Auteur Topic: Bami  (gelezen 13998 keer)

Jannies

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bami
« Reactie #30 Gepost op: maart 11, 2009, 18:56:38 »
biij mij is ook altijd alles glutenvrij, maar dan kook ik meestal dingen die van nature glutenvrij zijn.  ik doe dan dus meestal geen pastaachtige dingen. Vroeger kookten mijn ouders wel verschillende soorten pasta, dus vandaar dat het bij mijn broertje misschien wat anders aan komt.
Coeliake geconstateerd toen ik 1 jaar was. Vanaf toen altijd glutenvrij. Sinds een jaar aan het modderen met dokter die IBS denkt, maar niet gediagnosticeerd. Suikervrij dieet helpt enigszins, maar niet altijd.

Lirio

• Gold Member
« Reactie #31 Gepost op: maart 12, 2009, 12:06:27 »
Ik kook wel apart gv voor Isabelle. Susanne lust niet alles wat gv is, dus moet ik toch apart voor haar koken, dan maar voor ons 3en. Vooral bij pasta heb ik heel wat pannen opstaan.
Wat is er dan vies wat gv is van het avondeten? Ik snap het niet helemaal....
Wij eten heel lekker hoor, mijn man vind het zelfs beter dan voor ik coeliakie had :)

Janneke ik herken dat wel hoor, want sommige mensen die hier komen die snappen ook niet meteen dat ik geen apart eten voor mezelf heb. Nu zijn ze er wel aan gewend, maar in het begin snapten ze er niks van, want alles moet toch apart voor mij.  :)
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

Harmien

• Gold Member
« Reactie #32 Gepost op: maart 12, 2009, 14:29:02 »
En dat moeten ze ook niet gaan doen wat mij betreft. Zal effe lekker worden zeg....
bij mij ook alles gv.
Laatst 1 keer pannenkoeken gebakken toen de kids er waren, voor mij een apart stapeltje, maar wat een gedoe zeg. En flinke besmettingskans. Later alles gv gemaakt, geen klachten gehad. En dat van een stel kritische pubers, kun je nagaan :) .

Ja wat een gedoe he.... En als puberzoon dan ook nog gaat helpen.... Was goed bedoeld, maar het beslag vloog me om de oren. Gelukkig was ik bijna klaar met de gv stapel.
Ik heb nog nooit voor allemaal gv pannnekoeken gemaakt, maar onze puberdochter vind de gv pannenkoeken zelfs lekkerder.
Pasta koken wij ook apart, maar voor de rest doen we alles gv met avondeten, dat is echt niet lastiger of minder lekker.
Coeliakie geconstateerd op 26 februari 2006.<br />Sinds begin maart 2006 op glutenvrij dieet.