Auteur Topic: Kneeddeeg  (gelezen 3938 keer)

-aatje-

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • van zaadje tot bloem
Kneeddeeg
« Gepost op: maart 09, 2009, 22:36:11 »
Ik heb op tv een recept gezien,gevult brood,het moet dus een lap deeg worden die je dan oprolt(binnenin vulling),weet iemand daarvoor een goed recept voor,mijn ervaring met bv pizza deeg is,dat het scheurt of plakt :/
coeliakie sinds 12 april 2007,marsh 3c

ééneiige tweelingzus van Ceetje,ook hier op het forum

Renske

• Jr. Member
  • **
  • Glutenvrije pizza's - wie lust ze nou niet?!
Re:Kneeddeeg
« Reactie #1 Gepost op: maart 09, 2009, 23:14:13 »
Ik maak meestal pizza van ScharB. Als je de goede verhoudingen meel:water gebruikt, wordt het niet kleverig en kun je er met de hand bv. bolletjes van draaien. Laatst met alleen mixB, water, zout en gist een lapje deeg gemaakt, daar (biologische) knakworstjes ingerold en in 10min zonder te laten rijzen afgebakken. Waren echt hele mooie en luchtige (en lekkere!) broodjes geworden. In plaats van knakworstjes kun je ook bv. spijs ofzo erin rollen. Hmm ... ook lekker :)
Marsh 3b en sinds mei 2006 een glutenvrij bestaan. Nov 2006: voor het eerst in 26 jaar geen bloedarmoede meer. Feb 2009: nog steeds antistoffen, maar wel sterk verminderd. Bloedwaarden helemaal in orde.

-aatje-

• Gold Member
  • van zaadje tot bloem
« Reactie #2 Gepost op: maart 10, 2009, 00:00:49 »
Ik maak meestal pizza van ScharB. Als je de goede verhoudingen meel:water gebruikt, wordt het niet kleverig en kun je er met de hand bv. bolletjes van draaien. Laatst met alleen mixB, water, zout en gist een lapje deeg gemaakt, daar (biologische) knakworstjes ingerold en in 10min zonder te laten rijzen afgebakken. Waren echt hele mooie en luchtige (en lekkere!) broodjes geworden. In plaats van knakworstjes kun je ook bv. spijs ofzo erin rollen. Hmm ... ook lekker :)
oke ,dan ga ik het met schar b mix proberen,ik wil het maken van 500gr meel een behoorlijke rol dus :D dit wil ik maken :P
flinke lap deeg uitrollen,beleggen met royaal parmaham,dan vers geraspte parmazaanse kaas,daar bovenop plakjes monzarella,daar bovenop gedroogde tomaatjes,en als laatste verse bassilicum,oprollen en besmeren met olijfolie en verse rozemarijn,in de oven op 200graden ongeveer een half uur,nou ben benieuwd of het gaat lukken,als dat zo is zet ik het in het receptentopic :D dat met die knakworsten ga ik ook proberen ;)

Jannies

• Sr. Member
« Reactie #3 Gepost op: maart 10, 2009, 09:21:30 »
hmmmmm ik ben ook benieuwd!
Coeliake geconstateerd toen ik 1 jaar was. Vanaf toen altijd glutenvrij. Sinds een jaar aan het modderen met dokter die IBS denkt, maar niet gediagnosticeerd. Suikervrij dieet helpt enigszins, maar niet altijd.

Lief_29

• Gold Member
« Reactie #4 Gepost op: maart 10, 2009, 23:03:10 »
Als ik een gevuld brood maak dan leg ik het deeg tussen twee grote stukken plasticfolie. Platduwen (zorg dat de folie niet aan elkaar plakt, het deeg moet de ruimte hebben om breder te worden). Dan de bovenste folie eraf, vulling erop leggen en dichtrollen met de onderste folie. Als je scheurtjes hebt, kun je ze dichtdrukken met je vingers als het folie er nog op zit. Ook de 'naad' kun je mooi dichtdrukken zo. Uiteindelijk voorzichtig het folie eraf halen en klaar.
Met beboterd folie lijkt het me nog makkelijker maar heb dat nog niet gedaan.
Glutenvrij sinds 08-08-08 (Marsh 3A)<br />Diabetes type I sinds 1982<br />Marsh 0 sinds januari 2010 :blij5:

-aatje-

• Gold Member
  • van zaadje tot bloem
« Reactie #5 Gepost op: maart 11, 2009, 23:54:20 »
Als ik een gevuld brood maak dan leg ik het deeg tussen twee grote stukken plasticfolie. Platduwen (zorg dat de folie niet aan elkaar plakt, het deeg moet de ruimte hebben om breder te worden). Dan de bovenste folie eraf, vulling erop leggen en dichtrollen met de onderste folie. Als je scheurtjes hebt, kun je ze dichtdrukken met je vingers als het folie er nog op zit. Ook de 'naad' kun je mooi dichtdrukken zo. Uiteindelijk voorzichtig het folie eraf halen en klaar.
Met beboterd folie lijkt het me nog makkelijker maar heb dat nog niet gedaan.
Bedankt voor je tip!!
 :duimop:

Bella

• Jr. Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: maart 22, 2009, 14:54:27 »
Hoi Renske, wat zijn de exacte verhoudingen die je gebruikt hebt voor de (worsten)broodjes? Lijkt me lekker(snel).

Mama van: Isabelle (okt 2004) sinds maart 2007 coeliakie, Daphne (jun 2006) & Casper (apr 2008).