Auteur Topic: na zoon nu mss ook dochter  (gelezen 8172 keer)

allchan

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • mijn zoon Bryant
na zoon nu mss ook dochter
« Gepost op: januari 14, 2009, 21:59:47 »
na vorig jaar onze zoon van 2 zo ziek hebben gehad. uitslag coeliakie, begint nu onze dochter van 10 met klachten, harde ontlasting diarree windjes moe heel erge buikpijn. we hebben 6 weken geleden bloed laten prikken. kregen vandaag de uitslag. het bloedonderzoek is een beetje dubbel zei de arts uit het bloed toont aan dat ze het niet heeft ,maar ze heeft wel het dna(gen) hoe en  wat weet ik ook nog niet, maar hij vond het verstandig om ons naar de ka door te verwijzen omdat ze wel klachten heeft. dus moet morgen maar even een afspraak maken en dan gaan we met haar de malle molen maar in. ik heb ook een biopt gehad en zei heeft gezien dat ik er best wel beroerd van ben geweest, en nu moet zei waarschijnlijk ook. en dat wil ze niet. wie heeft ervaring hiermee met tieners doen ze dat onder verdoving ja of nee
groetjes sigrid
<br /><br /><br />moeder van Bryant 4 jaar, coeliakie geconstateerd op 16 januari, 2008  Biopt  gehad, hij heeft 3c.

meelmuis

• Gold Member
Re: na zoon nu mss ook dochter
« Reactie #1 Gepost op: januari 14, 2009, 22:35:19 »
Zoek op dit forum even met de de zoekfunctie en je krijgt vele tips. Succes met alles.
Good gaon!!

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #2 Gepost op: januari 14, 2009, 22:46:25 »
Tuurlijk doen ze dat op die leeftijd met verdoving....denk zelfs gewoon ook met roesje/narcose. Succes!
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

Jantiene

• Gold Member
« Reactie #3 Gepost op: januari 15, 2009, 10:33:30 »
bij kinderen doen ze altijd met narcose of een roesje

sterkte

allchan

• Jr. Member
  • **
  • mijn zoon Bryant
« Reactie #4 Gepost op: januari 15, 2009, 12:16:09 »
ik hoop het we wachten af. we hebben 4 feb een afspraak bij de ka.
groetjes sigrid
<br /><br /><br />moeder van Bryant 4 jaar, coeliakie geconstateerd op 16 januari, 2008  Biopt  gehad, hij heeft 3c.

linda@

• Jr. Member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: januari 21, 2009, 10:43:07 »
hoi,

Mijn dochter van bijna 8jaar heeft 2 weken geleden een biopsie gehad en zij vond het heel erg mee vallen.
Ze is onder narcose geweest en eigenlijk nergens last van gehad.
Alleen een beetje `s avonds een schorre stem en keelpijn.
Dus al met al is het heel erg mee gevallen.
Ze zag er zelf wel een beetje tegenop hoor
Maar bij ons hebben ze het in het Sophia kinderziekenhuis gedaan en dan gaan ze de kinderen helemaal goed voorbereiden ze heeft een filmpje gezien over de narcose en kreeg zalf mee voor het infuusprikken (dat het geen pijn deed)
Dus ze wist precies wat er ging gebeuren.
Succes  met de onderzoeken.
groetjes Linda
coeliakie sinds 1976 dochter louise (mei 2001) sinds jan` 08  coeliakie marsh 1

allchan

• Jr. Member
  • **
  • mijn zoon Bryant
« Reactie #6 Gepost op: januari 21, 2009, 22:14:14 »
wel goed om dat te horen, wij hebben op 4 feb een afspraak bij de ka in drachten en dan horen we het wel en anders vragen we er gewoon om. onze zoon heeft het ook gehad alleen in groningen (UMCG) omdat ze kinderen van 13 maand niet in drachten doen. we wachten eerst de ka even af en dan zien we wel verder.
groetjes sigrid

