Auteur Topic: Gluten nemen voor biopt  (gelezen 9972 keer)

yvonnezet

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gluten nemen voor biopt
« Reactie #15 Gepost op: maart 01, 2009, 00:25:30 »
Ach Marjolijn wat zielig voor je zoon. Ik heb de weken voor het biopt elke avond bij Isabelle in bed gelegen en gewereven over haar buik tot ze sliep en dan kon ik zachtjes wegkruipen. Sterkte ermee.
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

Krijn

• Jr. Member
  • **
« Reactie #16 Gepost op: maart 01, 2009, 13:00:31 »
Hoi Yvonne,

Ja, je doet er alles aan he? Maar mijn zoontje wordt juist midden in de nacht wakker om dan te blijven huilen/gillen.

Vannacht heeft hij trouwens goed geslapen bij opa en oma.

Fijne zondag.

glutenvrije mama

• Jr. Member
  • **
« Reactie #17 Gepost op: maart 02, 2009, 10:55:48 »
Wat is het erg he, om gluten te geven als je weet of vermoedt dat het slecht is voor je kind. Bij ons zat er 6 weken tussen vermoeden en weten dwz het biopt. Het leken wel 6 jaar. Ons kereltje was graatmager, sip, bleek, had een  bol buikje en at niks.
Heb er met de grootst mogelijke moeite nog gluten in gekregen: paprika chips, schepje brinta door de yoghurt, hapje koek, hapje boterham met chocopasta. En toen dat vreselijke biopt...
Toch ben ik blij dat we hebben doorgezet. Het is toch een kwestie van zachte heelmesters en stinkende wonden. Nu gaat het erg goed met hem al valt het dieet niet mee.
Overal loop je er tegenaan: altijd handjes wassen, geen speelgoed in mond, geen chocolade paashaas, eeuwig uitleggen, altijd gedoe op de creche, altijd gedoe met feestjes en verjaardagen etc. Hij kan zo'n verdriet hebben als we iets van hem af moeten pakken omdat het (sporen van) gluten bevat, soms zie je het nog maar net op tijd.
Ik zou hem zo weer 6 weken gluten door de strot duwen en een biopt laten ondergaan als er een kans bestond dat dat uitwees dat hij het niet zou hebben...
Mijn zoon (oktober 2005) heeft coeliakie, mijn moeder trouwens ook. Bij zoon diagnose en gv dieet sinds februari 2008, moeder diagnose en dieet vanaf 2009.
Ik schrijf een weblog: http://glutenvrijemama.nl

Krijn

• Jr. Member
  • **
« Reactie #18 Gepost op: maart 17, 2009, 15:04:09 »
Nou, we zijn nu al 4 weken bezig met glutenbelasting en ik moet zeggen, hij krijst niet meer.

Nu ga ik dus aan mezelf twijfelen.

Symptomen die ik nog wel waarneem:
Slecht slapen, wit gezichtje, niet aankomen en geen eetlust hebben. Op een hele dag eet hij misschien 4 hapjes fruit, 1 blokje brood van 1cm en wat vla als toetje.

Dat is toch niet goed?

Zouden jullie de bioptie laten doen? Die symptomen die ik hierboven beschrijf, zijn die voldoende voor zo'n onderzoek?

Bedankt weer voor het lezen.

Groetjes een onzekere moeder.

Krijn

• Jr. Member
  • **
« Reactie #19 Gepost op: maart 18, 2009, 15:36:36 »
Hoi, jammer dat ik nog geen reacties heb gehad. Heeft iemand een idee of de symptomen wisselend kunnen zijn?

Alvast bedankt.

Astrid

• ERElid (Platina member)
  • Gold Member
« Reactie #20 Gepost op: maart 18, 2009, 16:10:03 »
Citaat
Slecht slapen, wit gezichtje, niet aankomen en geen eetlust hebben. Op een hele dag eet hij misschien 4 hapjes fruit, 1 blokje brood van 1cm en wat vla als toetje.

Als dit de enige symptomen zijn denk ik niet direkt aan coeliakie, dat hij wit zien en niet aankomt kan goed komen doordat hij zo weinig eet.
 Maar als je zelf twijfelt zal ik zeker een biopt laten doen, dan heb je tenminste zekerheid.

