Auteur Topic: Gluten nemen voor biopt  (gelezen 9966 keer)

Krijn

• Jr. Member
  • **
Re:Gluten nemen voor biopt
« Reactie #30 Gepost op: mei 04, 2009, 12:29:03 »
Dank je wel dames. Duimen jullie mee voor een positieve uitslag?

Kan de uitslag van het bloed ook negatief zijn terwijl je toch coeliakie hebt?

Groetjes.

Lirio

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #31 Gepost op: mei 04, 2009, 12:30:09 »
Dat komt bij volwassenen wel regelmatig voor, bij kinderen maar heel zelden.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

Lotte29

• Jr. Member
  • **
  • mama van Nienke (26-06-2006) en Anna (28-03-2008)
« Reactie #32 Gepost op: mei 07, 2009, 21:21:09 »
Hoi,

Is de uitslag binnen? Ben zeer benieuwd. Mijn jongste heeft ook vage klachten, slecht slapen, matige eter, bleek, mager, groeiachterstand. Wij wachten nu al ruim 6 wkn op de laatste uitslagen, vreselijk dat wachten. Ik hoop dat je snel iets hebt waar je mee vooruit kan. ik snap dat je wilt dat het dit is, beter dan het niet weten. Het is wel een pittig dieet maar geloof me na een paar maanden knappen ze ze op, je krijgt echt een ander kind!!

gr Lotte
Nienke (26-06-2006) heeft Coeliakie. Glutenvrij sinds 23/01.Biopt gaf totale vlok-atrofie. Klachten in volgorde: verstopt, veel ziek, slecht slapen (sliep nooit door) gewichtsverlies,  braken, bleek, bolle buik. Anna heeft ook klachten binnenkort biopt, bloeduitslag gaf nog geen positief resulaat.

Krijn

• Jr. Member
  • **
« Reactie #33 Gepost op: mei 08, 2009, 11:54:07 »
Hallo,

Heb zojuist de uitslagen binnen, alles negatief. Gelukkig willen ze toch een biopt doen, die staat voor 2 juni gepland.

Hebben jullie dat ook meegemaakt? Negatieve bloedtest en toch coeliakie?

Groetjes.

bloemel

• Jr. Member
  • **
« Reactie #34 Gepost op: mei 08, 2009, 13:54:37 »
mijn dochter heeft coeliakie klachten, het HLA DQ8 gen , negatieve bloeduitslagen en net uitslag biopt...
wel ontstekingsactiviteit in de darmen, maar geen schade etc groot genoeg om van coeliakie te spreken.
ze vinden het niet normaal dat die ontstekingsreacties er zijn, maar weten niet waar het dan wel aan kan liggen.
zelf hebben we haar nu op gv eten gezet en ze heeft minder hoofdpijn ,buikpijn en voor het eerst kleur op haar wangen.
de kinderarts ging het toch maar even bespreken met  artsen van het coeliakieteam, we moeten naar een dietiste om na te kijken of we haar nu de goede dingen geven(voldoende vanalles wat ze nodig heeft) en ze willen haar in ieder geval volgen ivm haar afvallen/slechter groeien.

ik ben dus ook heel benieuwd wat er bij jullie uit gaat komen !

Krijn

• Jr. Member
  • **
« Reactie #35 Gepost op: mei 08, 2009, 17:37:59 »
Hoi bloemel,

Nou, zo'n uitslag is ook niet niks natuurlijk. Ik ben om die reden wel blij dat er toch een biopt wordt gedaan. Misschien dat ze iets anders zien?

Fijn weekend!