linda@

• Jr. Member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: januari 22, 2009, 12:21:21 »
hoi Sigrid,
Ik moet eerlijk zeggen dat de kinderartsen hier in het ziekenhuis de darmbiopsie niet zelf doen maar dat het gedaan moest worden dooreen kindermld arts.
Vandaar naar het Sophia kinderziekenhuis in rotterdam nu wonen wij ook in rotterdam dus dat scheelt.
Ik ben onderbehandeling bij een kinderarts van een ander ziekenhuis in rotterdam.
Maar goed zij vertelde me ook dat ze het niet zonder narcose doen bij kinderen.
Dus ik denk dat het bij je dochter ook wel onder narcose gaat gebeuren hoor!
Succes
Linda
coeliakie sinds 1976 dochter louise (mei 2001) sinds jan` 08  coeliakie marsh 1

Rain

• Gold Member
« Reactie #8 Gepost op: januari 22, 2009, 12:29:53 »
Volgens mij gaan kinderen nooit zonder narcose of roesje (is gewoon lichte narcose). Ik heb het in elk geval nog niet gehoord. Lijkt mij ook geen succes want je moet wel meewerken en niet in paniek raken.

succes met wachten en het biopt
Moeder van Ivy (2006) Niya en Yale (coeliakie) (2007) en ook man lief heeft coeliakie evenals zijn broertje.

allchan

• Jr. Member
  • **
  • mijn zoon Bryant
« Reactie #9 Gepost op: februari 13, 2009, 09:58:28 »
we zijn bij ka geweest enze zit helemaal verstopt haar bloed had verder geen antistofen ,maar de ka zei dat dat niet veel zegt. de verstopping die ze heeft is niet van de laatste weken dat is al van maanden. ze moet nu eerst laxeermiddel om de darmen leeg te krijgen en dan moeten we verder kijken. blijft ze buikpijn houden wil hij haar eerst op een glutenvrij dieet zetten en kijken of de klachten weggaan, en dan mss  als nog een biopt ,maar omdat best wel een duur onderzoek is doet hij het niet zomaar en we hebben al gevraagd als ze een biopt moet of ze onder narcose mag en dat gebeurd gewoon. met een maand moeten we terug komen en dan zullen we kijken hoe het gaat. weer afwachten groetjes sigrid

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #10 Gepost op: februari 13, 2009, 11:31:35 »
Succes Sigrid.
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

allchan

• Jr. Member
  • **
  • mijn zoon Bryant
« Reactie #11 Gepost op: februari 15, 2009, 17:20:54 »
dank je wel

atsjesiderius

• Jr. Member
  • **
  • Bente 16-12-2005
« Reactie #12 Gepost op: februari 19, 2009, 14:19:00 »
Het is niet slim om eerst een glutenvrij dieet te beginnen alvorens een darmbiopt te laten doen. Stel ze reageert goed op het dieet, zou ze eerst weer 6 weken belast moeten worden met gluten en dan pas een biopt. Daar wordt je ook niet vrolijk van lijkt mij.
Dan maar even een hoger kosten plaatje! Ik vind dit soort ideeen van KA heel erg slecht, het valt mij ook op dat veel KA weinig verstand van Coeliakie hebben.
Bente (16-12-2005) Coeliakie bekend sinds 06-12-2007, vastgesteld met een biopt.
Fleur (15-03-2007) al jaren obstipatie en een bolle trommelbuik, 28-06-2011 dagnose coeliakie, vastgesteld zonder biopt.
Jesse (01-07-2010). 01-06-2011 bloedonderzoek negatief.

atsjesiderius

• Jr. Member
  • **
  • Bente 16-12-2005
Re:na zoon nu mss ook dochter
« Reactie #13 Gepost op: april 21, 2009, 20:33:36 »
Hoe gaat het nu met je dochter?
Bente (16-12-2005) Coeliakie bekend sinds 06-12-2007, vastgesteld met een biopt.
Fleur (15-03-2007) al jaren obstipatie en een bolle trommelbuik, 28-06-2011 dagnose coeliakie, vastgesteld zonder biopt.
Jesse (01-07-2010). 01-06-2011 bloedonderzoek negatief.