Auteur Topic: bloedtest coeliakie negatief. Hoe zeker is dit?  (gelezen 15971 keer)

AndreaF

• Newbie
  • *
Re:bloedtest coeliakie negatief. Hoe zeker is dit?
« Reactie #15 Gepost op: maart 29, 2009, 10:15:04 »
De groeifoto is van Vince ook gemaakt en die was gelukkig goed. De hoofdredenen waarom hij zo slecht zou kunnen groeien zijn meteen uitgesloten, maar omdat hij toen nog zo jong was, heeft de kinderarts niet alles kunnen onderzoeken. In september moeten we sowieso terug komen om z'n groei te bekijken.

Ik heb niet het idee dat hij buikpijn heeft (Al blijken mijn kinderen erg goed in pijn te verbergen zijn we achter door onze oudste), dit verhaal vond de huisarts ook niet echt verontrustend, kan geen kwaad. Maar toch blijft het me niet lekker zitten en ga ik verder kijken.

Keon mama

• Full Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16 Gepost op: april 08, 2009, 13:30:50 »
wij hebben ook eerst een negatieve bloedtest gehad en  maanden later een positieve.
Succes met het uitvinden van alles, het geeft zo'n rotgevoel als je weet dat je kind ziek is, maar ze kunnen niet vinden wat hij dan heeft.
Chantal, mama van Keon (6-1-03) en Tika (3-1-06), Keon heeft in augustus 2008 de diagnose coeliakie gekregen, in juli 2011 is gebleken dat de diagnose onjuist was. Wij zijn nu weer een glutenvol gezin.

AndreaF

• Newbie
  • *
« Reactie #17 Gepost op: april 08, 2009, 18:19:39 »
Vandaag bij het consultatie bureau het verhaal van zijn ontlasting voorgelegd en hij vond het toch wel reden om dat eens na te kijken. Ik heb niet mijn verhaal voorgelegd alleen dat zijn ontlasting altijd slijmerig is. Dus morgen zitten we o.a. daarvoor bij de huisarts.

AndreaF

• Newbie
  • *
« Reactie #18 Gepost op: april 20, 2009, 16:27:53 »
Vorige keer niet voorgelegd bij de huisarts i.v.m. oorontsteking waar hij antibiotica voor kreeg. Dit verandert zijn ontlasting sowieso natuurlijk.
Vandaag weer even langs de huisarts geweest en zij stelde voor om toch even naar de kinderarts te gaan. Zij vertelde dat coeliakie alleen goed uitgesloten kan worden als er een biopt is gedaan. Nu weet ik niet of dit waar is, maar ik kan natuurlijk altijd mijn verhaal eens voorleggen bij de kinderarts.

Marrianne

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • 'k hoop veel op te steken!!!
« Reactie #19 Gepost op: april 20, 2009, 16:30:08 »
Klopt hoor, 100 % zekerheid heb je pas na een biopt, moet je tot die tijd wel gluten blijven geven hoor, anders zou je een vals negatieve uitslag kunnen krijgen.
Succes met de onderzoeken die mogelijk volgen en het is te hopen dat jullie snel duidelijkheid krijgen.

Moeder van Patrick (13 jaar), weet sinds begin maart 2005 dat hij glutenvrij moet. Heeft hiernaast CGD (een afweerstoornis).