Je zoontje eet wel heel erg weinig vind ik, maar ja je kan ze zo moeilijk dwingen als ze nog zo klein zijn.
Moeder van Thymen, 22 jaar. Thymen bleek na 7 jaar glutenvrij te hebben gegeten toch geen coeliakie te hebben.

Krijn

• Jr. Member
  • **
« Reactie #21 Gepost op: maart 19, 2009, 21:26:28 »
Bedankt Astrid voor je bericht.

Lino

• Sr. Member
« Reactie #22 Gepost op: maart 19, 2009, 22:40:06 »
Er zijn niet echt standaard symptomen die horen bij coeliakie denk ik Krijn, de één krijgt daar last van en de ander weer van iets anders. Met kleine kindjes weet ik het niet zo heel goed, maar als ik zo je verhaal heb gelezen zou ik gewoon het biopt laten doen, dan heb je zekerheid! En aan de symptomen te lezen gaat het toch niet helemaal goed met hem en dat zou van coeliakie kunnen komen, dus ik zou het laten uitsluiten. Dan kun je dat misschien straks wegstrepen en dan kan er verder gekeken worden. Probeer wel zo veel mogelijk gluten te laten eten, één blokje brood per dag lijkt mij wel een beetje weinig...Veel succes en sterkte ermee!
coeliakie sinds april 2007; Marsh 3A
Erg gevoelig! Eet ook geen dextrose, maltodextrine en glucosestroop.

Lief_29

• Gold Member
« Reactie #23 Gepost op: maart 19, 2009, 22:43:18 »
Kan het niet zijn dat hij een beetje een hekel aan eten heeft gekregen? Denk zo maar wat hoor... Kan het ook volledig mis hebben.
Glutenvrij sinds 08-08-08 (Marsh 3A)<br />Diabetes type I sinds 1982<br />Marsh 0 sinds januari 2010 :blij5:

Krijn

• Jr. Member
  • **
« Reactie #24 Gepost op: maart 23, 2009, 13:30:43 »
Hoi Lief,

Dat klopt denk ik wel dat hij een hekel aan eten heeft gekregen, maar hoe komt dat???

Ik denk door de pijn die hij altijd gehad heeft.

We gaan binnenkort naar Het Erasmus toe.

Bedankt voor de antwoorden.

Krijn

• Jr. Member
  • **
« Reactie #25 Gepost op: mei 01, 2009, 22:26:43 »
Zo, vandaag hebben we bloed laten prikken in het zkh. A.s donderdag krijgen we telefonisch de uitslag. En oooooo, wat ben ik bang voor een negatieve uitslag. Ik weet gewoon zelf voor 95% zeker dat het Coeliakie is, ben zelf al 2 keer bezig geweest en eliminatie en provocatie....
Ik heb zelf zoiets, laat het aub coeliakie zijn, dan beginnen we met een dieet en krijg ik een heeeeeeeeel ander kindje.

Nou, het is even een spannende week!

Fijn weekend!

lies merceij

• Global Moderator
  • Gold Member
« Reactie #26 Gepost op: mei 01, 2009, 22:35:18 »
Succes met het wachten word er ook nog een biopt gedaan om 100% vast te stellen of het idd Coeliakie is  ;)
Vrouw van Aad: Aad is glutenvrij en tarwezetmeelvrij en  MGD vrij sinds 2003 en lactosevrij.

Krijn

• Jr. Member
  • **
« Reactie #27 Gepost op: mei 02, 2009, 22:06:35 »
Hoi,

Ja, als de test donderdag positief blijkt dan wordt er een biopt gedaan. Ik hoop het zo, ben er helemaal klaar mee en ik wil zsm mijn vrolijke mannetje terug!

Groetjes!

Marrianne

• Gold Member
  • 'k hoop veel op te steken!!!
« Reactie #28 Gepost op: mei 02, 2009, 22:38:55 »
Kan ik me heel goed voorstellen, sterkte

Moeder van Patrick (13 jaar), weet sinds begin maart 2005 dat hij glutenvrij moet. Heeft hiernaast CGD (een afweerstoornis).

bloemel

• Jr. Member
  • **
« Reactie #29 Gepost op: mei 03, 2009, 18:25:43 »
 sterkte donderdag!