Auteur Topic: op dieet, eerst vee; vooruitgang, blijf nu beetje hangen? hadden jullie dat ook?  (gelezen 4828 keer)

daphne 123

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
hoi allemaal,

ik ben nou zo,n ongeveer 2,5 maand op gv en lactose vrij dieet.
na de eerste maand van het dieet ging ik me echt al een heel stuk beter voelen, kon weer wat dingen doen, lag niet meer de heledag in bed enz.
ik kan zelfs al weer wat wandelen enz.
maar sinds een week ( na de griep) blijf ik een beetje hangen ( heb elke dag hoofdpijn) en voel me nog vaak toch erg moe, ik ga nu niet meer zo snel vooruit in mijn energie, blijf hangen.
terwijl ik net zo blij was dat het al wat beter ging.
hadden jullie dat ook dat jullie periodes heel goed en veel vooruitgingen, maar bij andere periodes een beetje bleven hangen.?
ook heb ik dagen dat het heel goed met me darmen gaat( bijna geen buikpijn, en goede ontlasting) andere dagen heel veel buikpijn, moe en heel veel diaree enz

groetjes; daphnč

Lirio

• Gold Member
Re: op dieet, eerst vee; vooruitgang, blijf nu beetje hangen? hadden jullie dat ook?
« Reactie #1 Gepost op: februari 02, 2009, 19:27:10 »
Ik herken het helemaal Daphne. Ben nu na schrik niet... 1,5 jaar nog niet aan mijn oude energieniveau. Heb ook nog steeds ups en downs. En ook nog wel eens darmklachten.
Erg vervelend, maar probeer te kijken naar de dingen die je wel al weer kant!
En daar blij mee te zijn.
Misschien kan je iedere keer als je iets vooruit gaat jezelf belonen met iets kleins, of schrijf het op in een boekje ofzo. Dan zie je na een poosje hoeveel stappen je al gemaakt hebt. En hoeveel beter het al is dan toen je net begon met je dieet.
Sterkte!
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

Lief_29

• Gold Member
Re: op dieet, eerst vee; vooruitgang, blijf nu beetje hangen? hadden jullie dat ook?
« Reactie #2 Gepost op: februari 02, 2009, 19:44:41 »
Met mij ging het ook veel beter toen ik net was begonnen. Na een paa maanden een stuk slechter, en ik moet zeggen dat het nu weer beter gaat. Blijkbaar gaat genezen met vallen en opstaan. Doorzetten meis!  :duimomhoog:
Glutenvrij sinds 08-08-08 (Marsh 3A)<br />Diabetes type I sinds 1982<br />Marsh 0 sinds januari 2010 :blij5:

daphne 123

• Jr. Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: februari 03, 2009, 16:08:17 »
heel erg bedankt voor jullie berichtjess.
klinkt wel een beetje raar maar ik ben blij dat ik dus niet de enige ben.
maar lirio , dat is een heel goed idee om een boekje bij te houden met hoe veel je vooruit gaat
( zoiets heeftt mijn moeder ook in het begin vorgestelt, maar dan met de hoofdpijn, wanneer ik minder hoofdpijn heb en hoeveel)
want soms kun je zelf niet altijd die kleine stapjes zien, maar als je het opschrijft vallen ze je toch wel op, dus dat ga ik toch maar eens doen, een boekje bij houden hoe het gaat , en wanneer ik vorderingen maar.
pooh, maar lirio ben jij al ander halfjaar bezig en nog steeds niet helemaal de oude?
nou dan weet ik in iedergeval dat ik nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeel geduld moet hebben. en zo als lief zij, doorzetten, met vallen en opstaan.

pezel

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: februari 05, 2009, 17:27:22 »
Ik herken het ook hoor.....eerst denk je halleluja  :jump:ik word nog eens topsporter, daarna ga je weer even een dalletje in, doorgaan houd moed komt goed :duimomhoog:
Anders na half jaar weer even je bloed laten prikken kan je ook wel motiveren of laten zien dat er daadwerkelijk iets veranderd
coeliakie sinds aug 2008

Lirio

• Gold Member
« Reactie #5 Gepost op: februari 05, 2009, 19:12:24 »
Nou denk dat het ook wel komt omdat ik heeeel veeeeel antistoffen had. Ben sinds juni 2007 op dieet en ze waren pas in november 2008 bijna goed. Nog niet helemaal weg. Maar ik en de mld waren heel blij. Want van onmeetbaar hoog (geschat op 5000) naar 20 in 1,5 jaar was toch wel heel fijn.  :)
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

resi

• Newbie
  • *
Hoi Allemaal,

Ik heb ook inderdaad klachten van moeheid en constante diarree overgehouden na mijn eerste zwangerschap. Ben bij een internist onder behandeling en een biopt laten doen.

De uitslag was twijfelachtig. Het kan zijn dat ik last heb van coeliakie. Ben daarom doorgestuurd naar een dieetiste en begonnen met een gluten vrij dieet.

Mijn vraag is aan jullie. Wanneer begin je je beter te voelen. Hoelang gaat hier overeen? Ben namelijk nu 1,5 week pas bezig maar er merk nog geen verbetering. Ook de dieetiste heeft gezegd dat je je in 1 tot 2 weken beter moet gaan voelen.

Hoe was dit bij jullie?

Groetjes, Resi.

Pauliina

• Gold Member
  • Een top forum !
    • Mijn website
Resi, het kan heel erg verschillen per persoon. Ik kon de eerste week al verbetering zien (had daarvoor elke dag diarree en dat ging meteen een stuk beter, maar ik weet ook niet zeker of ik coeliakie heb) maar sommige mensen zijn echt maanden bezig voordat ze verbetering merken. Dus een beetje te optimistisch van je diėtiste vind ik.

Pauliina
Gv. sinds okt. 2004. Na zes weken glutenvrij, negatieve bloedtest. Kan dus niet bewijzen of ik wel of niet coeliakie heb. Ook melk-, ei- en tarwevrij, en vermijd nachtschadegroente (aardappel, tomaat, paprika, aubergine) en peulvruchten.

marliesvde

• Sr. Member
Bij mij heeft het ook lang geduurd dat ik me beter ging voelen en echt er komt een tijd dat je weer lekker in je vel komt te zitten en dan nog is het met vallen en opstaan.
coeliakie pattient sinds 1997

anitavh

• Jr. Member
  • **
Hoi
Ik ben nu vanaf 12 februari op gv dieet en ik merk er ook nog niet echt heel veel van, heb wel minder diaree en ben wat minder moe maar heb eigenlijk nog wel constant buikpijn en een opgeblazen gevoel en veel hoofdpijn, maar mij is al gezegd dat het nog best een hele poos kan duren voordat die klachten gaan verminderen. Maar dit maakt het dieet niet echt makkelijk als je geen of bijna geen resultaat ziet. Maar we moeten moed houden en doorzetten.
Gr Anita
Op 2 februari 09  diagnose coeliakie na darmbiopt.