Auteur Topic: wie laat evt. vitaminetekorten checken bij kind?  (gelezen 2602 keer)

veertje

• Jr. Member
  • **
wie laat evt. vitaminetekorten checken bij kind?
« Gepost op: maart 08, 2009, 20:25:26 »
Door een artikel in Glutenvrij vraag ik me af of jullie je kind regelmatig laten laten checken o vitaminetekorten? Regelmatig vraag ik me af of mijn vierjarige wel genoeg binnenkrijgt. In de vorm van vezels zal ze zeker tekort krijgen. Maar ook denk ik weleens dat ze een tekort aan ijzer heeft (ziet vaak heel wit, slap, moe). Omdat ze ook een koemelkallergie heeft, geef ik haar regelmatig een calciumtabletje en bovendien een vitaminetablet.
Toen ik een keer bij de kinderarts was en vroeg of hij het ivm coeliakie nodig vond om te testen op ijzer, was zijn antwoord negatief.

Hoe doen jullie dat?

Gr, Veer
Tess (bijna 9)  heeft sinds haar tweede coeliakie. Althans toen kwamen we erachter. Ook heeft ze lang niet tegen melkproducten gekund, maar dat gaat de laatste tijd iets beter.

irene

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • daimairah
Re:wie laat evt. vitaminetekorten checken bij kind?
« Reactie #1 Gepost op: maart 08, 2009, 20:40:44 »
mijn dochter is nu 8 jaar 1,32m en 23kg
ondanks dat ze onder haar gewicht is en nooit geen melk producten gebruikt
lijkbleek ziet en mager heeft ze nog nooit een tekort gehad van wat dan ook behalve wat vlees op haar botten  :roll ze wordt er wel regelmatig voor geprikt ze eet weinig maar gevarieerd en groeit in de lengte ook aardig.
ze gebruikt geen vitamine of andere pillen.
ivory en daimairah 20-01-2001,daimairah is 7 jaar gluten en tarwevrij.lengte 136 -25kg.

yvonnezet

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:wie laat evt. vitaminetekorten checken bij kind?
« Reactie #2 Gepost op: maart 08, 2009, 22:16:55 »
Volgens mij wordt Isabelle bij het bloedprikken ook altijd meteen op tekorten gecheckt. Vanaf het begin heeft ze geen tekorten, hoewel ze wel erg weinig groente en fruit eet. Ze krijgt wel elke dag, het hele jaar, een vitaminepil.
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.