Auteur Topic: kalknagels bij zoon van 6  (gelezen 10719 keer)

Keon mama

• Full Member
  • Geslacht: Vrouw
kalknagels bij zoon van 6
« Gepost op: februari 17, 2009, 13:18:07 »
Hallo allemaal,

Heeft een van jullie ook kinderen met kalknagels? Ik ga er van uit dat het met coeliakie te maken heeft. Keon heeft echt vreselijke nagels, 3 zijn er helemaal zwart. Tot voor kort vond hij het niet erg, nu schaamt hij zich er voor. Weet iemand of het voorbij gaat nu hij het dieet volgt?
weet iemand een middeltje dat echt helpt, want ik geloof niet dat al die cremepjes echt werken.
Ik hoop op een goeie tip.
groet Chantal
Chantal, mama van Keon (6-1-03) en Tika (3-1-06), Keon heeft in augustus 2008 de diagnose coeliakie gekregen, in juli 2011 is gebleken dat de diagnose onjuist was. Wij zijn nu weer een glutenvol gezin.

Rain

• Gold Member
Re: kalknagels bij zoon van 6
« Reactie #1 Gepost op: februari 17, 2009, 13:56:11 »
Kan te maken hebben met vitamine/mineralen tekort (wat door coeliakie kan komen). Ik zou er eens mee naar de huisarts gaan en eventueel misschien naar een pedicure? Ik denk dat het wel zal verbeteren al hij wat langer op dieet is al hebben sommige mensen het ook gewoon altijd om een of andere (niet te achterhalen) reden..

succes er mee
Moeder van Ivy (2006) Niya en Yale (coeliakie) (2007) en ook man lief heeft coeliakie evenals zijn broertje.

Lirio

• Gold Member
« Reactie #2 Gepost op: februari 17, 2009, 16:00:31 »
Ja hier nog eentje met van die nagels. Bij mij viel mijn nagel van mijn grote teen er zelfs regelmatig af...echt vreselijk, schaamde me ook dood.
Maar ongeveer na een half jaar dieet begon het beter te worden en nu na 1,5 jaar is het bijna helemaal weg! Alleen bij mijn ene kleine teen nog een beetje, maar verder dus haast weg!
Ik draag zelfs sinds vorige zomer sandaaltjes en slippers, wat ik dus echt nooit deed omdat het er niet uitzag.
Ik heb trouwens wel 2 keer zware medicatie geslikt ervoor, maar daar ging ik extreem vocht van vasthouden de tweede keer, vond ik niet geslaagd....
Maar denk dat het dus toch vitamine gebrek is geweest.
Kortom er is hoop!  :D
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

Keon mama

• Full Member
« Reactie #3 Gepost op: februari 17, 2009, 16:19:56 »
Hoop is goed!
maar teennagels groeien natuurlijk ook zo langzaam, vandaar dat wij misschien ook nog wel een jaartje moeten wachten.
Keon mocht van de dermatoloog nog geen medicatie vond de arts te zwaar voor een manneke van 6. Ik ben ook geen voorstander van medicatie, maar vroeg me af of het idd bij coeliakie hoort.
Chantal, mama van Keon (6-1-03) en Tika (3-1-06), Keon heeft in augustus 2008 de diagnose coeliakie gekregen, in juli 2011 is gebleken dat de diagnose onjuist was. Wij zijn nu weer een glutenvol gezin.

Rain

• Gold Member
« Reactie #4 Gepost op: februari 17, 2009, 16:29:51 »
Het hoord bij vitamine gebrek wat door coeliakie kan komen (in dit geval dus maar kan ook door andere dingen komen) dus niet zo zeer bij coeliakie zelf. Het is meer een symptoom (kalk nagels door vitamine gebrek) van een symptoom (vitamine gebrek door coeliakie). Om het simpel te houden  :lol2: Als hij zich vanaf nu gewoon goed aan het dieet houd zou het ook niet meer terug moeten komen tenzij het dus door iets anders veroorzaakt word maar dat zal waarschijnlijk niet. Misschien eens een pedicure vragen of ze er iets aan kunnen doen dat het er wat netter uit ziet? medicijnen lijkt mij ook niets voor zo een kleintje.

succes met wachten..
Moeder van Ivy (2006) Niya en Yale (coeliakie) (2007) en ook man lief heeft coeliakie evenals zijn broertje.

