorkwam
Ik moet zeggen dat het vandaag redelijk gaat. heb haar maar wel een luier omgedaan, maar het is niet meer vijf keer vies..het gaat tot nu toe best goed.
maar goed, raar blijft het wel. De vorige keer hebben we het ook na een week opgegeven vanwege deze reactie van onze dochter..maar ik heb de kinderarts moeten beloven het nu wel gewoon door te blijven doen. Het heeft een paar weken de tijd nodig...zegt ze!

Maar, dit forum is natuurlijk gestart door nicole..ben echt benieuwd hoe het met haar zoontje gaat.

nicvanderreis

• Newbie
  • *
« Reactie #19 Gepost op: april 03, 2009, 19:18:31 »
Lieve lotgenoten, of althans, vaak de ouders van de lotgenoten. Zoals beloofd zou ik laten weten als Gidi, mijn zoon, de biopsie had gehad, hoe het ermee is. Nou, uit de biopsie bleek, dat hij in een van de zwaarste gradaties zat van coeliakie, MARS III-B. Hij moet per onmiddellijk en voor levenslang een glutenvrij dieet volgen. Vandaag voor het eerst bij de dietiste geweest. Geweldig mens, veel informatie gehad en ik ga morgen ook met man en kind naar de VU waar het lustrum van NCV wordt "gevierd". Dus de bloeduitslag en de biopsie waren meer dan voldoende bewijs waarom mijn jongetje zo lang en zo veel ziek is geweest. Vanaf nu alleen maar beter: sinds twee weken nu een glutenvrij dieet en geloof het of niet: hij heeft kleur op zijn wangetjes! Echt zo super! Hij is krap drie ons aangekomen wat ook heel prettig is en hij is lang niet zo humeurig, eerder een tikkeltje brutaal, maar dat vind ik prima!
Jullie zullen me nog vaak tegenkomen hier!
Groetjes,
Nicole

Ajta

• Gold Member
« Reactie #20 Gepost op: april 03, 2009, 19:59:44 »
Gelukkig weet je nu, waar je kind ziek van is. Dat is toch ook een hele opluchting. Dan kan eraan gewerkt worden!
Sneu, zo'n dieet voor zo'n klein ventje. Zelf was ik 48 toen coeliakie werd geconstateerd, en dat lijkt me een stuk gemakkelijker!

Sterkte ermee!
Coeliakie sinds februari 2008

Lieske

• Gold Member
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
« Reactie #21 Gepost op: april 03, 2009, 20:01:22 »
Wat fijn dat het al beter gaat,en ook geweldig
dat je een goeie dietiste hebt  :duimop:
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.

nicvanderreis

• Newbie
  • *
« Reactie #22 Gepost op: april 05, 2009, 19:44:07 »
Hey Mensen,

Gisteren ben ik naar de lustrumviering van de NCV geweest in de VU. Wat een wereld gaat er dan voor je open. We weten nog maar zo kort dat Gidi coeliakie heeft, en dan is het fijn om te zien dat we niet alleen zijn en dat er zo veel produkten te krijgen zijn.

We zijn ook meteen lid geworden van de NCV.

Zijn er meer van jullie naar toe geweest?

Groetjes,
Nicole

lizet

• Gold Member
« Reactie #23 Gepost op: april 05, 2009, 21:06:02 »
ja, nicole, ik was er ook. ik keek ook mn ogen uit, zoveel gv'e mensen bij elkaar, dan voel je je zeker niet meer alleen. :duimop:

jerlet/Demi

• Gold Member
  • mijn glutenvrije meisje
« Reactie #24 Gepost op: april 06, 2009, 10:28:02 »
Ik was er ook met Demi, vind het heerlijk om te zien dat zij dan alles lekker kan proeven en dat zij ook ziet dat ze niet alleen is.
Groetjes Nicolette, moeder van Demi (geboren 4 0kt 2002)die sinds mei '04 coeliakie heeft en een dochter (juni '04) en een zoontje (juli '06) beide zover bekend geen coeliakie.

Keon mama

• Full Member
« Reactie #25 Gepost op: april 08, 2009, 13:27:02 »
hallo Nicole,
wat een opluchting zal het zijn. Wij waren zo ontzettend blij dat we eindelijk wisten wat er met onze zoon aan de hand was. Succes met het GV dieet. Weet uit ervaring dat het begin lastig zal zijn met een 5jarige, die kent alle smaken al en weet wat hij lekker vindt.
Chantal, mama van Keon (6-1-03) en Tika (3-1-06), Keon heeft in augustus 2008 de diagnose coeliakie gekregen, in juli 2011 is gebleken dat de diagnose onjuist was. Wij zijn nu weer een glutenvol gezin.