Je kan ook coeliakie hebben en toch geen antistoffen maken tegen gluten. Dus dan is de bloedtest negatief op gluten. Maar je darmen kunnen dan dus wel aangetast zijn.
Je kinderarts hoort dit te weten en moet dus nodig eens naar bijscholing.

Dit komt overigens niet vaak voor bij kinderen, maar aangezien jij geen klein kind meer bent is die mogelijkheid er wel.
Hoe oud ben je?
Is er eventueel een mogelijkheid om je door te laten verwijzen naar een maag lever darm arts in plaats van een kinderarts?
Ik weet niet vanaf welke leeftijd dat kan namelijk. Of een kinder maag lever darm arts?
Ook omdat coeliakie in je familie zit vind ik dat je arts er te laks mee omgaat.
En niet alleen om coeliakie aan te tonen, maar ook om het uit te sluiten.
Zou toch beter zijn als je echt zeker weet dat je geen coeliakie hebt.
Ben je ook op andere darmziektes gecontroleerd? Want kan ook iets anders zijn natuurlijk.
Kortom het is erg belangrijk om uit te laten zoeken wat je dan wel mankeert!
Als je glutenvrij gaat eten als je coeliakie hebt, dan gaan je darmen genezen. Als ze dan onderzoeken gaan doen naar coeliakie kunnen ze dus geen schade meer vinden in je darmen. Daarom zou ik je willen aanraden om meteen te stoppen met glutenvrij eten. Ook al helpt het heel goed. Maar je hebt dan dus kans dat er niet meer goed te zien is of je wel of geen coeliakie hebt. Meteen stoppen dus! Helaas.