Lino

• Sr. Member
« Reactie #5 Gepost op: februari 17, 2009, 18:56:06 »
Nee kalknagels komen door een infectie hoor, niet door vitaminegebrek. Het kan wel dat je door minder weerstand eerder zo'n infectie oploopt. Heb er zelf ook last van, maar het gaat nu ook een stuk beter dan toen ik nog niet op dieet was.
Medicijnen slikken zou ik ook niet doen bij zo'n kleintje.. hoorde toevallig van mijn oom dat hij een soort smeerspulletje met een kwastje gebruikt, en dat schijnt wel te helpen. Misschien zou je eens moeten kijken bij de drogist of bij de apotheek.  Weet niet de naam helaas! Succes!
coeliakie sinds april 2007; Marsh 3A
Erg gevoelig! Eet ook geen dextrose, maltodextrine en glucosestroop.

Keon mama

• Full Member
Re:kalknagels bij zoon van 6
« Reactie #6 Gepost op: april 08, 2009, 13:37:56 »
ben vorige week bij de KA geweest. De nagels van Keon eens goed laten bekijken. KA had nog nooit zoiets gezien bij zo'n jong kind. Volgende week een afspraak met de dermatoloog, dan moet die gaan kijken. Best huiverig voor, ben twee jaar geleden bij een dermatoloog geweest die voorstelde om alle nagels operatief te verwijderen. Dat lijkt me geen feest.

jikke

• Full Member
« Reactie #7 Gepost op: april 24, 2009, 20:07:50 »
nu begin ik me ook zorgen te maken. Mijn zoon van 6 heeft ook van die kalk nagels echt niet te knippen. misschien de HA eens naar laten kijken als we er toch zijn
coeliakie sinds 1977 (toen 3 jaar). weet dus niet beter. 2 kids zonder coeliakie

Keon mama

• Full Member
« Reactie #8 Gepost op: april 26, 2009, 17:23:12 »
Dermatoloog maakte ons niet blij. Het is psoriasis aan de nagels. Hij twijfelt of het echt iets met coeliakie te maken heeft. Niets aan te doen voorlopig...
Volgende keer met de KA maar weer eens afstemmen.
Na het bezoekje aan de dermatoloog moest Keon bloed prikken. Meestal schreeuwt hij alles bij elkaar, nu heeft hij nog geen 5 seconde gehuild.

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #9 Gepost op: april 26, 2009, 22:00:43 »
Psoriasis heeft volgens mij wel een link met coeliakie?!
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

Keon mama

• Full Member
« Reactie #10 Gepost op: april 27, 2009, 15:39:35 »
weet iemand dit? hoort het bij elkaar?
zijn er meer kinderen die dit hebben?

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #11 Gepost op: april 28, 2009, 23:52:44 »
Als je met de functie zoeken boven aan de pagina psoriasis intypt komen er heel wat verhalen over psoriasis.
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

Keon mama

• Full Member
« Reactie #12 Gepost op: april 29, 2009, 16:51:16 »
ik was vandaag bij de pedicure, zij vertelde me dat het volgens haar toch echt kalknagels zijn....
Ook de psoriasis foto's die ik gezien heb op internet lijken niet echt op die van Keon. Kalknagels lijken er idd meer op.
Weet niet wat ik zal doen, een andere dermatoloog eens laten kijken?

Lotte29

• Jr. Member
  • **
  • mama van Nienke (26-06-2006) en Anna (28-03-2008)
« Reactie #13 Gepost op: mei 01, 2009, 11:30:50 »
Hoi,

Is er iets aan te doen, aan kalknagels? Misschien dat dan eerst proberen, als dat niet werkt een second opinion aanvragen bij een andere dermatoloog.

Sterkte!
gr Lotte Vermeer
Nienke (26-06-2006) heeft Coeliakie. Glutenvrij sinds 23/01.Biopt gaf totale vlok-atrofie. Klachten in volgorde: verstopt, veel ziek, slecht slapen (sliep nooit door) gewichtsverlies,  braken, bleek, bolle buik. Anna heeft ook klachten binnenkort biopt, bloeduitslag gaf nog geen positief resulaat.