Auteur Topic: waar blijft die spurt?  (gelezen 6704 keer)

Pauliina

• Gold Member
  • Een top forum !
    • Mijn website
Re:waar blijft die spurt?
« Reactie #15 Gepost op: maart 11, 2009, 15:32:13 »
Hoe zit het met melkprodukten, is zij getest op lactoseintolerantie? Dat zou ik nog eerst proberen want komt veel vaker voor dan de extreme gevoeligheid voor gluten. Tarwezetmeelvrij kan in principe ook geen kwaad maar zou jammer zijn als het dan toch de lactose is en je heel streng veel dingen schrapt.

Pauliina
Gv. sinds okt. 2004. Na zes weken glutenvrij, negatieve bloedtest. Kan dus niet bewijzen of ik wel of niet coeliakie heb. Ook melk-, ei- en tarwevrij, en vermijd nachtschadegroente (aardappel, tomaat, paprika, aubergine) en peulvruchten.

yvonnezet

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16 Gepost op: maart 11, 2009, 23:35:02 »
He vervelend Sandra. Ik moet zeggen....en durf het haast niet hardop te zeggen en al helemaal niet te juichen, maar Isabelle klaagt al een tijd niet over buikpijn en zit goed in haar vel. Heb het idee dat het dieet nu pas, na 2 jaar goed aanslaat. Er is nog hoop!!
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

Myrquin

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #17 Gepost op: maart 12, 2009, 07:36:12 »
Ik blijf als ik jullie verhalen lees over een aantal jaren wel hoop houden.
En lactoseintolantie is nooit getest met een test, maar wel door zelf uit te proberen.
Al voor wij wisten dat zij coeliakie had was ze koemelkvrij, omdat zoonlief dit onder de 1 jaar heeft gehad. Dit werkte al een stuk beter, maar helaas was de buikpijn dus niet geheel weg.
Na de introducering van haar glutenvrije dieet is het lactosevrij geworden en langzaamaan zijn wij na een poos eerst zure en later ook gewone lactoseprodukten toe gaan voegen.
De buikpijn werd er gelukkig niet meer, maar ook niet minder van.
Daar verwacht ik dus niet veel van.
Ik ga nu maar keurig het advies van de arts opvolgen en bespreek het over 3 maanden.
Aangezien ze nu eindelijk weer wat ontbijt met yoghurt en gv bolletjes hoop ik dat zo te kunnen houden.
Moeder van Q(08-01-01), M(23-08-02)en K(23-07-2009). Sinds november 2007 bekend dat M coeliakie heeft. K heeft ook het gen en deed mee met het prevent CD onderzoek.